Monday, November 17, 2014

Kadang kadang abah kite sweet

Hai.

Semalam phone mak aku ada problem. Something to do with her memory card. So abah tiba tiba ajak pergi beli memory card. Masa tu dah pukul 6.30 petang. Bayangkan la betapa malasnya aku. Aku ni memang jenis malas keluar rumah semenjak dah habis belajar and dah start kerja ni. Tapi sebab abah macam beriya ajak aku, and since sekarang dah jarang jumpa abah sebab jadual bekerja masing masing, aku pun gagahkan diri ikut. 

Abah pergi beli memory card dekat kedai samsung. Padahal phone SONY tu. So macam biasa lah masuk kedai phone, let parents do their work. Kerja anak anak adalah testing devices yang ada dalam kedai alat elektronik tersebut,be it kedai samsung or apple or sony. hehehe. 

Aku pun macam hint hint abah suruh tanyakan orang tu boleh tak letak memory card untuk phone aku jugak (hakikatnya dah tau memang ada internal memory je takde slot untuk SD card). Just to buy the time, nak main camera lagi time tu. Mihihi. 

Tak lama lepastu orang tu pun cakap memang takleh letak memory card, masa orang tu cakap tak boleh, aku saje cakap "hmmm terpaksa la beli phone baru. *ketawa mischievously*". Lepastu macam krik krik aku pun pergi sambung main kamera.

Tetiba abah pergi kat aku.

"You wanna buy new phone now or nak play around dulu?"

Say whaaaaaaa :O

Tapi aku cakap tak perlu lah since phone is not my priority right now. Rela kot restart phone banyak kali pun. Tapi i jokingly added "tapi kalau nak beli jugak kat sebelah ada mac store tau." *ketawa hikhik* Sempat jugak tambah  "if you wanna buy me something please buy this camera for me instead." *sambil tunjuk Samsung NX Mini. Siap ajak testing ambik gambar lagi.  hehehehe. Tapi he prefers smart phone punya camera instead of camera camni. Hmmmm 

Dah boleh start menabung dah ni. [source]

Abah kite ni sebenarnya sweet. Tapi in his own way lah.  Tapi kalau beliau belikan jugak NX Mini tu mesti lagi sweet plus cute miut. Tehehe. 

Anyway i prefer tangkap gambar guna camera instead of phone sebab specs dia lagi best. Plus rasa macam real sikit dari tangkap gambar guna phone. Kalau guna phone tu gambar biasa biasa nak upload kat instagram lepastu letak filter okay lah. hehehe.

Okay lari topik. Ni nak cerita pasal abah ke pasal memory card ke pasal camera sebenarnya? 

Okay byebye.

No comments: