Friday, June 6, 2014

Day 5 Week 9 -Sembahyang lagi ke

Hai.

Semalam aku OT. Saje bagitau. Kah! Padahal 6.45 dah boleh balik dah tu tapi sebab fikir jam, nanti kang ada aku maghrib tengah jalan kang. Pukul 7.30 macam tu, aku nak pergi sembahyang maghrib, sekali chinese colleague aku tegur, maka berlakulah perbualan seperti di bawah;

CC : Wafa you dah boleh balik dah.

Me : tau tau, i nak pergi sembahyang dulu.

CC : Eh sembahyang lagi ke? Tadi kan you sudah sembahyang? (asar, tadi tu pukul 5 kot)

Me : Tu asar, ni maghrib.

Supervisor : Maghrib la. Cepat gila baru masuk waktu kot.


Lepastu aku tak ingat dia cakap apa sebab aku terus pergi sembahyang sambil tahan ketawa. Plus waktu tu dah pikir rumah je sebab dah kebuluq. Sepatutnya aku bertazkirah la kejap kat dia sembahyang ada 5 waktu tapi, kbai lah.

Heheh bye.

2 comments:

@cenahcenah said...

CC tu capew.

_aliahwafa_ said...

chinese colleague. malas lar nak tulis nama semua. hahah