Saturday, March 14, 2015

Menganggur dan insurans

Hai.

Semalam aku tengah lepak lepak depan tv, lepas balik kerja. Jumaat pulak tu, lagi lah syok lepak depan TV. Tiba tiba phone berbunyik, phone tu biasa bunyik tak mak aku yang call, FB yang call. Tak pun iklan celcom. Mak aku depan mata, FB kat tempat kerja. Nombor macam nombor office. Aku pun angkat. Kot la orang nak panggil interview, saja saja apply time tengah stress kat office haritu.

Akak tepon : Assalamualaikum. Ni adik Syarifah XXXX XXXX syed XXX gha....ke? 

Grr apa gha gha ha, nak kene lepuk sebut tak habis nama abah aku? grrr

Me : Haah.

Akak tepon : Akak dari syarikat insurans XXX. Ada sikit program baru kita buat, kalau adik suka adik boleh terima, kalau tak nak pun takpe, anggap je ni sebagai info baru untuk adik.

me : Ah okay.

I was focusing on the last episode of amazing race actually, so memang tak la aku nak layan sangat dia cakap apa. Ah, haah and okay je la.

Akak tepon : hello? hello? (sebab aku diam je tunggu dia cakap sambil tengok tv)

me : ye. dengar, dengar.

Akak tepon : Boleh akak tau adik kerja apa/kerja mana sekarang ni?

me : Menganggur.

Akak tepon : Eh? Kerja kerja separuh masa adik ada buat tak?

me : Tak.

Akak tepon : Menganggur sepenuh masa la ni?

me : haah.

Akak tepon : Okay takpe la kalau macam tu. Minta maaf ambik sikit masa adik ya.

me : oh.

Akak tepon : Terima kasih.


 End of conversation. Oh dengar gua mengaggur terus nak letak telefon cepat eh. Nak nak pulak time dia call tu waktu orang bekerja, pukul 3 lebih time tu, emm lagi la kukuh bukti yang menunjukkan aku tak bekerja. kikiki

Sebenarnya jawapan menganggur tu spontan je. Sebab biasa ramai yang kena tipu dapat call pasal insurans lah, simpan duit kat bank tu lah bank ni lah, hujung hujung minta no akaun ke apa. And aku malas nak cakap aku kerja bidang bla bla bla , kat bla bla bla, tingkat bla bla bla, room bla bla bla, department bla bla bla. 

Tak terpikir la pulak aku cakap menganggur akak tu cam terkejut. Siap tanya menganggur sepenuh masa tu tak tahan. Dah macam profession pulak - menganggur sepenuh masa - full time jobless. wiwiwiwi.

So lepas ni dah tau la nak larikan diri camne. hikhik. Tak pun time free dengar je la akak tu cakap. Sian. Mesti dia penat kena call orang and hadap orang tah sapa sapa tah sebab nak dapat duit. Takyah memarah la eh kalau tak suka. Cehwah, kemain. Dah ada pengalaman memang la, kikiki.

Okay tu je nak cakap. Bye bye.



Sunday, March 8, 2015

Dinner Reunion Asasi 5 - Birthday

Haiii.

Semua orang pergi wedding, so aku sensorang kat rumah. okay tak, ada makcik yang datang tiap tiap minggu untuk gosok baju. So yeah. Aku terselamat la dari pergi wedding. Hehehe. Tapi makcik makcik kata kalau kite malas gi wedding orang lain, nanti time kite sendiri kahwin orang taknak datang, Aintah lah makcik malas nak pikir. hewhewhew

So last week, satu dinner yang telah dianjurkan oleh Sufi, Izzat dan rakan rakan. Kire okay la ada orang nak jalankan jugak, jadi planner buat majlis makan makan camni. Bukan senang nak handle ramai ramai tu. 4 thumbs up (termasuk ibu jari kaki) for them. Hehehe.

Kitorang satu geng siap sewa hotel kau. Sebab masing masing punya sticker koleh dah expired, pastu malas nak deal dengan guard. hehehe. Tapi sewa hotel depan kolej tu je la. Okay la tidur sempit sempit peluk peluk. wakakakaka peluk lah sangat.

Kitorang antara yang paling awal sampai, sebelum maghrib dah sampai. So boleh la cop tempat duduk best best sikit wiwiwiw. Gigih tu lepas solat asar gerak, tahan wudhu supaya tak batal, sampai sampai boleh maghrib terus.



Dah datang awal pastu taktau nak buat apa.....tangkap gambar je lah. Dah nama perempuan. wiwiwi. Bila geng sufi dah sampai semua, kitorang tolong tolong la susun susun door gift kat meja. Tukar meja sampai 3 kali. tsk tsk tsk. Ye la taktau nak buat apa sangat. Kikiki. Pukul 8 lebih macam tu orang dah start sampai sikit sikit. Yang datin datin lambat sikit la mai, mekap mekap dulu. Datin seri paling lambat sampai. hehehe jangan maraaaah gurau saje. Kitorang je jenis malas mekap gamaknya,jenis malas nak siap sangat. hehehe. Baju aku pakai pun baju gi office hari jumaat. Casual katanya. hahaha. 

Dalam pukul 8.30 lebih macam tu, majlis pun start dengan bacaan doa, and lagu kuis serta lagu batch. Kah lagu kuis tu aku tipu, and lagu batch tu tak pernah wujud pun. Lepas bacaan doa, terus start dengan cabutan bertuah. Time tu aku memang tak harap bertuah pun sebab hadiah dia mug, and rumah dah banyak mug. Ngamuk omak den kang balik bawak mug lagi. hahaha.


Lepas cabutan bertuah, baru lah boleh start makan. Syukur Alhamdulillah dapat table-mate (amboi bahasa apa ni) yang takde malu malu nak ambik makanan. So leh lah jadi among the first yang beratur ambik makanan. Lapau weh hehehe.



Orang lain makanan penuh lagi, kitorang orang tengah beratur makanan nak habis makan dah hewhewhew.




Sebab kan mengikut kata kata hikmah ladies first, maka lelaki terpaksa la nganga dulu sambil tunggu orang perempuan ambik makanan. Tau je lah orang perempuan camne, Nak ambik nasi borak, nak ambik ayam kampung borak, nak ambik ikan pari borak. hehehe.



Persembahan oleh Acai dan Bob. Taktau pun ada persembahan, khusyuk sangat makan nampaknya :'D



Lepas habis makan, sesi yang ditunggu tunggu pun bermula. Sesi tukar tukar hadiah. Sempat la beli masa dating kedai jepun sebelum datang kuis. Wiwiwiw





Aku beli hadiah untuk tukar tukar tu jam loceng tau. Sekali boleh pulak time tengah tengah sesi tukar hadiah tu boleh bunyik pulak. kantoi la aku bagi apa. Nasib baik time dia bunyik tu, hadiah dah sampai ke penerima. So takde la malu sangat. Wiwiwi. Akak kedai hadiah tu lupe nak tutup time test battery petang tu. Dia pusingkan jarum je grrr.



Cabutan bertuah, dapat kat kroni kroni sendiri je. Hehehe.


Again, ain cabut utuk kroni kroni je wiwiwi

Time tukar hadiah aku diri sebelah husna, sekali dapat hadiah pun dari Husna. Husna bagi selimut kain bulu bulu yang dap dap buat tidur tu. Baru semalam keluarkan dari kotak sebab malas  nak ambik selimut kat bawah. hehehe.


Hadiah aku dapat kat si Hamzi. Tak memasal semua tau apa aku bagi. Hadiah tu dok kringggg kringggg. Pandai pulak tu akak kedai tu set, lagi setengah jam nak habis majlis dia set. Kire cam alarm la nak gitau masa dah nak habis hahaha.

