Saturday, May 11, 2013

telur ikan atas sushi

Tadi kitorang pergi makan sushi. Lepastu adik aku tanya soalan pelik.

Adik : Cik kenapa telur ikan warna oren?

aku  : Sebab dia makan buah oren. Tuan dia bagi makan.

Adik : ye ke? tak percaya la. *gelak*

Aku  : ye betul, tak percaya pulak.

Adik : habis kalau yang warna hijau?

Aku  : Dia makan epal. Tak caye tanya Yong (kakak 1)

Adik : Yong betul ke?

Yong : Betul la tu. *muka serious*

Adik : Habis kalau warna hitam telur dia tu?

Yoi  : Yang tu tuan dia bagi makan anggur. (adik 1)

Aku  : Tak ah, yang tu tuan dia bagi makan blackberry.

Adik aku dah confuse nak percaya taknak percaya sebab semua orang buat muka serious. Dia nak tanya cikgu sains dia. Balik rumah tanya mak aku pulak.

[link]


Adik : Umi betul ke telur ikan warna oren sebab dia makan buah oren?

Umi  : Sebab dia makan kunyit.


HAHAHAHAHAHAHA. Tak sangka semua orang memberikan kerjasama yang bagus. Sebab biasa buat kerja kerja menipu benda tak bebrfaedah kat adik adik aku ni kerja aku. kahkah

Dah ah bye. 

.



Tuesday, May 7, 2013

Hujan



kat luar tengah hujan sekarang. gila dum dam dum dam petir tadi. Siap dengan kilat. Aku memang suka gila hujan sejak dari kecil. Waktu paling best hujan of course waktu pagi. Bila kau bangun, rasa cam sejukkk je. Lepastu dah sejuk, cuti pulak takde kelas, memang tarik selimut la cerita dia. 

Tu je nak cakap. Lagu takde kaitan pun. Eh ada kaitan! Sebab biasa kalau hujan, ada je orang akan tweet, "hujan yang turun, bagaikan mutiara~" . Itu je pun kan yang korang tau kan? kahkahkah. Aku pun. 

Dah ah bye. 

.

Saturday, May 4, 2013

lapar dan menangis

kau pernah tak menangis pastu tak makan? tipu la tak pernah kan. mengikut kajian Dr. Aliah Wafa. Kahkahkah waklu Dr celah mana nak jadi Dr kalau biology dengan chemistry pun cukup cukup makan woi. biodata boleh la dapat A. eh?

Sesiapa rajin tolong eh buat research kenapa bila menangis or takde mood, kita tak rasa lapar. Seminggu pun tahan makan biskut tiger dengan air kosong je pun dah kenyang. Tapi bila kita dah okay, automatically perut yang seminggu tak masuk makanan berat tu boleh jadi lapar. cemane woi cemane?

tak. aku tak nangis lepastu letak daun bawah mata untuk ambil gambar ni. [link]


banyak kali dah jadi ni. takyah seminggu ni aku ni tak makan lunch lagi, tapi takde mood punya pasal jadi tak lapar. Tapi bila dah okay, amboi kemain lapar. Jap, banyak kali tak ada lah maksud nya banyak kali gua moody. bila waktu waktu tertentu je. (iykwim)

tolong eh buat research bagi pihak gua. nak harapkan sendiri memang tak lah. research fyp tak hehabis nak research pasal benda yang di luar bidang. rajin betei.

dah la bye. bukan orang baca pun.

ekceli orang tak baca lagi bagus. tapi kalau orang tak baca , siapa nak buatkan research untuk aku?

eh dah la bye.

Sunday, April 28, 2013

Embun 2.

Weekends adalah membosankan. kecuali kalau kau seorang yang busy pada weekdays dan sentiasa merasakan weekends adalah waktu untuk relax relax. Sebagai seorang student yang walaupun ada assignment tapi haruslah kena buat last minute jugak, weekends adalah membosankan. So.....


sebab dia besar, dia struggle cemane pun kitorang still boleh paksa dia pakai mini skirt ni.
      


kita nak hantar dia pergi casting cerita Embun kalau ada. Tak pun jadi cover page majalah mangga letak tepi semimpul (swimming pool) amboi boleh je eja betul betul. 






Meow..... = "Just...... kill me please........" 

Alooo skirt dia labuh terpijak pijak kai diewww.




Phone kita rosak, okwed pulak post gambar Kwang kat blog. Biasanya post kat instagram. Time time camni la rasa rindu nak phone balik. Time time lain biasa je tak rindu pun phone sangat.

Dah la bye.

.


Jiran

"Hoh, pukul 12 dah ni! Adik! Adik!"



"Ye makk."




"Cepat cepat!"




"Kejap!"




Mak dia cepat cepat bukak pintu. Lepaskan anak(s) dia keluar rumah.




"1,2,3. mula!"

And si Adik pun menjerit mengejutkan seluruh penduduk seksyen 14/27.

__________the end____________

Ni apa yang aku bayangkan. Tiap tiap  hari (almost) pukul 12 ke atas je anak jiran tu akan memekak gila sampai kalau time tu aku tengah tidur, terjaga sebab anak jiran aku jerit macam nak terkeluar anak tekak. Kalau ikutkan nak jerit balik je, tapi sebab mak aku cakap jangan carik pasal. so.......tahan je la. Tapi aku pernah sound sekali suruh diam. 10 seconds later "ahhhhhhhhhhhhhhhhhhh" . camsi...........ada jiran camni.


amazingly harini dia belum start jerit lagi. maybe sebab 12.25 baru. Dia tengah kumpul energy.

Dah la bye.


Wednesday, April 24, 2013

sesat


Sekarang aku dah faham macam mana perasaan driver bila sesat jalan lepastu passenger sebelah dia bangang tak reti tengok map. Nasib baik Senah reti tengok map dan dia tak menggelabah macam aku. kahkah. K tak lawak pun sebenarnya sesat jalan. Tapi bila sesat, bagusnya next time kalau lalu jalan tu, dah tau jalan yang betul. Untuk orang kurang ingatan bab2 jalan cam aku ni, still kena guna GPS lah kot.

K lah dah ah bye.

Oh dan please, sesiapa yang menang kat Bangi nanti tolong ah turap jalan! Nak gila rasa dah la kereta kecil enjin rendah, dup dap dup dap je bila dia bergesel dengan jalan tar tau. hmph!

.

Saturday, April 20, 2013

Tak tegur

Pagi tadi masa pergi beli breakfast. Mak la yang beli tapi, kitorang (aku dan adik - adik) tunggu kat tepi tu je. Sekali tengah duduk nampak Cikgu Abdullah, cikgu sekolah rendah. Kalau ikut idea asal (waklu idea), memang aku akan lari, menghindarkan diri, melenyapkan diri, dan apa apa perkataan/perbuatan seperti itu, daripada cikgu. Sebab ;

    1) aku bukan budak famous time sekolah rendah cikgu nak kenal kenal ni.
    2) aku bukan budak nakal yang selalu kena cop dengan cikgu kat sekolah.
    3) aku bukan budak pandai sampai masuk surat khabar (sinar harian je pun) sebab dapat 100A+
    4) aku bukan budak sport mewangikan nama sekolah
    5) aku bukan kaki kipas cikgu. Jenis tak rapat dengan mana mana cikgu.


Kau bayangkan, okwed kan kalau tetiba "Asslamualaikum cikgu", tetiba cikgu tu cam "eh awak siapa eh?". Mampus. Kalau ramai ramai tak okwed sangat kot. K pernah kot jadi. Rajin sangat nak pergi singgah sekolah, lepastu tegur cikgu. "Cikgu kenal kitorang tak?" , lepastu cikgu tu jawab "tak kenal." 














































































































































krik......krik......


Tapi biasanya, mak aku kalau bekas anak murid dia tegur, dia takde ah pulak tanya siapa, dia layan kan je. Maklum lah, mak kita cikgu femes, bukan cam anak dia. kakaka. ada ke istilah cikgu feymes btw? Sekolah menengah ada la, sekolah rendah tak tau la. Rasa biasa je.

Lepastu ada cikgu lain makan sekali dengan Cikgu Abdullah tu tadi, tapi sebab kita sedar diri yang kita tak femes, plus, tak pernah belajar dengan cikgu tu, so of course cikgu tu tak kenal kita, aku pun tak tegur. Takpe kan? Agaknya la.


Dah la bye. Jangan ikut perangai tak guna aku ni. kakaka


K bye.