Monday, July 1, 2019

Gifts, ole ole

Hi.

Tadi pagi aku pergi rumah mak aku before masuk office. Mak aku cerita yang opah aku tertanya-tanya yang anak dia baru balik dari raya kat oversea takde belikan apa2 ke?

Dah few times dah rupanya.....weh sian opah. Yang pergi umrah, balik ziarah opah, cerita macam2 tapi tak belikan pape, sebiji kurma pun. Pi jepun 2 weeks, balik cerita macam2 kat opah tapi tak beli pape pun.

Pastu yang terharuuuuu, opah slalu cakap "ni cik belikan" sambil keluarkan barang yang aku belikan kat jepun dari bilik. Wey aku belikan opah fridge magnet je, ada kucing yang putih tu  sebab opah suka kucing. Tak sangka opah ingat sampai camtu sekali.

Back to kisah tak belikan apa2 tu. Yang jadi kantoi tu sebab time tu tengah makan, opah cakap kat adik aku "***** takde belikan apa2 ke balik dari ****". Adik aku pergi tanya abah aku kuat2, "abah, *** takde belikan pape ke untuk opah?"

Gitu la kantoi nya. Mak aku pun cakap "takpe nanti kite belikan ya."

Wehhh sedih. Hopefully I will always remember my family no matter how expensive the place is, how taktau nak beli apa situation happened. Always always always remember your loved ones."

Lebih kurang macam ni. Tapi luck cat tu duk sebelah temple 






No comments: