Showing posts with label raya 2013. Show all posts
Showing posts with label raya 2013. Show all posts

Monday, August 26, 2013

raya, open houses and weddings

hai.

hows your raya? ya, your raya is more important than you. i dont wanna how youre doing. anyway, this year's raya was fun . i guess. with new family members and all. and dengan kengkawan yang sekarang Alhamdulillah senang gak laa nak jumpa. compared to last year's raya and masa zaman zaman takde kereta. Dulu nak raya kereta kena sewa, keluar duit banyak. *sobs* . Or kena naik LRT, tukar tren pulak lepastu, naik teksi/bas, or mengharapkan parents/abang/kakak kawan ambil dan hantar ke destinasi. *sobs*

anyway, i gained 1kg this raya. bloody hell. elok dah turun 5 kg, naik 1 kg. so now im continuing the process of losing some weight which was started before ramadhan. amboi propanya ayat lempang kang. but one thing i cant stand is the 3 liters of plain water per day. AT LEAST 3 liters. the drinking part is okay, the kencing all the time part is the problemo.

emm, what else eh?  oh ya weddings. i received a lot of wedding invitations this raya. well 3 invitations at one time is a lot to hadap okay. all of em are from my high school . one of em is my closed friend, rabi, lagi 2 tu juniors. eh, tak dua je invitations. perasan je semua orang kahwin nak jemput dia. tapi ramai gila budak sekolah gua yang kahwin bulan syawal ni. cuma tak dapat invitation semua je lah tapi. tengok orang post gambar dengan caption "congrats, berbahagia till jannah!" je kat instagram and facebook. 

i was like, "eh why is everyone getting married? T_T". seriously weh macam ramai sangat kahwin serentak ni pehal plan nak dapat baby sama ke ape? eh. i guess its normal for people to feel jealous kan? no? i mean, who doesnt want to get married? especially at this age where our adrenalin are okay ape jadah gua merepek ni  mati laaa eh kbai lah.



gambar instagram je. Puan Rabiatul and Encik Ashraf.

Look, im taller than the pengantin! hehehehe. 

le housemates.

macam salam salam hari raya dah pehal dah ni siap dengan shapa kesat air mata kat belakang tu?

candid. sumpah. tak terniat pun nak jadi model tengah tengah orang dok bergosips. kahkahkah. okay nak tukar DP sekarang. kakaka

fariza tengah call time ni. harus la bercakap sambil senyum.


Jeni tengah explain pasal penjagaan bayi. 

Balqis with sofiyyah, mursyidah's baby.

Jeni dengan baby mursyidah.

fariza macam nenek. nenek cantik la tapi.

hartamas!


primary school friends. sama sama kain hijau baju lusuh tudung getah. all grown up already. :)

primary school friends. sama sama kain hijau baju lusuh tudung getah. all grown up already. :) (2)


gambar dengan dak dak mahad tak banyak, aih semua kat kamera jiha, yang ada tu dalam phone (liy and fariza punya jugak) ja :(

gambar dengan member kuis di ambil dari camera diniy kebanyakannya.

gambar sekolah rendah diambil dari fb member dan instagram sendiri. 

p/s : sesiapa nak kahwin jemput laaa lagi weolls. hewhewhew


Wednesday, July 31, 2013

Lelaki dan shopping

Hai.

Haritu aku pergi shah alam. Abah ajak pergi beli baju raya. Walhal aku dah beli kat Syira. Serious baju ada banyak beads yang biasa orang jual 200+, Syira jual 100 je. I repeat, banyak beads, cantik, RM100 tunai SAHAJA. I guess for us women, rm100 is considered cheap okay laaaaa since baju sekarang semua mahal amat. tehehe. Beriya-iya aku buat belanjawan bajet raya 2013 tau. 

Masa pergi shopping tu, orang dah la ramai gila. Aku dah macam ganti kan mak aku pergi carik baju untuk adik aku. Busy iolls tau. Ye la adik adik pemalu betei nak tanya fitting room pun payah, nak test baju pun payah, nak suruh bayar sendiri (duit bukan sendiri punya la tapi) pun payah. Macam mak mak sangat iolls. Tinggal nak practice masak je and ambil kursus kahwin , dah boleh on je. eh eh eh eh eh eh bye.

Anyway, lelaki memang kesian kalau pergi shopping. Masa kat shah alam tu, (and kat tempat lain jugak, *amboi banyak tempat kau shopping kak jah*)

[source]


-yang beratur kat ATM kebanyakannya lelaki (termasuk abah),
-yang duduk kat tepi tepi muka bosan, lelaki (termasuk abah),
-yang avoid dari masuk kedai emas, lelaki ( sebab terdengar ada orang cakap kat awek/bini dia depan kedai emas yang ada prmotion buy 1 free 1 ,"ya ya nanti saya beli.ya nanti saya beli." sebab awek/bini dia cakap "tapi tu buy 1 free 1"), 
-yang duduk tepi jaga baby, lelaki. 
-yang tunggu tepi fitting room beri pendapat , lelaki (tak semua , abah tak pun)

Kahkah kesiannya. Mesti penat, lagi lagi kalau shopping dengan perempuan yang cerewet, double penat wey. Bukan takat lelaki, aku pun penat keluar dengan orang cerewet. 

[source]

Kira untung la lelaki kalau dapat bini/awek tak suka shopping. Ehem, saya pun tak suka shopping sangat. Shopping kalau perlu (kalau ada duit) sahaja. Undilah saya, kakaka *Mati laaa ingat ni rancangan realiti ape*

Dah la bye.

p/s : baju kurung kain sedap kat Giant  Kelana Jaya murah je wey. Dap sangat kita pakai! (baju raya dah pakai dulu wey).

p/s : Ye la kau ingat aku suka sangat baju banyak manik? Satu tu je pun. Buat berat je pergi raya. Nanti raya orang tanya "asal jalan lambat sangat niii?" sebab baju berat.

p/s : Lepas raya dah ada muscle sebab baju berat sangat. kakaka over nya statement mintak lempang sahaja lagaknya.

p/s : Sape pakai biru dengan purple nanti kita team up buat boria miskin kaya kat depan rumah orang okay mintak duit raya sesama! (student , belum bekerja = duit raya masih boleh diterima)

KKKK BYE.