Monday, June 10, 2013

Semester 5. (and a little bit of boyce avenue)

hai.

Finally boyce avenue covered the song "When i Was your man" by bruno mars. tapi..... *sigh*


yes. this is how i felt after watching it. wuuwuuwuu. ah tak penting pun. Yang penting sekarang ni dah semester 5. Lepastu insyaAllah practical. Lepas practical kerja. Lepastu...... well let Allah decides whats gonna happen next.  

anyway, this is the covered version of when i was your man by bruno mars. tapi, of course bruno sang it well.



ok bye! ada kerja untuk ditangguhkan. heehee. nak main farm saga. 

bye!

.

Friday, June 7, 2013

Bee Gees

Hai.

Masa kecik kecik , abah ada beli VCD Bee Gees, tak ingat best of the best ke ape tapi yang aku tau adik aku yang taragunawan tu rosakkan hampir semua VCD sebab tak reti nak letak dalam bekas dia balik. *sigh*. Dulu hampir hari hari kitorang adik beradik pasang sambil nyanyi (sebab ada lyrics. masa tu english tak pandai sangat nak hafal hafal lagu omputih. plus, takde internet nak yahoo! lyrics).

Sampai sekarang aku paling suka dua lagu ni la;





Nah siap ada lyrics supaya awak semua boleh sing along! (amboi awak semua konon ada orang baca) hehe. tapi tau takde manusia yang rajin nak tekan play. takpa, kita suka sensorang lagu ni pun tak pe. 

k dah la bye. 

p/s : sebenarnya tengah dengar lagu ni tetiba teringat nak buat post.

p/s : sebenarnya lagi tak perlu pun sampai buat post.

p/s : sebenarnya bosan, paham paham je la.

p/s : kalau senah "sebenarnya saya isteri dia." *geleng kepala*


Thursday, June 6, 2013

Clean

Hai.

Tadaaaa! My new layout. Clean and simple. Can put bigger pictures also. hehehe.

see? big right? no i mean the size of the picture. not me. isk. btw ini 2010. 

And bigger videos too. No need to resize the video. Hehehe





background layer is taken from LayoutSparks.com . Takut tak bagi credit nanti kena saman sebab ambil orang lain punya design. Mana lah tahu. heheh. 

bye!

p/s : easier to stalk read right? hewhewhew

.

Tuesday, June 4, 2013

of games and life

hai.

harini memang takdir aku untuk duduk depan laptop dan main game dari facebook yang bodoh bodoh tapi addictive. Seharian (hampir) main game, tiba tiba terfikir satu benda. Oh antara game yang aku main, (ya concept sama macam jewel quest ke ape tah dulu tu);



1 . Candy crush saga.

Siapa main game ni akan tau betapa annoying, addictive dan sakit hatinya bila lagi sikit nak complete quest, tapi tiba tiba steps dah habis. Or tiba tiba ada time bomb yang gila. Or Chocolate yang tak habis habis nak beranak kalau tak letupkan dia. And bila tetiba lives habis dan terpaksa mintak dekat orang kat facebook, or tunggu 2 jam setengah. (biasanya aku cepatkan jam phone 2 jam. hewhew).

2 . Farm Heroes Saga. Game dari company yang sama, concept pun sama macam candy crush. Tapi lagi comel.

3 . Jelly Glutton. Concept game pun sama.

So antara ketiga tiga ni paling bosan adalah jelly glutton sebab senang sangat. Lepastu lives susah nau nak berkurang. Macam kita kalau main mesti la ada target nak berhenti main kan bila lives habis. Tapi tak habis habis jugak lives. Boring la takde cabaran. (ceyywah)

Yang annoying tapi addictive adalah candy crush dan farm heroes. Walaupun dia susah, tapi kalau sekali lepas satu level tu, rasa macam ah best gila. Heaven. Setelah beratus kali try nak habiskan satu level. 

Macam hidup la, kalau semua benda senang takde susah, macam bosan la. (kecuali assignments and presentations. and money). Kalau yang susah dapat, kita appreciate benda/orang tu lebih. (eh kenapa kena ada orang kat sittewww hewhew). Lives tu kira macam chance dalam hidup la. 

Orang yang bagi lives tu kira macam kawan sebenar. Sanggup gadai nyawa untuk kawan kawan dia. K tipu. Kawan aku tak ramai yang main candy crush, aku selalu mintak kat sesiapa yang aku nampak aktif je main. hewhewhew. 

Hoi kau ingat ni Sonnet 18 ke Sehijau Warna Daun ke nak bagi bagi perumpamaan macam komsas ke literature ni?! Kemain main games siap boleh buat perumpamaan macam macam.