Senah dah macam boss boss bagi hadiah kat staff dah aku tengok. 






Bagai langit dengan bumi ha kau si Juni dengan Bob ni ha. 

Lepas habis sesi tukar tukar hadiah, ada sesi photography. Salute la siapa yang plan system tukar hadiah haritu, sebab tak serabut dan menyerabutkan. Kan kadang2 tukar2 hadiah mesti serabut, tak cukup hadiah la apa la kan. Ni elok je senang je. Hewhew





 IT DAN POSE SKEMA BERUBAH TIADA DULU KINI SELAMANYAAAAA. 


SE, Network, Multimedia. Dah keluar, kerja sekarang dengan course kelaut bezanya. Semoga Tashia berjaya bekerja di dalam bidang yang seiring dengan pengajiannya di kolej. hehehe.

Puan Rabeah and us. Yang lain dah kemana tak tahu. Kitorang dulu time asasi, course IT, Arab and Komunikasi selalu gabung kelas untuk subjek2 yang wajib ambil ni. Tapi ni je la yang tinggal. Arab lain ada, Anis, tapi taktau gi mana time ni. komunikasi krik krik taktau mana akak akak tu berada. 



Anndddd last but not least, the best people who lighten up my college days. hehehe. Tadaaaaaaaa. Gegeleng kiri nama diberi. Panjang sangat kalau nak cerita salasilah nama tu. Tapi pencetus idea ummah tu adalah Ustaz X lah. Dia takde lah exactly inspirasi kitorang nak cipta nama tu. Tapi dia kira contribute beberapa percent la. Kekeke. Tak terpikir pun nak buat nama group ke apa. Termelekat pulak nama tu. hihihi




Sorry la kawan kawan time makan makan tu aku ngantuk gilaaaaa. Dah kerja tidur awal manjang so pukul 11 tu dah rasa macam pukul 1. hehehe. So ada la dua tiga orang tegur aku dah sombong. Hakikatnya aku mengantuk. 

Habis majlis tu nak dekat pukul 12 jugak. Eh ke aku salah tengok jam eh? Kul 11 lebih la habis event tu. Ye la kau ingat perempuan cukup ke tangkap gambar 3 kamera je? Kamera sendiri lagi mesti sorang satu nak personal gambar dalam phone. Supaya takyah tunggu orang lain whatsapp dah boleh terus masuk dalam instagram dah. hihihi.

Balik tu nasib baik ada kedai runcit bukak, so boleh la beli ubat gigi la berus gigi la syampu lah. Masa packing masing2 bajet hotel dah sediakan. Sekali datang ada sabun mandi je. Lain kau pikir sendiri nak gosok gigi pakai jari ke camne ke. Hahahah.

Pastu balik tu aku still tak boleh tidur okay. Diorang ada plan nak kenekan Eija and Diniy. Belated birthday for Diniy and becoming birthday for Eija. Eija sambut awal 2 minggu okay. hahahah. Main true or dare. Nasib baik nama iolls tak kene chuolls. Kalau tak mesti nak tau citer pasal abam panjang kakakaka. 


Kek besday beli last minute. Nasib baik okay lagi kondisi kek ni. Sebab sebelum tu Bee ingat dalam kotak ni hadiah so dia tunggang terbalik je sebab time tu tengah gelabah nak sorokkan hadiah Eija and Diniy. hahahaha

That night was a success i guess. hehehe. Makanan sedap and plan semua teratur. Dah la kitorang perempuan datang lenggang kangkung je. Tolong letak doorgift je kat meja kekeke.

Thanks eberibadehhh.


Restoran Jepun Tengah tengah Bangi - Miyagi

Hai.

