hello.
i didnt plan not going to work for 5 days. well i did planned not to go to work, just for fun. with a friend of mine.we never did. cause we know how suck it is for the other people working on that day.
kita hanya merancang, Tuhan yang menentukan. lol. Dari masa kerja midshift, which was 2 months back dah kata nak demam, nak demam, i need some rest, i need MCs. but i didnt went to any clinic. sebab malas nak jumpa doktor skeptikal and we were short of staff at that time. so for me going on MC just because of a headache is not fair for other people lah.
Tetiba nak jadi cerita, Allah bagi sakit hari Selasa haritu. Siap aku double pulak dengan minum air sejuk.
Petang isnin : Air mangga harumanis ais sedap gila
Before going to bed : Air sejuk
Pagi : Air sejuk sebelum pergi kerja (kot)
Break : Teh o ais
Har har har gigihnya. Tapi takde niat pun minum sebab nak demam. And i didnt expect the demam to worsen at night. ape grammar hang ni buat malu je hari2 speaking tapi grammar teruk hurm. Dah kalau tidur tak pasang kipas menggigil, keluar toilet menggigil, badan lemah sengal sengal tak pergi klnik apanya. Risau denggi je.
Terus pergi klinik lepas maghrib. Tup tup doktor bagi MC dua hari sebab pakej demam batuk and sakit tekak. And for this friday, few weeks back dah mintak half day sebab nak pergi Melaka. But they gave me cuti the whole day instead. without having to minus my AL. which is good. yeah. cause i have to save my ALs for weddings and hari raya. hews. i know, cuti without AL, emm malas nak explain cuti company kitorang. tak normal sikit. ehehhe.
So makanya, (Rabu + Khamis = MC) + (Jumaat = Planned leave )+ weekends = 5 days. har har har gigih sangat kan simultaneous equation bagai. Alhamdulillah. sorry guys. not my intention not going to work. muka aku muka pergi kerja kay. cuma bukan muka OT.
emmm saje je type. bosan. bye,
Showing posts with label bebelan. Show all posts
Showing posts with label bebelan. Show all posts
Thursday, December 10, 2015
Sunday, May 16, 2010
aku masih tak bisa
aku masih tak bisa membiasakan diri dengan gigi baru nih okeh. rase rindu pada gigi lama bertandang tatkala mengingati kenangan makanan manis (kek secret recipe, chewing gum, kueh raya, gula2 mint etc.), pahit (ubat 4 sure, antibiotic yang sangat di anti oleh aku), masam(nano, nano nano nano nano nano nano blablabla etc)*macam la aku selalu sangat makan gule2 nano* masin(masakan opah??) *syuu..tolong jangan repot kat beliau*... bukan nak kate nyesal pakai braces, tapi cam agak sedey sikit la.. tah hapekebendenyer ntah nak disedihkan.
oh ye, aku taw kenapa, sebab jap agy ade family day~~~ korg taw menu dye hape??sate bai....sate...walopon aku bukan la penggemar tegar sate, tapi dengan gigi besi nih yang baru lagi pasang nih, bole ke makan?? aku nak mkn roti semalam own dah saket, inikan pulak sate? wuuu, nak sate...nak sate....aitceh ngengader lak aku. pasuh tak pasal2 malam tadi aku tido awal giler sebab gigi denyut2. aku on dalam kol 8 lebeyh cmtuh, kol 9 aku da tido dah. naseb tak terlajak sampai subuh, tak pasal2 terlepas solat isyak lak kang. pasuh aku terjaga sebab henpon bunyik. bukan alarm uh yang bunyik, alarm dah bape kali bunyik da. aku snooze je sume. da habis snooze 3 kali, set lagi waktu baru nk bangon. punyer la pemalas uh nak bangon....kehkehkeh..henpon uh yang bunyik sebab terjatuh. naseb xd pape jadik kat beliau. huhuu~
tula..waktu kecik2 mak suh cabot gigi aku tanak. takot nyer pasal. asal mak aku tak pakse aku cabot gak mase dulu? why? why? *x pasal2 nak salahkan orang lain lak. hahah*. sebenanyer sebab dokter tak hemsem.so aku takot nak cabot gigi bukan sebab takut jarum ke hape. kehkehkeh. takde r, aku own tak taw asal aku takot nak cabot gigi. nipu la tuh kalo kate dak kecik suke cabot gigi kan?kan?mesti terbayang jarum2 besar amat cam dalam citer kartun uh. pasuh, terbayang nurse muke bengis cam dalam citer shinchan. eh ye ke bengis dalam citer shinchan uh?