Dah ah bye.

p/s : jangan lupa main farm heroes saga okay. nanti bagi lives kat fb. hewhewhew

p/s : pehal tah rajin post sampai hari hari. 

p/s : sebenarnya sebab tengah cuti sem, bosan sensorang kat rumah dengan opah je.

p/s : takkan nak ajak opah main candy crush or farm heroes pulak kan?

kbai.




Sunday, June 2, 2013

KOMPLEN JE KERJA

hai.


bye.

back then before being in a relationship and going through break up, i always thought its annoying to see people posting things like, "Cinta  Allah dan Rasul yang kekal." I always be like "hek eleh tu la time bercinta kemain post 24 jam gambar boyfriend, dah clash kemain." i even updated a status about it, (psst, many people liked that status. saje je :P) . But seriously, who the hell likes to see their news feed flooding with pictures of other ppl's bf'gf? pfft. Satu dua is okay la tapi kalau tetiap hari thobi'at (tabiat) apakah itu?

Now that i've experienced it myself.....hmmm. things that you said will always get back to you. Its kinda like a test from God . Ada baca kat mana tah. Macam kita tegur orang, nak tengok kita buat ke tak lepas tu. Tapiiiii, i dont post things like that on facebook or twitter okay. i just retweet or favourite tweets like that. Tapi tapi tapi tapi lagi i never posted a single picture of my ex when i was in a relationship. 

Another thing that is annoying is when single people tweet things like "forever alone :(. YOLO". F that shit. mak bapak ada lagi, adik beradik ada, kawan kawan ada nak forever alone, aku sappak (baca dengan nada menekan) kejap lagi kang. Ye ye saya tau tak sama rasanya tapi takyah mengada sangat. (cakap kat diri sendiri nampak~)

Ah enough is enough. stop complaining about other people . (talking to the moon myself). Tu kena tinggal tu banyak komplen agaknya. kahkah. K sedih ah bye lah.


p/s : kalau awak rasa sedih or tak sedap hati solat la sunat dua rakaat lepastu doa bebanyak. (itu pun kalau awak bukan cengkerik la, tapi kalau awak praying mantis takpe) get the joke? ok tak kelakar bye ah.




Friday, May 31, 2013

From cats to kids

hai.

siapa yang kenal rapat dengan aku mesti tau aku jenis tak tau nak layan budak budak. jenis tengok budak takde rasa macam "comelllllnyaaaa." jenis macam kalau budak pandang, "hai." Kalau dia tak layan, "bye." Tapi kalau kucing, hamboi kemain bercakap macam cakap macam orang lain yang bercakap dengan bayi yang tak boleh bercakap. paham tak aku cakap ape ni? cakap cepat paham ke tak?K gedik.

tapi tahun ni rasa macam ada perubahan hormon (waklu) dalam diri ini. kahkahkah. tengok budak rasa macam "eh comel la budak tu." tapi reaction still tak boleh kalah dengan kucing. lagi pulak ada budak kecil pernah ketawa okay aku buat lawak. walaupun lawaknya bang ang je, tipu tipu pakai jari, pakai duit kertas, buat buat nak makan belon dia bagi aku and ape tah lagi, tapi ia terkesan tau bila orang besar tak gelak dengan lawak kita, tapi budak kecik gelak. ceywahhhhhhhhhklu. 

tapi kena budak dah besar sikit la baru reti nak layan. kalau baby, tak faham cemane orang bole layan cakap cakap dengan baby. maybe camtu kot orang rasa tengok aku cakap dengan kucing. kahkah.

anyways, tengok ni. comel saaaaaaaaaaaaaaangaaaaaaaat. 


last part kelakar! and comel!


ni pun last part yang best. comel!

ok bye! :D

.

Thursday, May 30, 2013

things opah says (birthdays #3)

hai.

ok i was gonna type "shit opah says", but that doesnt sound right kann. tehehew (gelak ape ni), and its not shitty pun . haha.

1. makan

2. cik parking tak betul.

3. makan lagi makan.

4. cik opah dah save tempat parking cik.

5. ni nasi lemak dari masjid tadi, makan makan.

6. cik tak reti parking macam opah ni. *ketawakan cucu sendiri*.

7. cik tengok kwang tu cik. (kwang = kucing)

8. shuh shuh (halau kucing)

9. makan lagi

10. makan

11. makan

12. parking tak betul

13. kereta park kat mana?

14. jahatnya si putih tu (putih pun kucing jugak)


so sama ada pasal makan, or pasal kereta. kucing tu sekali sekala la.



Happy birthday cik limah! yang ke 17. K muda. 

dah la bye.

sebenarnya kebetulan nak type post ni, besok birthday opah. 

k dah la bye.

.