Haritu masa tengah fikir fikir nak buat aktiviti apa time dating selain daripada pergi mall tengok wayang bla bla bla bla all the usual stuffs, tiba tiba datang idea google tempat makan best. Ada orang tu konon kata tekak jawa tak boleh terima makanan korea, tetiba teringin nak makan dubu dubu -____-

So google goole, ada orang terjumpa restoran Jepun kat Bangi. Bangi weh, kau ingat ada masakan melayu je ke kat situ walaupun majoriti penduduknya berbangsa Melayu? By the way restoran jepun tu bukan Sushi King ya sahabat handai sekalian. Kalau sushi king takde la amused sangat sampai nak kene update blog. Zzzzz.

Restoran tu nama diaaaaaa;




Menu dia banyaaaaaak sangaaaaat. Dah la makanan Jepun kan, paling familiar pun dengan Inari. Ye lah dah tu je yang aku selalu makan pun kalau pergi sushi king wiwiwi. Kitorang decide nak ambik set. Tu pun lama nak pilih. Hihih.


Atas ni aku punya set. Apa tah nama dia. Tapi ayam, nasi goreng garlic, seaweed soup, tauhu, and sayur taugeh ergh why taugeh. And setiap set rasanya didatangi dengan buah. Amboi didatangi.



Ni dia punya. Crab tempura, udon, seaweed soup, macam egg puding, potato salad and buah. And ada jeruk apa tah kaler purple.


Udon. Tapi katanya sup tu tak rasa apa. Hehehe taktau la kot udon memang rasa cenggitu, kosong je.

 

Ni sushi apa tah, tapi dalam dia crab and atas dia cheese. Sedap! And hello, ni crab betul eh. Bukan crab kaler merah yang kau makan kat kedai steamboat tu okayyyyy. By the way yang kaler pink atas tu bukan ikan okay. Ingatkan macam apa orang jepun ke korea makan tu, sashimi tu. Yang diorang slice ikan tu nipis nipis, pastu makan mentah mentah.  Saje suruh dia makan, sekali benda tu jeruk rupanya. Jeruk apa tah tapi rasa cam bunga kantan, kot. Kot. hehehe


And lepas habis meal dia akan bagi desert. Eh dessert. Amboi kena google nak tau desert ke dessert. Mochi, pastu dia salut dengan kacang. Mochi ni cam kuih guna beras pulut. Tak tau la nak cakap camne, tapi kat 7 eleven ada jual. Hehehe.


Tak sempat nak tangkap gambar banyak banyak sebab tak nak nampak rusa masuk kampung bangi sangat. Chehwah padahal banyak gambar masing masing depan makanan je. Wiwiwiw. Tempat ni tersorok sikit. Sebab die kecik je pintu masuk dia. Tapi siapa dah biasa area bangi, senang je nak carik. Dekat depan masjid Al-Hasanah Bangi, and deret dekat Hospital Az-Zahrah Bangi. 

Lepastu lepas makan lama terduduk kat situ. Sebab kekenyangan sangat. Wahahaha. Price range okay la untuk dua orang. Kalau nak compared dengan sushi king, murah lagi sushi king la. Tapi Sushi sini sedap. Next time kalau datang (kene tungu gaji) nak order yang lain. Hehehehe. 


Hehe okay nak tidur. Malam tu ada reunion asasi. tapi nanti lah type penat. hewhew.

Overall, kite kasi 4 bintang lah. Sebab sushi dia sedap. Zeriouslyyyyy.


Wednesday, January 28, 2015

New target

Hai


Last year masa christmas aku kerja. Jadi masa tu tak banyak sangat kerja yang nak dibuat sebab christmas kot. Masa tu tetba officemate aku ajak join JK1M 4, Jom Kurus 1 Malaysia musim 4. Jangan gelak laaaaaaa. Grrrr.

Bila dah ada orang nak join memang semangat la sikit nak join. Kurang la sikit rasa malu. Memandangkan baju beli kat FOS haritu pun ketat kat area bawah perut iykwim, lagi la berkobar semuangat sebab nak muatkan jugak baju yang dah beli tu. Hewhewhew.