oh ye, aku taw kenapa, sebab jap agy ade family day~~~ korg taw menu dye hape??sate bai....sate...walopon aku bukan la penggemar tegar sate, tapi dengan gigi besi nih yang baru lagi pasang nih, bole ke makan?? aku nak mkn roti semalam own dah saket, inikan pulak sate? wuuu, nak sate...nak sate....aitceh ngengader lak aku. pasuh tak pasal2 malam tadi aku tido awal giler sebab gigi denyut2. aku on dalam kol 8 lebeyh cmtuh, kol 9 aku da tido dah. naseb tak terlajak sampai subuh, tak pasal2 terlepas solat isyak lak kang. pasuh aku terjaga sebab henpon bunyik. bukan alarm uh yang bunyik, alarm dah bape kali bunyik da. aku snooze je sume. da habis snooze 3 kali, set lagi waktu baru nk bangon. punyer la pemalas uh nak bangon....kehkehkeh..henpon uh yang bunyik sebab terjatuh. naseb xd pape jadik kat beliau. huhuu~
tula..waktu kecik2 mak suh cabot gigi aku tanak. takot nyer pasal. asal mak aku tak pakse aku cabot gak mase dulu? why? why? *x pasal2 nak salahkan orang lain lak. hahah*. sebenanyer sebab dokter tak hemsem.so aku takot nak cabot gigi bukan sebab takut jarum ke hape. kehkehkeh. takde r, aku own tak taw asal aku takot nak cabot gigi. nipu la tuh kalo kate dak kecik suke cabot gigi kan?kan?mesti terbayang jarum2 besar amat cam dalam citer kartun uh. pasuh, terbayang nurse muke bengis cam dalam citer shinchan. eh ye ke bengis dalam citer shinchan uh?
yakin ke nak cabot gigi kalo camnih? kehkehkeh
tapi kalau doktor gigi macam ini:
ATAU
ATAU
MACAM INI
tiap2 hari pon aku sanggup gi dentist suh dye cek gigi. saje je kate gigi sakit la, tulang tersekat kat tekak la, rase2 gigi cam berlobang la. cili terselit celah gigi pon gi jumpe dentist gak suh dye kuarkan. kehkehkeh.
Friday, May 14, 2010
gigi besi
setelah lame ditangguh2, aku pakai gak gigi besi akhirnyer, tapi belom lagi la. esok..wuaa..senanyer tanak pakai dowh... dah la 3 taon lak uh. patotnyer aku kalo nak pakai mase zaman2 sekolah dulu, so bile da kuar skola, bole la bukak. tapi sebab aku dok asrama mak aku kate pas SPM. pasuh pas spm uh lme plak uh tangguh. tapi xkan la aku nak kate taknak lak...lagi own wat rugi je aku dah patah empat batang gigi. ye, empat ye.
tapi bile pikir2 balik, bek aku pakai sekarang. sebab sekarang dah 18. pasuh nak pakai uh 3 tahun en, 18, 19, 20. dalam 20 cmtuh aku da boleh buka. so mase nak kawen nantidalam 24-25 xd la segan2 nak senyum lebar2..takde la lagi gigi2 lapis2 lompat2 macam sekarang. takde la lagi jaring2 besi terlekat mase nak kawen nanti. takkan la nak pakai polyden pulak..kang tak pasal2 mase nak nikah aku boleh pulak terlepas cakap "berlakon pon x rase palsu!" kehkehkeh.aitceh, gatai lak aku pikir pasal kawen awal2 nih. kuikuikui.
tetibe berdobar2 lak aku nak pakai besi besok. eh nak pakai warne ape eh? adek aku kate kite boleh pilih2 warne. dye kate jangan amek warne putih, nanti kalo makan pape tercemar kesucian warne putih tuh. kang tak pasal makan kari, kaler kuning pulak jadinyer. makan sambal, dah sudah...merah pulak...pasuh lekat2 cili lak uh. lepastu minum slurpee kaler biru, biru lak jadiknyer. makan sayur banyak2 *macam la aku suke sayur* jadi hijau lak..tapi encik kambeng kat atas uh tak hijau lak gigi dyer, padahla tetiap hari makan rumput. so, nak amek warne ape nih? warne rainbow la. rainbow mne ade kaler putih kan? huhuhu~
okeh r, sok2 kalo aku rase rajin and tak malu nak upload pic aku bergigi besi, aku upload la. tapi aku upload gambar pakai purdah. wuhahaha.
aii encik kambeng, nak pakai besi gak ker?
tapi bile pikir2 balik, bek aku pakai sekarang. sebab sekarang dah 18. pasuh nak pakai uh 3 tahun en, 18, 19, 20. dalam 20 cmtuh aku da boleh buka. so mase nak kawen nanti
tetibe berdobar2 lak aku nak pakai besi besok. eh nak pakai warne ape eh? adek aku kate kite boleh pilih2 warne. dye kate jangan amek warne putih, nanti kalo makan pape tercemar kesucian warne putih tuh. kang tak pasal makan kari, kaler kuning pulak jadinyer. makan sambal, dah sudah...merah pulak...pasuh lekat2 cili lak uh. lepastu minum slurpee kaler biru, biru lak jadiknyer. makan sayur banyak2 *macam la aku suke sayur* jadi hijau lak..tapi encik kambeng kat atas uh tak hijau lak gigi dyer, padahla tetiap hari makan rumput. so, nak amek warne ape nih? warne rainbow la. rainbow mne ade kaler putih kan? huhuhu~
okeh r, sok2 kalo aku rase rajin and tak malu nak upload pic aku bergigi besi, aku upload la. tapi aku upload gambar pakai purdah. wuhahaha.
Saturday, May 1, 2010
budak zaman sekarang sikit2 henpon,sikit2 henpon
Bteol tak? betol en?? dak2 zaman skarang darjah 2,3 da dapat henpon...pasuh kemain canggih plak uh...Bukan jenis cikai2 3310 uh...sumenyer moden..nyampah tol aku kadang2 kalau tengok budak2 yang 24 jam henponnnn jee...tapahape entah...tak enjoy langsung kalau asek ngan henpon je...cube tanye dorang, taw tak main batu seremban?bottle cap?congkak? aku tak rase ramai yang taw kot.
aku bukan la nak jeles ke hape, tapi nyampah okay...sikit2 henpon...sikit2 henpon...rimas own ade gak kadang2..padahal kadang2 bukan wat ape pon, main game semate2 je..takde gune sangat pon...macam kawan aku, ko bayangkan la, dye keje kat kedai, sekali ade dak pompuan darjah 3 datang, "bang,topup ade?" ko taw kedai ape kawan aku keje?? bo0kshop skola weyh...memang giler agaknyer mintak topup kat bo0kshop skolah..pasuh pakai henpon ape? n-series owt kalo x silap aku...
lagi satu, adek aku darjah 4 gado ngan kembar dyer, pasuh, mase aku tengah leka2 depan laptop nih, dye boleh mesej mak aku gune henpon aku. ko taw mak aku kat mane? kat depan je weyhh....kat ruang tamu, adek aku kat dalam bilik...naseb baek aku pasan dowh...da la mak aku celcom, aku maxis..walaupun gune y0uth club, beberape sen itu tetap berharge okay~ *bukan kedekut* hahaha.
satu lagi, citer pasal kawn aku lagi...henpon ayah dye bunyik, rupe2nyer kawan adek dye yang tepon...nak cakap ngan adik dye la, pasuh kawan aku cam pelik la, asal cam dekat benar bunyik suare kawan adek dye, sekali bukak pintu, budak tu depan rumah dye je weyhh....macam la tak bese ketok pintu umah uh, bagi salam, panggil kawan....rumah atas bawah jee.....hahahaha, tak boleh blah tol.
haih...aku cakap camni, macam la aku ni tak tergolong dalam dak2 zaman sekarang...tapi rasenyer tak kot..sebab aku mana ade henpon mase darjah tige...hehek..sekolah menengah own aku tade henpon sendiri lagi taw....nak spm, baru dapat no sendiri..no je okay...henpon??belum lagi...mak aku kate tunggu dye dapat duit kutu baru dapat...patutnyer da dapat da duit kutu tapi ade sorang lagi tak bayar....haram tol..kalo tak aku da dapat dah...hahahaha.
hah, dak2 zaman sekarang kenal ke henpon nih? tak mungkin~~ kecuali kalau mak ayah dorang pakai henpon camni...tapi aku tak rase ramai yang tawu kot...
aku bukan la nak jeles ke hape, tapi nyampah okay...sikit2 henpon...sikit2 henpon...rimas own ade gak kadang2..padahal kadang2 bukan wat ape pon, main game semate2 je..takde gune sangat pon...macam kawan aku, ko bayangkan la, dye keje kat kedai, sekali ade dak pompuan darjah 3 datang, "bang,topup ade?" ko taw kedai ape kawan aku keje?? bo0kshop skola weyh...memang giler agaknyer mintak topup kat bo0kshop skolah..pasuh pakai henpon ape? n-series owt kalo x silap aku...
lagi satu, adek aku darjah 4 gado ngan kembar dyer, pasuh, mase aku tengah leka2 depan laptop nih, dye boleh mesej mak aku gune henpon aku. ko taw mak aku kat mane? kat depan je weyhh....kat ruang tamu, adek aku kat dalam bilik...naseb baek aku pasan dowh...da la mak aku celcom, aku maxis..walaupun gune y0uth club, beberape sen itu tetap berharge okay~ *bukan kedekut* hahaha.
satu lagi, citer pasal kawn aku lagi...henpon ayah dye bunyik, rupe2nyer kawan adek dye yang tepon...nak cakap ngan adik dye la, pasuh kawan aku cam pelik la, asal cam dekat benar bunyik suare kawan adek dye, sekali bukak pintu, budak tu depan rumah dye je weyhh....macam la tak bese ketok pintu umah uh, bagi salam, panggil kawan....rumah atas bawah jee.....hahahaha, tak boleh blah tol.
haih...aku cakap camni, macam la aku ni tak tergolong dalam dak2 zaman sekarang...tapi rasenyer tak kot..sebab aku mana ade henpon mase darjah tige...hehek..sekolah menengah own aku tade henpon sendiri lagi taw....nak spm, baru dapat no sendiri..no je okay...henpon??belum lagi...mak aku kate tunggu dye dapat duit kutu baru dapat...patutnyer da dapat da duit kutu tapi ade sorang lagi tak bayar....haram tol..kalo tak aku da dapat dah...hahahaha.
Subscribe to:
Posts (Atom)