Showing posts with label annoying. Show all posts
Showing posts with label annoying. Show all posts

Sunday, April 28, 2013

Jiran

"Hoh, pukul 12 dah ni! Adik! Adik!"



"Ye makk."




"Cepat cepat!"




"Kejap!"




Mak dia cepat cepat bukak pintu. Lepaskan anak(s) dia keluar rumah.




"1,2,3. mula!"

And si Adik pun menjerit mengejutkan seluruh penduduk seksyen 14/27.

__________the end____________

Ni apa yang aku bayangkan. Tiap tiap  hari (almost) pukul 12 ke atas je anak jiran tu akan memekak gila sampai kalau time tu aku tengah tidur, terjaga sebab anak jiran aku jerit macam nak terkeluar anak tekak. Kalau ikutkan nak jerit balik je, tapi sebab mak aku cakap jangan carik pasal. so.......tahan je la. Tapi aku pernah sound sekali suruh diam. 10 seconds later "ahhhhhhhhhhhhhhhhhhh" . camsi...........ada jiran camni.


amazingly harini dia belum start jerit lagi. maybe sebab 12.25 baru. Dia tengah kumpul energy.

Dah la bye.


Tuesday, February 19, 2013

Lift

situasi ni selalu berlaku time aku tengah penat nak cepat cepat sampai bilik. Yang bulat bulat kaler oren biru kuning hijau tu manusia manusia yang jauhhhhhhhhh lagi dari lift tapi jerit tunggu, nak suruh orang tahan lift. Lepastu jalan kemain lambat lagi. Yang pink tu tak payah cakap, pink tu melambangkan kelembutan, kesopanan dan kesusilaan. kakaka mari, kita muntah bersama sekarang. 

Pernah sekali tu baru balik dari dobi, penat penat ni nak cepat sampai bilik, ada budak budak baru balik dari kelas jerit, "tunggu, tunggu, tunggu!" . amboi berlagu lagu tau 'tunggu' dia tu. gaya kanak kanak riang la kononnya. Lepastu masuk lift, ternampak senyum sinis secara tak sengaja terpancar kat muka aku, dia cakap "sorry to say lah ye." aah kejadah sorry to say tetiba gilaaaa? 






kalau dah nak dekat sampai kat lift tu nak suruh tunggu boleh la ya. ini jauh 500 meter tu siap boleh berenti beli air tin kat vending machine tu, takyah la suruh tunggu. Jangan jangan kalau kat hotel pun kau jerit tunggu banyak banyak kali dari lobby ke lift tak?

K over.

Dah la bye.