So 18 January 2015 tu start lah journey aku dalam misi menurunkan berat badan. Wah journey gitu. For first week okay la. Dia bagi task exercise apa nak kena buat semua and example menu yang elok for breakfast lunch and dinner. Aku tak ada lah boleh ikut 100% tapi ikut la jugak sikit sikit. First week susah sikit nak kawal. Ye lah dah biasa makan itu ini itu ini tetiba zuppp kena kira kalori bagai.

So masa nak timbang berat a week later, which was on 24 January 2015, dup dap dup dap je la rasa. Mana taknya, hari sabtu tu tenghari keluar dating makan kat dubu dubu. Tapi rasanya tu takde masalah sebab makanan sihat okay, brown rice + sup tauhu & telur + ayam. Dinner tu yang terbabas sikit......Sebab abah ajak dinner kat restoran kat shah alam. Emmmm terasa kesedapan tomyam dia. :9

Okay sambung, time timbang tu ramai la jugak yang badan besar besar ni turun 3 kg, 1 kg ke atas. Kira not bad la seminggu turun banyak tu. Sampai kat aku, emmmmm. 700 g turun. krik...krik....Tapi Alhamdulillah at least turun la jugak. Sebab my TL kata if its more than 500g, then we're safe. Hehehe. Kire kalau tak makan banyak malam tu mesti cukup 1 kg turun. Hehehe. Plus time tu ada yang turun 100 gram je, ada yang berat naik. So yeah for me 700g is quite a lot. Hewshews. 

Untuk second week ni dah start jaga betul betul sikit. Breakfast takde dah terbabas subway ke, mamak seberang jalan ke, nasi goreng ke. Hewhew. Breakfast;

5 am - cereal fitness apa jadah tu without milk (sebab shift pagi sian kite lapau T__T)
9 am - Pisang 2 biji - air kosong
11.30 am - plum sebijik

or

5 am - tak makan pape berlapar sampai break pukul 9 (T___T)
9 am - roti whole grain 2 keping dengan air milo
11.30 am - plum sebijik manis sedap gila berair air juicy delicious yummy. 

Untuk lunch pulak kurangkan nasi and ambik sayur lebih sikit, Tu je la hari hari. Tapi sebab aku suka kentang, and kentang adalah carbs = nasi, so kalau agak agak nak makan kentang lebih, nasi tu aku kurangkan lagi sikit. ehehe.

Dinner pun sama cam lunch.

Exercise untuk second week gila T__T

Bicycle crunches 30 kali
Planking 30 saat - Pengsan T__T
Sit up 30 kali - nak batuk lelebih takleh abdomen kat perut (taktau nama specific) dah sakit T__T
High knees 30 kali - my favourite. mehehe

Semua tu kene buat 3 set. So kali la 3 semua tu phewhhh. Aku buat hari isnin haritu je sebab semalam terus sakit sakit satu badan gi office. Sampai sekarang terasa you kesengalan badan ini. wuwuwu.

Tu la time kecik kecik suka sangat makan nugget, padan muka dah 20 an baru reti erti kesusahan menguruskan berat badan. Makcik makcik kat situ kata camni;

"Awak buat apa masuk dah kurus dah akak tengok."

'Haaa manade kurus. Susah tau nak carik baju wuwuwu.'

"Habis kalau awak susah nak carik baju akak ni macam mana pulak."

Mehehehe memang la kat situ kira aku antara yang kecil. Tapi kat rumah aku antara yang besar. Wuhahaha.

Dah la penat la type. Hopefully this time it'll last. The motivation, the diet, the calorie counting and all T_T.

Ciao bebeh.

Sunday, January 11, 2015

Lepak lepak 2014

Hai.

Sebenarnya banyak jugak gambar terperam rupanya bila gua buat sesi pindah pindah files ni. Hewhew. So kire ni compile segala lepak yang teperam je dalam folder gambar gambarnya ni ha (ya Tuhan semoga cikgu BM tak marah bahasa aku berterabur camni).

