Tuesday, April 16, 2013

Penang Day 2

So....nampaknya mood assignment aku still belum datang. Dan setelah buat post tadi, mood Penang aku pulak menebal. So....yeah! Penang Day 2! hehehe why the hell am i so excited niii. Day 2 sangat best sebab satu hari tu berjalan. 

ada orang cakap gambar dia tak banyak kat Day 1. so nah. ambik ni . nak sangat. 

nampak tak Pi dengan Richard Parker kat tengah tengah tu?

kau ingat senang nak pergi pantai kalau kunci dia pintu? lepastu ada lubang pun tak lepas sebab tak kurus  (tak gemuk sangat)? kena panjat pagar tau. gila. 


best! tanah dia cam jerlus sikit. tapi masuk dalam sikit baru dia keras.

eh ada abang six packs jogging ah. K tipu tak ingat kitorang pandang ape time ni. mana ada abang six packs, orang tua
bawak anjing jalan ada la.

tunggu nak naik cable van. ok aku je pandai2 tukar nama van. sebab bukan car. K lah pape je lah.

candid gila apehal aku gelak macam orang gila tah. padahal tak perasan pun muka madi time ni. 

Bukit Bendera weh. Best! Tapi gua salah beli breakfast. sampai RM11 sebab tak perasan kedai nasi lemak RM4 dah
bukak :(

hampeh tau train ni boleh bukak 1 pintu je.

kak jehan bergambar dengar ain idora kauuuu a.k.a fynn jamal katanyaaaa *pegang kipas sambil betulkan bulu ayam kat leher*.

jangan salahkan aku pose macam tu. aku terpengaruh dengan minah kat sebelah tu eh. kakaka


lepas turun cable van. ya sukahati aku nak cakap cable car ke cable van ke gondola ke ape.

sebab depan owl museum, so aku pun ikut tema museum lah kejap. 

siapa snap tah.

pakcik belakang tu tolons snapkan gambar kitorang kat atas meriam. tapi gambar tu dalam hdd. malas nak ambil sebab tak dapat detect.

kura kura kat Kek Lok Si temple. Dia masa mula2 datang takde ape yang menarik kat ninja turtles ni, tapi bila kau duduk tepi tu bagi kang kung, tu yang berkumpul sekalian alam ni. macam nak dengar manifesto BN kat tv3. gittewww.

banyak t-shirt kat sini. cool. hehe


kalau kat kek lok si temple ni, tips dia, jangan beli barang kat atas atas. kat bahagian atas semua mahal. T-shirt ni kat atas beli RM20, no less. ke RM15 camtu. Kat bawah, RM5. RM5 woi! aku nak blah dia boleh offer RM4 pulak. Parhatun beli keychain yang banyak2 tu kat atas RM16 , kat bawah2 RM6 je. Sepanjang nak naik temple tu usha2 dulu apa nak beli, dah turun nanti baru beli. 

Pengusaha kedai kat situ memang akan "dik, dik mai beli dik. 3 RM10 saja murah." Ada yang sanggup less harga gila2 nak suruh orang beli. So lalu situ, kau akan rasa macam "oh shit ramainya nak mintak sign. sabar jap sabar jap lagi turun saya sign." sort of. kakaka 

nampak tu eija dengan senah tengah bagi kura kura makan kangkung. 

tempat ketiga hari kedua.

sebab kat dalam tak boleh tangkap gambar.

gallery P.Ramlee. Dalam ni tak boleh tangkap gambar.

masa aku snap ni, aku silent kan phone, tak nak ada bunyik snap camera. sebab dalam ni tak boleh ambil gambar.tapi degil khenz. Lepastu pandang atas, baru sedar ada cctv. damn. terus tutup muka blah. 


tandas kat cerita pendekar bujang lapok. kalau tak silap lah. sebab saya bukan penonton tegar cerita p.ramlee. tengok camtu2 je lah. heheh


basikal tua. muda. remaja. kanak kanak. K bai lah.

rumah p.ramlee. 

aku dah takde idea nak buat caption merepek.


belakang sekali tu adik kak mira. 

beauty and the hungry beasts. eh eh eh. kakaka


so itu adalah hari kedua kami. Ber makan malamkan ikan bakar. Walaupun gua makan ayam kunyit tak makan ikan bakar. Best oi best. Tapi penat gila la cerita dia.


K dah la bye. Penat jugak mata ngadap lelama. Lagi sekali gambar diambil dari facebook kak jehan dan beberapa dari hand phone iolls.

Dah ah bye.



No comments: