Wednesday, January 16, 2013

Flasher / Pig

K jangan nak mengada nak malas nak google kalau taktau ape maksud flasher or pig. Pig kalau kau tak tau, tak tau la nak cakap ape. Selalu sebut kan? eh.

So semenjak dari darjah 6, area rumah aku memang banyak kali dah jadi kes rumah kena intai dari luar ni. Selalunya yang kena intai tu bila ternampak, dia sedang bermain dengan dia punya.......................................................................................................ehem ehem if you dont know what i mean, again, google it. 

[link] - in case you're too lazy to google, or just too 'slow' to understand, here's a clue of what is ehem ehem.


Masa darjah 6 ada lah 2 - 3 kali jugak kena. Aku kena, kakak aku kena. Sebab bilik kitorang paling belakang. Time tu ada la flyers nak beritahu ada flasher, muka dia camni camni, buruk ke ape. Pakai cap! ya, masa darjah 6 tu dia pakai cap! Bangang tak hensem lettew nak pakai cap konon taknak nampak muka. Eh jap tak tak yang pakai cap tak semestinya tak hensem. Yang pakai cap tapi intai rumah orang sambil pegang ehem ehem dia je yang tak hensem. No offence k?

[link]


So kenapa aku bukak balik kes file darjah 6 ni? amboi kemain kes file bagai. Sebab tadi, aku pergi dapur. Kengkonon nak rajin nak masak. Tetiba macam dengar ada orang berjalan. So, sebab tahap curiosity yang maksima, lampu dapur ditutup. Hambik kau, ada lelaki pakai cap tengah stop kat belakang rumah kitorang. Nampak sebab lampu luar bukak. Andddd dia pakai cap. Masa kat kolej, ada la kakak aku ke siapa nampak lelaki pakai cap kat belakang rumah kitorang. Vongokssss tau

[link]


I was too scared to snap a pic of that pervert. So, pergi depan, panggil mak, sambil gigil gigil. Mak aku ape lagi dah lama nak simbah air busuk kat dia, tapi tak berkesampaian sebab lelaki tu dah lari. 

Grrrr geramnya harap harap anjing ala ala K9 rumah cina hujung jalan tu terlepas lepastu gigit dia  punya (specifically, that part ) lepastu dia taubat. Eh? Ke nak ending cam tanah kubur ada nasir bilal khan suruh baca doa ramai ramai? K takyah nak over sangat gila.

Dah la bye. Nak masak. Ceywah perlu sangat bagitau.

K dah la bye. 

.




Tuesday, January 15, 2013

Medicine

Tak, ini bukan Medicine nyanyian Daughter.

Selesema - 2 tablets a day.

Batuk - 2 times a day.

Vitamin C - 2 times a day.

Madu opah - setiap pagi kena makan.

eh takde la banyak sangat. takpe la sakit tu kira penghapus dosa. dosa gua melambak melimpah ke ladang gandum. eh tetiba nak terbuat religious post ni dah kenapa. kita ni bukan baik sangat pun padahal. mihmihmih.

btw lagu Medicine buat ringtone best, sebab nanti bila orang call (k takde orang call pun sebenarnya) , dia akan suruh kita angkat.

"Pick it up, pick it all up."

so aku pun cam, MUST.PICK.UP.THE.PHONE.ASAP.

K tipu je. Phone gua buat silent pun takde hal sebenarnya.






"you've got a second chance you could go home, escape it all, its just irrelevant, its just medicine"

dah la bye.

.

Sunday, January 13, 2013

just some bullshit.

Sometimes i hate myself for not trying hard to forget someone. No matter how hard i try, it just wouldnt work. Haih.

Its hard not to hate you, but at the same time, its hard not to love you too. i dont know. Life is hard. Love is hard. I wish twitter is like facebook sometimes, like you can protect your tweets to your follower. At least it'll make it easier for me not to stalk someone.....

blocking, zipping. report as spam , i dont think all those things will work. i know i'll end up unblocking, unzipping, and following him back. argsasafhjshfaklhfaklsfhlaks



Friday, January 11, 2013

Meow :3

Boleh dikatakan gambar kat akaun instagram saya kebanyakannya adalah gambar kucing dan juga quote lyrics yang macam ada kaitan dengan life sendiri. Gambar sendiri jarang nak masukkan. Sebab kita tak setail gitu. Kecuali kalau gambar nampak kurus kita masukkan. kakaka.


gerammmmmmmmmmmmm tauuuuuuuuuuu rasa nak group hug reramai dengan depa tapi nanti penyek pulak. 

dah tu je nak cakap. benda lain, emmm....

.



Thursday, January 10, 2013

Wajib

Since sekolah menengah, perkataan paling annoying adalah wajib. Bukan la macam mandi wajib ke, sembahyang wajib 5 kali sehari semalam ke ape. Ni jenis yang apa apa program pun nak letak perkataan "wajib" kat belakang ayat. Jenis takde keyakinan diri takut orang tak datang ape benda yang dia buat tu tah. Ni contoh yang ada kat sekitar gua sekarang.

[link] Gambar takde kaitan. Tapi pelik kenapa mandi wajib kat luar rumah ek?


Person A : Macam mana ni, kita dah jemput jemputan kemain lagi bayar ni. Risau ni kalau tak ada orang datang ni.

Person B : Alah, senang cerita je. Wajibkan je la semua orang pergi. Siapa tak pergi FAIL kan je la. Macam tak biasa pulak.

See. Annoying tau. Ni benda yang biasa berlaku kat kolej kesayangan semua student kat sini yang banyak ahli MLM melakukan bisnes dalam ni. Hmm sebab diorang nak bayar yuran kot, sebab tu kena join MLM dan tipu student lain. Untuk bayar yuran. Dah habis sangka baik dah gua ni. 

Haih malas nak pergi benda paksa paksa ni lah :(

.

Wednesday, January 9, 2013

sore throat

Ingat budak singapore tu je ke yang sore? kita pun sore jugak k, sore throat. Hmph *angkat dagu, telan air liur banyak kali nak bagi anak tekak gerak gerak cam halkum*

Orang dah lama tak sakit ni, sekali sakit hamboih kemain kan. Dari segi saintifiknya maybe sebab minum air sejuk banyak kot. Tipu gila padahal baru semalam minum air sejuk sebab bukak puasa. Start semalam, time tengah syok karaoke sorang sorang, tetiba part tinggi boleh terbatuk batuk pulak. Biasanya kita terer cam ziana zain kot tarik :( K tipu je abaikan bye.



Start dari situ terbatuk batuk. Lepastu hari ni tekak dah start sakit. Tapi gagah jugak beli air milo sejuk sebab penat ulang alik dari hostel ke OSC ambil kad siswa. Lepas ambik kad, hambik kau sakit tekak sebab minum milo sejuk.

Oh dari segi islamiknya, maybe sebab mulut i.... *cough* asyik....... *cough* TERmencarut kot. Salahkan lah MLM tak guna tu lah. :( Padahal kita dah cuba sedaya upaya taknak cakap benda tak elok lagi. Tweet takpe. Eh?

Dah la bebel bembukan banyak banyak pun bukan boleh baik terus pun. Anyway aku tak rasa strepsils ni membantu sangat.

Dah la bye.

Monday, January 7, 2013

old posts

is it normal to look back at your old posts and laugh?

yep.

masalahnya old posts tu posts tadi, semalam. baru je.

syok sendiri. biasa lettew aliah wafa tu perasan dia punya posts kelakar sangat.

dah lah bye.