PD

PD ni kire lepak last punya last before aku senah dan angah habis sem. Dah habis sem dah habis praktikal dah start kerja dah pun huish cepatnya masa berlalu. Jangan risau kawan kawan, gambar akan di filter. Gambar censored takkan di masukkan Hanya kite kite je tau dan ketawa bersama ihiks.

ya time ni masih bertongkat. tragedi march di SINI

Ayunyew uolls. ustat2 baru balik mesir boleh pm eh kbai madihah jangan marah please bye.

cousin eija, Daniel ikut sekali.

"Siapa la jodoh aku. hmmm" - Farhatun Nabila, 2013/2014

unpacking makanan. bakal isteri mithali kan. hiks.



asal birthday madihah je surprisenya kat laut. Tahun lepas pun kat laut jugak kat Penang

Jangan ingat orang pakai purdah tak main air laut okay. Awas semua okay. 

Spot us. If you can. cause i cant. 

camne tu Diniy berkawat dalam air tu? Nasib tak pakai but ke kasut polis ke, kalau tak tenggelam dah hihi

Gossip apa Bee and Daniel?


L to R : Diniy, Bee, Senah, aliahwafa, Eija, Daniel.

RIP parts of bee's phone(taktau nak panggil apa komponen tu). Terjatuh dalam laut katanya. Gigih jugak selak selak pasir bawah air, tak jumpa la tapi. 

Ain baru muncul sebab taknak masuk air. GRRR.

Harus la aku letak banyak banyak kali.

Dan lagi. hihihihi

Dan angah pun.

Sebenarnya ain dengan angah ada je masuk air, tapi entah mengapa gambar takde pulak dalam ni. Maybe time share share dalam whatsapp tu aku tak download sebab banyak sangat. Habis phone memory. Mehehe. And ada gambar lain tapi biasa lah gambar mandi laut kot, takkan nak upload semua. Very dangerous fast and furious uolls. 


Taman Hijau apa jadah + Wedding Monika

Sebenarnya jumaat tu kitorang lepak tidur kat hostel Kolej X. Saja la buat buat tak move on lagi dari zaman belajar. Hewhewhew. Nasib baik ada jugak tempat berteduh. Makan kira potluck la. Yang kat Kolej beli tomyam selasih, yang kerja kat KLCC bawak roti boy dan lain lain. Aku pun taktau apa kaitan hahaha. Tapi memang best la gelak je tak berhenti. Pastu tidur paling awal siapa? Ya. Yang kerja pagi pagi pukul 4 am. Sorry kawan kawan spoil pastu tak join main jenga apa jadah tah tu. bhahah. Sorry jugak Eija and Angah tak dapat berada bersama kami atas sebab sebab tertentu. Kalau tak aku pun tak dapat, tapi nasib baik dapat (panjang sangat cerita hewsss)

Besok pagi lepas breakfast nasi lemak depan coolblog yang sedap itew, kami pun keluar jalan jalan. Tapi keluar tu takde la terus gerak, kena tunggu sejam jugak la sebab someone's phone was on airplane mode....and dia tak sedar waktu berjalan sebab lama sangat depan cermin....true story bruh... *senyum senget sebelah*

While waiting....sempat la. hewhew. Eh sempat isi minyak lagi okay. Jangan main main tau.

Balik dari isi minyak, still waiting.... *ketawa tutup mulut*

Ni kat taman saujana hijau, putrajaya. Sampai sampai terus masuk dalam list kalau kahwin nak buat photoshoot kat sini bhahaha lalalalarik~ Tapi serious cantik tempat dia. 



Kebetulan ada orang tengah buat assignment apa tah, mintak tolong dia tangkapkan gambar sekali. Hews.

