Thursday, March 7, 2013

Sabar

Sabar. Sarbi. Sabariah.


Sabar.


Tu je nak cakap.


Sebenarnya tak sabar nak balik rumah .


i dont feel like doing any assignments right now. all i can think of right now is home. home. home. PJ. PJ.PJ. ghahh nama je study week tapi ada 2 presentations lagi nak kena fikir. Kalau 1 je ok la, FYP. ni sekali dengan database yang tak dapat dapat lagi nak buat ah aku dan programming memang bukan takat chemistry, tapi biology physic bahasa english PJK semua takdak.

lagi sekali. Sabar.

K dah la bye.

.

Friday, March 1, 2013

of break ups and viruses


 Situasi 1 :

Masa break up, menangis menangis jugak. Tapi dalam selimut. Last last tertidur. Bangun, ulang dari awal sampai tertidur lagi. Teruskan selama seminggu (atau lebih).

 ni time break up. [link]



Situasi 2 :

2 malam berturut-turut siapkan proposal bagai nak gila. Edit sana sini. Dah save dalam email laptop semua, dah print, tunjuk kat supervisor , kena betulkan balik sebab banyak salah. Edit lagi satu malam, plus buat slide untuk present proposal. Alih - alih time nak print, file hilang. Sebab print kat CC memang virus gila barbiyun. Memang tak boleh retrieve langsung. Akak tu buat ape tah pun tak jadi jugak. Yang baru punya edited proposal takde backup pape. Pukul 10 nak present, pukul 9.30 macam tu file hilang.



Masa akak tu cakap file tu hilang. [link]




 Masa tau takleh retrieve langsung file dan terus balik bilik nak edit baru. konon sempat.
[link]




masa sampai bilik lepastu ada lagi 15 minit je nak present.

[link]



Serious aku macam orang gila time tu. Dah nak sampai bilik baru terfikir nak jumpa Sir sebab dia biasa terer bab2 macam ni. Tapi tak boleh jugak lepas dah jumpa time nak present tu. Gone with the wind.

 Kawan aku pernah cakap "masalah ---> carik solution." aku punya "masalah ---> nangis ---> carik solution" memang tak jadi ape. kakaka. K lepas ni kena ingat selalu "masalah ---> carik solution".

Anyway Alhamdulillah the presentation went well. Mock je la baru tapi. Belum final present lagi.

K dah la bye.

.

random #3

buat final year project saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangggggggggggggggaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaattttttttttttttttttttttttt stressssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss. nak jerit, orang tengah tidur.

serious penat. lagi  lagi bila nak hadap orang yang critical thinking dia tinggi, expectation tinggi, ape semua semua tinggi.

k.

bye

Thursday, February 28, 2013

random #2

Kalau awak jenis yang tak tidur malam macam saya (kadang kadang), awak pasti akan dengar macam macam bunyik. K tipu. Saya buat kerja dengar lagu. Kalau awak duduk sensorang tak tau lah cemane kan. Macam saya duduk bertiga, so paling paling dalam lingkungan 12 ke 6 pagi tu, pasti dengan sepasti pasti nya akan dengar orang mengigau. Tak payah cakap siapa lah. Sebab saya sendiri pun mengigau kalau room mate saya pulak yang tak tidur malam. kakakaka. tak kelakar pun.

Bila dengar orang mengigau ni best kadang kadang. Nak tergelak pun ada. Selalu la jugak tergelak. Masa sekolah rendah ke menengah tah, orang cakap kalau orang mengigau, tarik ibu jari kaki dia, tanya soalan. Nanti dia jawab.



 Itu penipuan yang nyata ok. Saya pernah buat masa kawan saya mengigau , sambil picit ibu jari kaki, tanya "kau suka siapa? kau suka ***** tak?". Dia jawab , "aku tak mengigau lah, aku dah bangun."

K.

Cepat lah azan subuh berkumandang, nanti kalau tertidur barai subuh saya. Subuh gajah la jawabnya.

Dah la bye. *pakai telekung* *bentang sejadah*.

.

Monday, February 25, 2013

am i with the right person?



