Saturday, July 13, 2013

Ramadhon

Hai.

Ni conversation dengan opah before berbuka;

Opah : Cik anak kucing hilang 2 ekor. Agaknya orang ambik makan ke ape tak. *muka risau gila* + *randomly tuju jari telunjuk kat rumah mana tah*

Aku  : Isy opah ni, tak baik tuduh tuduh. Bulan ramadhon ni. (aku tegaskan dhon tu k)


Ni conversation lepas teraweh;

Aku  : Alaaa anak kucing dah hilang mesti orang ambik. Isy bela la kucing sendiri. -.-

Lepastu tersedar, "eh tak baik tuduh, Astaghfirullah al azim" . Sekali dengan kakak aku ada kat situ.

Opah : Cik tak baik tuduh tuduh bulan puasa ni.

Aku  : Elele opah tadi pun tuduh ada cina makan anak kucing kan? 

Opah cam nak jawab tapi taktau nak cakap apa lepastu terus masuk rumah. Kakak aku dah gelak gelak sebab kata cina makan kucing. Jadi kategori cucu derhaka kah kitorang? Harapnya idok la. hewhewhew

facebook : The Muslim Show. Best! kelakar at the same time bagus. :)


p/s : selamat berpuasa uolls. jangan jadi macam aku dengan opah aku, tegur pandai, time sendiri buat, pandai jugak. pandai carik alasan. kahkah. mari jaga mulut dan practice berbuat/menambah kebaikan dan meneruskan ianya di bulan lain jugak.

p/s : siapa nak belanja kita berbukak puasa di alu-alu kan. hewhewhew

Bye.

.

No comments: