Saturday, November 29, 2014

Malicious Gossip

Hai.

Cehwah tajuk nak gempak je, padahal takde siapa baca blog dia tu. Ada aku kisah la pulak~

Anyway, tajuk tu sebenarnya sebab haritu kena buat macam test apa tah dekat office. Siap takyah angkat call lagi time buat tu wehuuu. Ada kena buat test pasal Fraud dengan Bullies ke gossip camtuh tah. Tu mengada letak tajuk acah acah bijaksana. Pastu time TL approve untuk aku tak angkat call, aku saje je buat test tu lama lama. Sebab time tu nak balik dah. kekeke maaf.

Sekarang dah nak dekat dua bulan kerja. Wehuu nanti tinggal 1 bulan je probation lepastu boleh mintak cuti mihihih. Tapi tak kuasa la aku nak mintak cuti banyak banyak kali. Oh sebenarnya aku nak cakap pasal gossip.

Dah dua bulan kerja macam macam pulak gossip kat office tu. Sebenarnya awal awal masuk memang dah ada dah. Dengar je diorang cerita. Tapi tak sebut nama, sebut panggilan. Makcik and abang  la biasanya panggilan tu. Minggu ni, baru la aku berani nak tanya sesikit pasal gossip gossip ni. Kalau tak gua pasang telinga je. Hewhewhew. Sampai ada officemate perasan, "si wafa ni dengar je ni. Konon je pusing terus buat kerja. Telinga pasang." mehehe.

Awal awal masuk diam je la. Mana berani nak tanya tanya. Orang gurau pun aku punya jawapan mostly sama je "eh pehal aku pulakkk hahah." or, "dont la J. Stop tricking meee i know your tricks already." Cehwah tapi dah lama lama baru la reti nak balas panjang panjang sikit.

Telinga pasang pun, i choose not to believe all those gossips k. Semalam tau gossip dari S, H, dan H. Time tu baru tau la, ooo orang ni macam ni, orang tu macam tu. Memula je terkejut. Tapi lepastu, emmm baik la jangan percaya and buat kerja sendiri je.

Kalau tak buat kerja pun, J, officemate pinoy akan buat lawak sama almost everyday time dia boring. Which aku pun akan respon lebih kurang sama je tetiap hari. hehehe.

Okay tu je nak cerita. Gila la nampak macam bosan kan kehidupan aku bila dah kerja. Time kerja memang social life dengan kawan kawan kurang. Nak keluar either malas, or takde duit, or malas nak keluarkan duit. Kira kalau kuar pun mostly dengan family. Tu pun gi kedai depan. kakaka.

Tapi okay gak laa macam tu. Tak keluar jimat sikit duit. kalau keluar dengan family pun biasanya jimat jugak duit. hihihi. Kalau dating pun dedua tunggu gaji masuk baru boleh plan macam macam. hihi.

Okay dah tu je. tetiba terpikir bagus jugak zaman zaman chatting kat ym (rindu ym, T_T) dulu, tak sangka sekarang boleh diaplikasikan time kerja. hehehe.

Okay bye. Cerita tepape tah. byebyebye

No comments: