Friday, January 11, 2013

Meow :3

Boleh dikatakan gambar kat akaun instagram saya kebanyakannya adalah gambar kucing dan juga quote lyrics yang macam ada kaitan dengan life sendiri. Gambar sendiri jarang nak masukkan. Sebab kita tak setail gitu. Kecuali kalau gambar nampak kurus kita masukkan. kakaka.


gerammmmmmmmmmmmm tauuuuuuuuuuu rasa nak group hug reramai dengan depa tapi nanti penyek pulak. 

dah tu je nak cakap. benda lain, emmm....

.



Thursday, January 10, 2013

Wajib

Since sekolah menengah, perkataan paling annoying adalah wajib. Bukan la macam mandi wajib ke, sembahyang wajib 5 kali sehari semalam ke ape. Ni jenis yang apa apa program pun nak letak perkataan "wajib" kat belakang ayat. Jenis takde keyakinan diri takut orang tak datang ape benda yang dia buat tu tah. Ni contoh yang ada kat sekitar gua sekarang.

[link] Gambar takde kaitan. Tapi pelik kenapa mandi wajib kat luar rumah ek?


Person A : Macam mana ni, kita dah jemput jemputan kemain lagi bayar ni. Risau ni kalau tak ada orang datang ni.

Person B : Alah, senang cerita je. Wajibkan je la semua orang pergi. Siapa tak pergi FAIL kan je la. Macam tak biasa pulak.

See. Annoying tau. Ni benda yang biasa berlaku kat kolej kesayangan semua student kat sini yang banyak ahli MLM melakukan bisnes dalam ni. Hmm sebab diorang nak bayar yuran kot, sebab tu kena join MLM dan tipu student lain. Untuk bayar yuran. Dah habis sangka baik dah gua ni. 

Haih malas nak pergi benda paksa paksa ni lah :(

.

Wednesday, January 9, 2013

sore throat

Ingat budak singapore tu je ke yang sore? kita pun sore jugak k, sore throat. Hmph *angkat dagu, telan air liur banyak kali nak bagi anak tekak gerak gerak cam halkum*

Orang dah lama tak sakit ni, sekali sakit hamboih kemain kan. Dari segi saintifiknya maybe sebab minum air sejuk banyak kot. Tipu gila padahal baru semalam minum air sejuk sebab bukak puasa. Start semalam, time tengah syok karaoke sorang sorang, tetiba part tinggi boleh terbatuk batuk pulak. Biasanya kita terer cam ziana zain kot tarik :( K tipu je abaikan bye.



Start dari situ terbatuk batuk. Lepastu hari ni tekak dah start sakit. Tapi gagah jugak beli air milo sejuk sebab penat ulang alik dari hostel ke OSC ambil kad siswa. Lepas ambik kad, hambik kau sakit tekak sebab minum milo sejuk.

Oh dari segi islamiknya, maybe sebab mulut i.... *cough* asyik....... *cough* TERmencarut kot. Salahkan lah MLM tak guna tu lah. :( Padahal kita dah cuba sedaya upaya taknak cakap benda tak elok lagi. Tweet takpe. Eh?

Dah la bebel bembukan banyak banyak pun bukan boleh baik terus pun. Anyway aku tak rasa strepsils ni membantu sangat.

Dah la bye.

Monday, January 7, 2013

old posts

is it normal to look back at your old posts and laugh?

yep.

masalahnya old posts tu posts tadi, semalam. baru je.

syok sendiri. biasa lettew aliah wafa tu perasan dia punya posts kelakar sangat.

dah lah bye.

Sunday, January 6, 2013

Nak jadi jutawan ?

Di satu malam yang hening, telefon Eija berbunyik.

"Wey korang nak pergi dinner tak? malam terukir di bintang. RM10 je wey." Eija cakap.

Bee pulak balas, "Eh nak nak! Jom la Wafa jom. Nanti kau sorang sorang kat bilik."

Pendek cerita, gua ikut je lah. Padahal dah biasa dah sorang sorang kat bilik. Seronok lagi ada lah sebab boleh karok kuat kuat. Mihihi. Sebab sem ni saving gila barbie, so RM10 tu boleh buat makan gua 4 hari tau. Biasa beli lauk tengahari je 2.50 tetiap hari. 

So besok kitorang pergi lah dinner tu. eh silap, "DINNER" tu. Sebelum pergi macam pelik jugak, apehal murah sangat sampai RM10 dinner? kat luar kolej pulak tu. Dalam kolej pun paling paling RM30 ok dinner.Tu pun berbaloi. diulangi, BERBALOI GILA.

Sampai sampai kat destinasi, oh btw bukan malam terukir di bintang sebenarnya. Malam Setahi Bintang (bukan nama sebenar). Gua dah pelik, kenapa dia punya "dinner" kat cafe yang gelap, takde bekalan elektrik, lepastu ambil lauk dalam gelap. memang dinner macam kat rumah la. cuma rumah gua lagi best, ada lampu, takde makan tepi jalan. 

Lepas makan, kitorang masuk kat auditorium. Baru start program, gua dah pelik dah. Program jenis konon positif kena jerit "Boleh!" kuat kuat ni memang bukan kegemaran gua lah ni. Kebencian adalah. Lepastu tiba tiba.................




Babi. (Its an animal, so it cant be considered as cursing). 

Rupanya nak promote produk babi. Ok la i have nothing against people who wanted to change their life, hidup susah, bisnes maju tup tup jadi jutawan who the hell cares anyway kan? Serius gua tak kisah. Gua bengang sebab orang yang jual tiket konon ada dinner tu, dia cakap, 

"Dinner ni ada makan makan, ada tarian tradisional, kebudayaan, cabutan bertuah, gajet gajet semua." 

Dia langsung tak sebut 

 "oh lagi dinner ni sebenarnya nak promote produk nak jadi kaya cepat sihat dan kuat  dan ada dengar talk macam mana nak jadi jutawan cepat nak mampos."

Itu paling pelik. Kau bayangkan dari start sampai habis, kitorang kena dengar bullshitters cerita pasal diorang punya bullshit , doa pun mintak nak jadi jutawan jutawan jutawan jutawan jutawan. 

Paling tak boleh blah, ada sorang pakcik tua ni, dia dah ceramah dok ulang ulang perkataan MLM , Multilevel Marketing, banyak kali, last sekali dia boleh cakap camni, 

"Ini bukan MLM ye, walaupun saya ulang banyak banyak kali tadi. Ini adalah E-Commerce!!!"

gua dalam hati, ini adalah babi. 



"Saya malu kalau mati dalam kemiskinan!" WTF WTF WTF WTF WTF WTF?!

 Kekayaan bukanlah kemuliaan, kemisninan bukanlah penghinaan. OK quoted it from facebook, bukan gua yang cakap. Tapi memang betul kan. mati dalam kaya, bukan boleh bawak masuk kubur pun. 

Dah la, penat. So korang (konon ada orang baca), kalau orang ajak makan free, atau dinner murah daripada biasa, please, baik kau dinner maggie.

Oh anyway, terima kasih lah akak sebab dah bazir duit makan 4 hari saya dan masa 8 jam saya dalam hidup untuk join your so-called-dinner-hebat-jutawan-bullshit tu ye. 

Diingatkan, i have nothing against these type of people. nak ubah nasib katanya. tapi tak payah nak tarik orang dengan menipu. semoga cepat kaya lah ya. 

.

Thursday, January 3, 2013

Nombor 1

hai. siapa pernah dapat no 1 dalam kelas time kat sekolah dulu?

k bayangkan je lah ada orang nak jawab ya. kengkonon ada orang nak baca blog sampah dia ni.

pape je lah. sepanjang hidup gua , ini serius cakap la, boleh kira dengan jari telunjuk kaki kanan berapa kali je gua dapat no 1. masa sekolah rendah pernah lah. tapi bukan no 1. tapi naik pentas sebab kedatangan penuh ke baik tah time darjah 2.


wooohooo *clap clap*


k. imaginasi aku je tu. first time dapat no 1 ada lah masa degree sem 2. degree woi degree baru berkesempatan nak dapat no 1. tu pun bukan dalam pelajaran ke ape, tapi dalam pertandingan. ye lah time sekolah kita tak rajin nak grab tempat pertama dalam kelas. hewhewhew. ah persetan, nombor je semua tu.






 emmm. rasanya.....emmm.......takyah cakap pertandingan ape.......emm........bukan pertandingan hebat hebat pun. spell-it-right je pun!! HAHAH!

ada soya,biskut butter, mamee pedas sampai 2-3 kali keluar toilet lepas makan, kacang dan sebagainya.
second time dapat no 1 adalah tadi. gua punya ceria sampai senyum sorang sorang pergi kelas. tapi ni bukan pertandingan ke ape, lagi bang-ang rasanya nak happy melampau sangat. dapat no 1 dalam..................game je. 

see , no 1 tau. bukan senang ya :')


ya ya ya gua tau orang akan cakap, eleh game je pun. subway surfer je pulak tu. game budak budak. please, try and download it. addicted gila bila dah start main. kau akan rasa macam nak beat orang yang lagi tinggi dari kau tau. so. seriously download it now!! *angkat banner*

dah la buang masa je lah type post sampah camni. baik sambung research untuk FYP yang tergendala dari, em minggu lepas.

dah la bye.

.

Wednesday, January 2, 2013

Hai

so aku tiba tiba terbukak hati nak bukak balik blog ni. maybe sebab bosan jugak post dekat blog lagi satu tu je tetiap hari. kakaka. kat situ macam more to personal things la. agaknya yang baca mamat minah spammers scammers je kot nak mintak gua tolong dia sebab dia ada long lost relatives kat Malaysia yang tinggalkan harta berjuta lepastu kalau aku tolong dia carik sedara mara dia tu aku akan dapat berapa percent harta dia tu. agaknya la. ok abaikan kalau tak paham.

[link]
 no, im not this excited to see you guys. (eh perasannya ada orang nak baca blog dia.)


so anyway, tetiba bila kat sini kaku jari jemari nak type in english. tak cukup emosi nak type dalam english. yaaa gua jenis yang kalau beremosi kemain speaking padahal masuk public speaking pun tak pernah. eh tapi masuk spell-it-right menang ok. last word "melancholy". jap rasa cam takyah bagitau kot. eh dapat no 1 tau. k tak perlu sangat nak bagitahu tu.

guess i kinda miss my blogging era. hahah. ah, no one's gonna read this blog anyway.

mana post lama? (konon ada orang nak tanya lah kan)

post lama...... 



.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

*kuis kuis tanah*
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.

.




 post lama dah masuk draft. malu woi malu. tapi time tua nak baca. kakaka.

dah lah bye.

.