AM I WITH THE RIGHT PARTNER?
During a seminar, a woman asked,” How do I know if I am with the right person?”
The author then noticed that there was a large man sitting next to her so he said, “It depends. Is that your partner?” In all seriousness, she answered “How do you know?” Let me answer this question because the chances are good that it’s weighing on your mind replied the author.
Here’s the answer…
Every relationship has a cycle… In the beginning; you fall in love with your partner. You anticipate their calls, want their touch, and like their idiosyncrasies. Falling in love wasn’t hard. In fact, it was a completely natural and spontaneous experience. You didn’t have to DO anything. That’s why it’s called “falling” in love.
People in love sometimes say, “I was swept of my feet.”Picture the expression. It implies that you were just standing there; doing nothing, and then something happened TO YOU.
Falling in love is a passive and spontaneous experience. But after a few months or years of being together, the euphoria of love fades. It’s a natural cycle of EVERY relationship.
Slowly but surely, phone calls become a bother (if they come at all), touch is not always welcome (when it happens), and your spouse’s idiosyncrasies, instead of being cute, drive you nuts. The symptoms of this stage vary with every relationship; you will notice a dramatic difference between the initial stage when you were in love and a much duller or even angry subsequent stage.
At this point, you and/or your partner might start asking, “Am I with the right person?” And as you reflect on the euphoria of the love you once had, you may begin to desire that experience with someone else. This is when relationships breakdown.
The key to succeeding in a relationship is not finding the right person; it’s learning to love the person you found.
People blame their partners for their unhappiness and look outside for fulfillment. Extramarital fulfillment comes in all shapes and sizes.
Infidelity is the most common. But sometimes people turn to work, a hobby, friendship, excessive TV, or abusive substances. But the answer to this dilemma does NOT lie outside your relationship. It lies within it.
I’m not saying that you couldn’t fall in love with someone else. You could. And TEMPORARILY you’d feel better. But you’d be in the same situation a few years later.
Because:
The key to succeeding in a Relationship is not finding the right person; it’s learning to love the Person you found.
SUSTAINING love is not a passive or spontaneous experience. You have to work on it day in and day out. It takes time, effort, and energy. And most importantly, it demands WISDOM. You have to know WHAT TO DO to make it work. Make no mistake about it.
Love is NOT a mystery. There are specific things you can do (with or without your partner), Just as there are physical laws Of the universe (such as gravity), there are also laws for relationships. If you know how to apply these laws, the results are predictable.
Love is therefore a “decision”. Not just a feeling.
Remember this always: God determines who walks into your life. It is up to you to decide who you let walk away, who you let stay, and who you refuse to let GO..

------------------------------------------


of course, im not that good in eglish to wrote this post. copied it from Dr. Harlina 's blog. Rajin kan kita baca pasal mommyhood? kakaka. tak la sebab anak dia comel.

guess i wasnt ready enough for a relationship before. kot. i dont know. this post just makes sense. walaupun im not in any special relationship right now. oh well whatever. better enjoy my single life with family and friends first. less stress, less painful. yeah XD

ok tipu. i kinda miss my ex sometimes.


dah la bye.

.

Sunday, February 24, 2013

Comel

Sebab tak subscribe internet, sebab connectify hang, sebab malas nak restart laptop sebab nanti lama sebab laptop kita pun dah lama tak service nak carik yang free of charge memang tak ada, so tak boleh nak share kat instagram, sebab tu share kat sini je.

[link]

and finding that special person who would accept you for who you are.

and finding that special person who would change you to be a better person.

feuwit kemain . kakaka (adding a 'kakaka' so it would look less serious)

dah la bye.

.

Wednesday, February 20, 2013

Ponteng kelas

Pagi tadi, lecturer tanya "kita dah belajar sampai topik mana ya?"

Aku pun dengan perlahan sebut topik yang di tandakan kat kertas slide. Lepastu dah lebih 5 minit lecturer tu mengajar, dia kata

"Eh saya dah ajar kan topik ni dekat kelas lecture?"

orang lain jawab "aah dah belajar dah ni."

"Tu la saya pelik awak dok tengok je saya ajar, padahal dah belajar dah ni kan.?"





Lain kali kalau ponteng kelas jangan jawab soalan dah belajar sampai topik mana. Kakaka. By the way tak ada lah ponteng, tak datang sebab senggugut okay. Ok tak. Dah elok sikit dah tapi dikhuatiri ianya akan kembali ketika di dalam kelas, so, gua pun decide pergi cafe beli makanan instead of pergi kelas.

K bangang betei. kakaka .

Dah la bye.