Kan panas tu. kalau gerak awal takde jadi camni :( 

berteduh di pondok kecil, di pantai ombak~


Cecececeh dah boleh jadi model conver buku Nur yang kau selalu beli tu Bee. hewhew

Muka muka kaki gossips. Perhatikan tangan ain. Hmmm nak pergi concert rock ke camne?


Kalau korang perhati dan teliti betul betul, aku ada kat hampir setiap gambar. Sebabnya? Tips dia kau kena sentiasa berada dekat dengan cameraman/woman of the day. Bhahaha. Lepastu jangan sekali kali offer nak pegang camera. Nanti gambar sikit. Hewhewhew. 


Serious suka tempat ni T___T

Si pemetik gambar. Feh ayat aku boleh menang award wey.

Ni bukan acah acah okay. memang tengah betulkan kain. Tapi takleh buat jadi profile pic di mana mana laman sosial, nanti kena bahan bhahaha. Dah ah sliper tak semenggah. Kasut tinggi dalam kereta. 

Ni la orang yang buat assignment tu. Tak memasal Diniy jadi subjek assignment dia pulak. Hihi.

macam gambar lompat tak jadi. rasanya la. 


L to R :  Me, Madihah, Ain, Bee, Diniy, Shafa, Senah,
Tiada dalam gambar  : Eija dan Angah



Saje jewwwwww bye.

Mahap la kalau gambar sama je sebab aku main pilih je asalkan bukan gambar.......iykwim. *ketawa tutup mulut*

Me and shapa spoiling the pic. 





Lepastu around 11+ camtu bergerak lah kitorang pergi UPM, nak pergi wedding monika. Sampai dalam 11.45 camtu. Ingatkan wedding start 11.30, sekali tengok orang dok angkat angkat barang lagi, rupanya bila tengok balik 12-5 pm. Hmm apa lagi cau cin cau dulu la. Pergi Mines carik hadiah wedding, Hahaha last minute sangat.



Haah kitorang beli topeng je untuk both husband and wife. Cehwah memang tak la. Madihah beli apa tah ada lah mana boleh bagitau. Dah agak agak 12+, baru gerak pergi wedding tu balik. Campur sesat and tunggu orang kat parking lot lagi sebab dia masuk Mines balik sebab nak aircond, pukul 1+ sampai. Okay la tu. Sempat jumpa ramai kawan kawan kolej. Hehehe.

Siannya adik tu nak bersin ke ape tu? :(

Asasi Batch 5. Tinggi okay kerusi pengantin tu. Aku pakai wedges yang tinggi tu pun kena jengket nak masuk gambar. 
Kat luar tu ada cam photo booth, which orang lain tak perasan tapi kitorang perasan. Hahah tu le dapat door gift terus straighttttt pergi kereta tak pandang kiri kanan time nak balik kan. Haaaa. Lain kali pandang kiri kanan sebelum balik, dah confirm takde photo booth, baru boleh pergi kat kereta. Mihihihi



Soalan serious, who's nextttt. Tak sabar nak lepak sesama je sebenarnya mihihihi 
Balik dari UPM, kitorang singgah Bangi Gateway sebab kat Wander Tudung People ada keluaran terbaru (amboi macam komik lak ayat keluaran terbaru). Time kasih kawan kawan sudi layan karenah aku dengan Bee yang macam lupa diri lupa kawan kejap sebab excited nak kejar tudung. Terima kasih kerana memahami walaupun kene perli, takpe, tudung dah dapat. Hahahaha.


But i prefer tea over coffee. How to start my life? *emoticon muka risau dahi kaler biru*

Hehehe. Okay dah puas hati dapat update. Mihihi. Have a good 2015 everyone. Eh YEAYYY Alhamdulillah i passed 2012 and 2013 with flying colors cehwahhh (not really). But everything went well with all these crazy girlprengsss (not to forget family and FB and kawan kawan lain and all), hehehe. 

Bye. LEFIU. Hikhik/