Semalam ada program forum bertajuk "Salahkah aku bercinta" tajuk dia. Kat mana lagi kalau bukan kat kolej kesayangan ramai pelajarnya itu. Ala kolej yang ada Pakgad suka rampas kad matrik orang sebab dia tengok seluar kita ketat padahal tak pun tu. Ok enough.
Sebagai seorang rakan yang baik hati, aku pun pergi la program tu. sebab Bee jadi AJK. kira support kawan gittew. kakaka. Yang jadi moderator nya Fedtri Yahya, yang bagi forumnya Puan Isfadiah dengan Ustaz Haslin.
That's not the main point. Semalam dia cakap kalau nak carik calon carik yang;
1. sembahyang subuh - setel subuh, setel solat 5 waktu yang lain.
2. hubungan dengan mak bapak
3. hubungan dengan adik beradik.
abaikan yang no 2 dan 3, tapi no 1 tu. Hmmm . kita sendiri kengkadang subuh gajah zirafah bagai tau. Hmmm.
Tu je nak cakap. Oh btw semalam fedtri yahya ada cakap "perempuan ni kalau dia dah bagi pegang tangan dia, nak buat ape pun lepastu senang je dapat."
emm, kbai.
i was stunned by that statement. its true though. maybe at first you'll be like eh okay no touching touching. islamic gittew. but once you started holding hands, things become more and more.........i dont know how to explain this. but im sure not only me (ke I eh?) have experienced those kinda things/feelings kan.
lepastu tadi tengok primadona kejap. HAD to watch it okay, because my sisters were watching it, so i had to. Profesor tu cakap sometimes Allah pisahkan kita dengan pasangan sebab sayang kat manusia melebihi sayang kat Allah. tuddiah ustazah Aliah Wafa dah mai dah. Lagi sekali, betul.
now i can finally look at our break up from the positive side. we never know when we're gonna die, there're a lot of things to achieve in life before going to the next phase of life (marriage). bayangkan time tengah nak mati tetiba time tu kau tengah buat ape entah dalam kereta pukul 10 lebih lepas balik makan depan rumah jiran kau kan, alih alih malaikat maut get ready kat sebelah. tak naya tu? eh macam terasa pedas ah pulak.
oh of course im gonna hide all these babbling, first sebab beroken inggelish, kakaka. second, who would want to read it anyway.
Showing posts with label le ustazah side of me. Show all posts
Showing posts with label le ustazah side of me. Show all posts
Saturday, February 16, 2013
Sembahyang subuh
Saturday, February 2, 2013
8:70
orang kata sabar tu salah satu cara Allah nak up level kita. bukan orang kata ah, orang share. i dont know if i were able to go through all those hardships without Him.
orang kata, eh salah, orang share gambar kat fb cakap, kalau syaitan punya request nak hidup sampai kiamat pun Allah tunaikan, ni kan kita manusia biasa. What if my request(s) is/are abit childish. like im hoping that something special wont happen between person A and person B. is that acceptable? im not questioning His power and all. im just asking out of curiosity. tapi jawapannya, Allah je la yang tau. who am i anyway to question things like that to Him.
anyway tadi ada baca terjemahan surah Al-anfal ayat 70; this is the translation of the ayat,
banyak lagi. tapi ni impact dia macam kuat sikit time baca tadi. i cant type anymore.
orang kata, eh salah, orang share gambar kat fb cakap, kalau syaitan punya request nak hidup sampai kiamat pun Allah tunaikan, ni kan kita manusia biasa. What if my request(s) is/are abit childish. like im hoping that something special wont happen between person A and person B. is that acceptable? im not questioning His power and all. im just asking out of curiosity. tapi jawapannya, Allah je la yang tau. who am i anyway to question things like that to Him.
anyway tadi ada baca terjemahan surah Al-anfal ayat 70; this is the translation of the ayat,
"Wahai Nabi, katakanlah kepada orang-orang tawanan yang ada dalam tangan kamu: Jika Allah mengetahui ada kebaikan (iman) dalam hati kamu, nescaya Dia akan memberi kepada kamu (balasan) yang lebih baik daripada (harta benda penebus diri) yang telah diambil dari kamu dan Dia akan mengampunkan dosa kamu; kerana Allah Maha Pengampun, lagi maha Mengasihani."
"O Prophet! Say unto those captives who are in your hands: If Allah knoweth any good in your hearts He will give you better than that which hath been taken from you, and will forgive you. Lo! Allah is Forgiving, Merciful."
banyak lagi. tapi ni impact dia macam kuat sikit time baca tadi. i cant type anymore.
Dah la bye.
.
Subscribe to:
Posts (Atom)