Friday, July 4, 2014

Day 5 Week 13 - Boss

Hai.

Boss aku adalah one of the nicest bosses ive ever met, even though he addressed me as a he on my first day working here, bhahaha. "Then we should give him some work la. Show him around to ajar him a bit about workplace." Lebih kurang la. Yang penting aku ingat him tu. bhahaha.

So anyway, haritu masa boss datang turun kat site, aku duduk sebelah dia sementara dia guna PC yang aku guna ni. Minggu sebelum tu aku dah terkantoi pergi company lain untuk buat assessment test. Tak memasal boss tau. So the following week he came, he asked me ;

Boss : Eh Wafa how was your interview?

Me  : Oh..I tak dapat kot. Not shortlisted la. 

Boss : So lepas ni you nak kerja mana?

Me  : I tak tau la. Me******* ada nak hire orang ke? haahaa (I was half joking)

Boss : Emm, you nak ke buat kerja kerja macam diorang ni? (admin)

Me  : Macam ambil serial number, asset management semua tu ke?

Boss : Haah, you nak ke?

Me  : Emm haha takpe la you buat la kerja you. (taktau nak jawab apa.)

Boss : I see what i can do lah. Maybe part time job ke, sementara you carik kerja lain kan.


Lepastu aku diam je la sebelah boss dah taktau nak buat apa. Few weeks later, boss asked me on whatsapp regarding my studies. So i personal whatsapped him and thank him, then he said "dapat only you thank me la. haha." Lol. And yesterday he asked for my resume. OMG cant believe he still remembered. I was just joking (30% serious) about it. 

So anyway point dia kat sini aku tak pernah pulak jumpa boss yang carikkan kerja untuk anak buah dia. Haahaha. Kalau boleh memang nak kerja dengan boss, tapi because of some personal reasons, emmm yeah. Anyway boss memang seorang yang baik. I hope to work with him again in the future. If ada kerja kosong laa hahah. 

Dah lah byebye.

No comments: