Thursday, July 24, 2014

Day 4 Week 16 - Ada Experience ke?

Hai.

So i have started looking for jobs online since my internship is ending soon. VERY SOON! I am so excited hehehe. I got lazy after searching for quite some time. So i just read thoroughly the requirements, once i saw "Fresh graduates are encouraged to apply" i immediately clicked "Apply Now." But of course, after reading the job description and requirements lah.

Few minutes ke hours later tah, a number called me. Cakap melayu. Uish jarang ni interviewer cakap melayu. Tapi kurang la sikit nervous tu bila dia cakap melayu. Takde lah gua menggagau nak carik grammar betul betul. Lets skip to the annoying part ya ladies and gents sekalian, once akak tu tau je aku ni fresh graduate, dia terus cakap 

"ada experience ke?"

'eh ada la, dari masa saya internship ni ada la jugak experience'

"dapat tau ada job ni dari mana eh?"

'emm jobstreet rasanya. Saya banyak sangat apply kerja dah pening dah hahah.'

"oh jobstreet. Tapi yang kita nak ni technical tau. Ada ke experience?"

Taktau la i was over sensitive or akak tu yang memang perangai annoying macam tu. Rasanya dua dua pun haahah. Tapi sebenarnya bila fikir balik akak tu kedengaran mesra sahaja. Tapi lepas cakap fresh grad tu kurang kemesraan nya. HMMPH!

Lepas tanya ada kereta sendiri ke apa semua dia kata "okay nanti akak go through your resume and email balik ya?". Emmm camtu baik takyah hantar resume kalau tau tak tengok dulu. Oh lepastu aku check history sebenarnya aku apply kat jenjobs bukan kat jobstreet. bhahaha

Tadi pun ada orang call dia sebut nama company dia i was like "company apa ya?" bhahaa nasib baik dia yang sebut company X dari monster.com. Yes from jobstreet to jenjobs to monster.com. Semua aku carik demi mencari sesuap nasi dan mengumpul duit untuk masa hadapan if you know what i mean hehehe.

"Semoga dapat kerja cepat Aliah Wafa!" 

'Aminn thanks korang!'

Monolog dalaman seorang loner. Bye.

No comments: