Saturday, April 20, 2013

Tak tegur

Pagi tadi masa pergi beli breakfast. Mak la yang beli tapi, kitorang (aku dan adik - adik) tunggu kat tepi tu je. Sekali tengah duduk nampak Cikgu Abdullah, cikgu sekolah rendah. Kalau ikut idea asal (waklu idea), memang aku akan lari, menghindarkan diri, melenyapkan diri, dan apa apa perkataan/perbuatan seperti itu, daripada cikgu. Sebab ;

    1) aku bukan budak famous time sekolah rendah cikgu nak kenal kenal ni.
    2) aku bukan budak nakal yang selalu kena cop dengan cikgu kat sekolah.
    3) aku bukan budak pandai sampai masuk surat khabar (sinar harian je pun) sebab dapat 100A+
    4) aku bukan budak sport mewangikan nama sekolah
    5) aku bukan kaki kipas cikgu. Jenis tak rapat dengan mana mana cikgu.


Kau bayangkan, okwed kan kalau tetiba "Asslamualaikum cikgu", tetiba cikgu tu cam "eh awak siapa eh?". Mampus. Kalau ramai ramai tak okwed sangat kot. K pernah kot jadi. Rajin sangat nak pergi singgah sekolah, lepastu tegur cikgu. "Cikgu kenal kitorang tak?" , lepastu cikgu tu jawab "tak kenal." 














































































































































krik......krik......


Tapi biasanya, mak aku kalau bekas anak murid dia tegur, dia takde ah pulak tanya siapa, dia layan kan je. Maklum lah, mak kita cikgu femes, bukan cam anak dia. kakaka. ada ke istilah cikgu feymes btw? Sekolah menengah ada la, sekolah rendah tak tau la. Rasa biasa je.

Lepastu ada cikgu lain makan sekali dengan Cikgu Abdullah tu tadi, tapi sebab kita sedar diri yang kita tak femes, plus, tak pernah belajar dengan cikgu tu, so of course cikgu tu tak kenal kita, aku pun tak tegur. Takpe kan? Agaknya la.


Dah la bye. Jangan ikut perangai tak guna aku ni. kakaka


K bye.




No comments: