Saturday, May 30, 2015

Visit Pendang(Shafa) 2015 - Day 2- Hari Melawat Kastam

Hai.

So harini baru ada rasa nak update pasal trip ke Kedah haritu. Untuk second day kami breakfast depan kubur. Taktau apa nama tah kedai tu. Tapi akak yang ambik order tu tak mesra sebab dia cam confuse kitorang punya order. Kalau ye pun confuse takyah la buat muka "eleh orang KL ni" kat kitorang. Hurmmmmm.

Lepas breakfast dan keluar duit semua. Kami pun bergerak ke Bukit Kayu Hitam. Dengar kata situ banyak la barang murah murah. Jauh jugak la dari homestay kitorang dekat Pendang tu. Dalam 1 jam. Lama sebab dekat kastam. Taktau la pulak nak pi Bukit Kayu hitam pun kena lalu kastam. Emmm tapi tengok gaya macam senang betei nak lepas ke Thailand. Kitorang memula ingatkan tersalah masuk. Polis pengawal tu masa kitorang lalu  cakap nak pergi Bukit Kayu Hitam, relax je dia "Depan tu masuk thailand dah. Pi U-turn kat depan." Tiada rasa curiga langsung. Padahal Bukit Kayu Hitam tu memang kene lalu kastam kot. Grrr polis intern ke? Eh? Polis manade intern hehee

Bukit Kayu Hitam macam krik krik sikit. Macam confusing sebab dalam fikiran aku Bukit kayu Hitam dulu aku pergi macam busy, orang berasak asak. Ni cam.....krik....krik.....Sebelah tempat krik krik tu ada The Zon Duty Free, which, wasnt that duty free at all. Except for the mineral water. i think. hehehe. Kat situ beli la shades satu sebab spek hitam beli kat hinode shop dah patah. ermmmm. Kat duty free the zon tu beli chocolates sebab benda lain mahal sama je cam kat KL. taktau apa duty free nya hahah.

Lepastu, tetiba Shafa kata nak bawak pi Padang Besar, sebab Padang Besar tak krik krik. Rupanya baru la aku teringat, yang aku pergi time kecik kecik, yang aku bayangkan orang berasak asak tu Padang Besar rupanya, bukan Bukit Kayu Hitam. hehehe.

Nak pergi Padang Besar memang lama la. Sebab emmm ada orang bawak pergi kastam dulu(again) :P, masuk Thailand jap, pastu keluar balik, baru pi padang Besar. hehhehe

Kat Padang Besar pun kene jugak dengan akak ambik order. Hurmmmm. Dia macam salah dengar perbualan aku dengan hasnah tentang harga yang dikenakan terhadap makanan kitorang, tetiba je dia perli "Sini Padang Besaq, bukan KL. Harga barang sama ja macam kat KL." Hurmmmmmm lagi sekali. That "eleh orang KL ni" look.  Lepas makan kitorang berpecah carik barang masing masing. Aku jalan dengan Bee. Memang kene hasut la si Bee suruh beli macam macam.

Balik dari Padang Besar, time tu dah asar. So berhenti sembahyang asar dekat masjid apa tah. Tapi untuk kami yang musafir ni dah jamak awai awai dah. Ingatkan nak la tumpang toilet dekat masjid tu. Cantik indah nyaman kata Eija. Hurmmm masuk toilet, paip air takde, baldi takde. Terpaksa drive pergi resort apa tah, nak tumpang toilet semata.

Sementara memang dah kat Perlis, kitorang singgah rumah nenek Diniy. Tumpang sembahyang maghrib semua. Bestnye rumah kat kampungggg aman damai je. Malam tu Shafa bawak pi makan kat tepi jeti perlis. Jeti tu memang bawak orang untuk pergi Langkawi. Walaupun tak makan seafood, tapi seronok jer makan tepi laut bayu ombak melambai lambai.

Malam tu semua dah penat, balik je terus tidur. Okay tak, aku walaupun dah lambat sampai homestay, mesti mandi jugak dulu. Dah la sebelum balik homestay tu boleh tersesat pulak sebab hurmmmmmmm kereta siapa tah Senah nampak. Start dari tu aku mula meragui persahabatan kitorang dengan Senah.


Lepak menunggu semua siap.

weh ni gambar first day. takpe la sebab second day tak banyak gambar hurm.


Padang Besar. Memang besar la cerita dia.

Kira tercapai la hajat nak masuk Thailand, shafa bawak. Walaupun tak pijak tanah Thailand. 

What is this yugaisss?

Cause we're diva liddat. kakakaka





Monday, May 4, 2015

Visit Pendang (Shafa) 2015 - Day 1

Hai.

Hampa semua dok buat apa tuh? kahkah nampaknya aku still tak boleh move on dari Kedah. So haritu pergi Kedah. Blurnye nak buat intro, dah lama tak update blog zzzzz.

Skip je lah ke tentatif program pada hari tersebut.

30.4.2015 - Jumaat malam

Masing masing janji nak jumpa dekat Stesen Bas Kajang pukul 9.30 pm macam tu sebab bas bertolak pukul 10.00 pm (katanya). Anyway kitorang naik bas Cosmic. Thanks Capa! Betui cakap hang shapa, bas tu selesa. hehehe. By the way, Shafa ialah tour guide kami semua sepanjang berada di Negeri jelapang padi, gittuhh.

Bas bergerak dalam pukul 11.00 pm macam tu, Tapi sampai lambat pagi tu sebabnya jam. Ye lah 1 Mei tu public holiday, boleh pulak terlupa. Sampai Kedah dalam pukul 10 lebih macam tu. Seronok jugak la tidur dalam bus sejuk sejuk wiwiwi. Kami sampai dekat stesen bas Alor Setar. Tak beli tiket ke Pendang sebab dah habis katanya.

Nampak takkkk betapa ramainya manusia nak pulang ke desaaaa.


Team belakang. Yang lagi 3 orang duduk depan. 

Lapar sangat sebab tak sampai lagi. Ambik gambar signboard ja jadi lah. Time ni bas stop kat Gurun nak turunkan orang.

Sampai je stesen bas pendang, kami dijemput oleh Shafa dan adiknya, Shazni. Rasa VIP betei. Hikhik. Pagi tu kami breakfast dekat kedai apa tah dekat dengan rumah shafa. Memang lapaq la sebab lambat sampai. Bekalan dunia akhirat beli sebelum bertolak pun dah habis. Sebelum tu kami kami yang naik dengan Shazni dibawa meronda ronda ke sekitar sawah padi, kiri kanan depan belakang sawah padi. Sebab nak elak jam katanya. Shafa gigih redah jam. Hikhik.


Lepas breakfast, terus check-in homestay keluarga shafa dekat taman mawar. Sesuai la untuk kami 8 orang tidur. Hehehe. Memang terbongkang masing masing kat katil. Dah siap siap mandi tukar baju semua, Shafa bawak kitorang pergi makan kat rumah dia, Jumpa Ummi Shafa yang selalu postkan makanan masa kitorang duduk satu rumah dulu. Ni pi Kedoh pun bagi makanan jugak. Hehehehe. Makan lunch nasi daging. Emmmmm sedappppppppppppppp. Lapaq pulak, sebab cek dok makan lagi.




Lepas lunch shafa bawak kitorang pi Gunung Jerai. Ku ukir namamu di awan gunung Jeraiii, bersaksikan bla bla bla okay tak hafal. hehehe. Boleh tahan jauh juga la dari rumah Shafa. Sampai situ, park kereta, kitorang sewa van nak naik atas. Memang tak la nak drive sendiri dengan jalan pusing pusing macam nak naik Cameron Highland tuuu. Sampai kat atas, SubhanAllah cantiknyaaaaaaaaaaaa viewwwwwwwwwww. Memang boleh nampak la awan gunung jerai tewwww.

Tudddiaaaaah awan gunung jerai. Tantik angat <3 .="" ada="" awan="" baru="" bomb="" eh="" hiroshima="" lah="" nbsp="" perasan.="" right.="" td="" upper="">

Flowers.  shafa kata kalau ambik bawak balik kena denda RM500. Amboi.

Pakcik van bagi kami masa sejam untuk tangkap tangkap gambar kat atas tu. Okay la sejam. Nak lama lama nak buat apa pun, bukan boleh tidur kat hotel situ pun. Sejam tangkap tangkap gambar, shafa solat asar kat atas sana sebab dia tak boleh jamak. Cukup la sejam. Tapi tandas dekat masjid ke surau tu scaryyy T___T. Dah la takda orang sangat time tu. Bunyik krik krik krik krik je kat tepi toilet tu. Sebab sebelah toilet tu hutannn.








Gigih tunggu orang datang dekat nak mintak tolong ambikkan gambar. Hehehe


 
First gambar kat atas memang tak cukup semua sebab takde orang nak tangkapkan gambar. Masing masing dah usha uncle dengan aunty yang tengah duduk kat depan kitorang tu. Sekali baru pusing uncle tu dah kata dulu "mau suruh saya tangkap kan? Saya sudah boleh baca." heheheheh. Thanks uncle. You rock!


Semua pose skema malu malu kucing la sebab orang lain yang ambikkan gambar. 

Uncle kata "Jangan serious sangat ooo." Tu yang dok teruih tergelak, uncle tu terus snap. Thanks again uncleeeee. Seriously suka gambar gelak gelak candid camni. Rasa sangat natural gambar tu. hehehe. Siapa tau photographer boleh snap moments spontan camtu gitau please nak book. ihihihik kbai.


Okay ni snap sendiri. Segan la nak suruh uncle snapkan lagi hehehe.

Apa yang aku perasan cuaca kat sana berubah ubah. Kejap panas, kejap sejuk. Macam sekekejapan gitu. Kabus pun kejap ada, kejap takde. Tapi takde sampai cakap leh keluar asap la. Aku try haritu tak jadi emmmm. Sedih sobs sobs.


Kat sana ada kawasan leh masuk ada yang tak. Restricted area tu  tempat untuk guests je boleh masuk. Ye lah kang takde privacy lah pulak tetiba keliling bilik  orang sibuk tangkap tangkap gambar.

Ni pun restricted jugak. Maybe royal families je kot leh masuk. Entah lah. Emmmm.






Saja snap, sebab time tu tengah carik air. Preferably air manis. Tetiba masuk air kotak RM4 emmm kbai lah. Memang RM4 la dah kitorang beli kat lobby hotel kat situ hehehe.

See, cuaca berubah ubah. Tetiba je panaih berdengkang. 

Kabussss. Time ni tak nampak sawah padi kat bawah. Time kabus hilang baru nampak. 

Nak naik Gunung Jerai ni kalau kau nak bawak kenderaan sendiri pun boleh sebenarnya. Macam mat mat motor kat bawah ni. Konvoi gamaknya. Maybe dah biasa kot tu berani konvoi naik gunung jerai. Kalau aku idok le.

Rajah 1.1 

"Hang ni nak ambik gambaq cover la sikit. Meh aku tolong cover untuk hang." Kata shafa, lepas aku dah snap rajah 1.1 di atas.




Dalam pukul 5.30 pm macam tu kitorang pun turunnn. Naik van yang sama. Lupa nak gitau, range harga dia around RM10 per person. Tapi sebab ada Shafa, anak jati Kedah tolong haggle untuk kitorang, dapat la kurang, hehehe.


Exhausted. Lepak lepak jap sambil beli sate ikan. kat KL susah carik wuwuwu.



 Balik dari situ Shafa berniat nak bawak kitorang pergi makan Laksa. laksa apa tah nama dia. Tapi tutup pulakkkk. Pastu sebab dah nak dekat maghrib, singgah  solat maghrib semua, Shafa bawak pi makan daging bakaq. Sebab masa mula mula Shazni ada sebut daging bakaq sedap kat Danok, kat Siam tu, tapi tu lah Shapa takmau bawak kami, hmmmmmm. Untuk menebus kesalahan tak bawa kami ke Siam makan daging bakaq, dia bawak kami pi Aloq Staq ja. Jadi la. Ehehehe.

Lepas makan pi pacific mall, ada orang nak pergi kedai buku katanya. Pastu ingat nak pergi uptown, chewah kat KL taknak pergi, nak pergi yang dekat Kedah punya uptown jugak kakaka. Tapi tak jadi sebabnyaaaa takde parking. Uptown tu kat sebelah stadium, malam tu pulak ada bola. Kedah lawan apa tah. Sampai dalam kereta bunyik "Goooooolll". Tak jadi, pastu teruih balik Pendang balik.

End of day 1. And aku pun nak tidoq ngantuk gila dah ni. Gigih nak siapakan jugak satu post. Sebab tau nanti dah start masuk office memang malas nak bukak laptop dah T___T.

OK byebye.















Saturday, April 11, 2015

weekends

Hai.

Weekends. Yang sentiasa dinanti nanti bagi yang bekerja setiap hari dari Isnin hingga ke Jumaat selama 9.5 jam sehari. Tapi bila sampai weekends, bila takde plan (wedding, lepak bersama teman teman, beli barang dapur di Giant Kelana Jaya etc etc etc), melepek lah atas katil sambil tengok series berjam jam. Series bukan series orang putih, series cerita Keluarga Iskandar pulak tu. bhahaha. Tapi okay pe cerita tu. Takde la stress macam CSI ke apa jadah cerita crime scene or series yang lain.

Okay kat luar rumah tu sekarang total kucing ada 10 ekor termasuk 7 ekor kanak kanak. Lagi 3 ekor kejap ada kejap tak ada. Time rumah tengah renovate memang lagi 3 ekor pondan tu takde. Jiran aku, orang kelantan, anak dia sangat suka main dengan kucing. Balik sekolah, main dengan kucing liar belakang rumah. Main macam mana? Masukkan kucing dalam lubang keluar air kat longkang tu, tutup dengan batu supaya kucing tak keluar -.-

So tadi aku baru balik ISI MINYAK, nampak la budak kelantan ni kat rak kasut, dalam kawasan rumah aku. Which was a bit surprising. Memang la rumah tu pagar tu terbukak je manjang sekarang ni bangla keluar masuk buat kerja. Aku pun risau anak kucing kene nasib sama macam anak kucing belakang, cepat2 tegur "heyy buat apa tuuu? jangan kacau, tu kucing nenek (gunakan nama opah)."

Budak tu jawab "tak, nak letak dia balik. tadi dia pergi sana(rumah budak tu)".

Selama ni kitorang dok cop budak tu jahat, tetiba harini baik rupannya. heheh. moral of the story, sangka baik. tapi unfortunately aku tak ambik sifat tu dari abah, thehehe.

aihhh aku punya tahap bosan sampai keluar rumah pergi ISI MINYAK, beli air bliss strawberry, balik. Yep. Semata.

Dah la bye. nak sambung episode 12.

Saturday, March 14, 2015

Menganggur dan insurans

Hai.

Semalam aku tengah lepak lepak depan tv, lepas balik kerja. Jumaat pulak tu, lagi lah syok lepak depan TV. Tiba tiba phone berbunyik, phone tu biasa bunyik tak mak aku yang call, FB yang call. Tak pun iklan celcom. Mak aku depan mata, FB kat tempat kerja. Nombor macam nombor office. Aku pun angkat. Kot la orang nak panggil interview, saja saja apply time tengah stress kat office haritu.

Akak tepon : Assalamualaikum. Ni adik Syarifah XXXX XXXX syed XXX gha....ke? 

Grr apa gha gha ha, nak kene lepuk sebut tak habis nama abah aku? grrr

Me : Haah.

Akak tepon : Akak dari syarikat insurans XXX. Ada sikit program baru kita buat, kalau adik suka adik boleh terima, kalau tak nak pun takpe, anggap je ni sebagai info baru untuk adik.

me : Ah okay.

I was focusing on the last episode of amazing race actually, so memang tak la aku nak layan sangat dia cakap apa. Ah, haah and okay je la.

Akak tepon : hello? hello? (sebab aku diam je tunggu dia cakap sambil tengok tv)

me : ye. dengar, dengar.

Akak tepon : Boleh akak tau adik kerja apa/kerja mana sekarang ni?

me : Menganggur.

Akak tepon : Eh? Kerja kerja separuh masa adik ada buat tak?

me : Tak.

Akak tepon : Menganggur sepenuh masa la ni?

me : haah.

Akak tepon : Okay takpe la kalau macam tu. Minta maaf ambik sikit masa adik ya.

me : oh.

Akak tepon : Terima kasih.


 End of conversation. Oh dengar gua mengaggur terus nak letak telefon cepat eh. Nak nak pulak time dia call tu waktu orang bekerja, pukul 3 lebih time tu, emm lagi la kukuh bukti yang menunjukkan aku tak bekerja. kikiki

Sebenarnya jawapan menganggur tu spontan je. Sebab biasa ramai yang kena tipu dapat call pasal insurans lah, simpan duit kat bank tu lah bank ni lah, hujung hujung minta no akaun ke apa. And aku malas nak cakap aku kerja bidang bla bla bla , kat bla bla bla, tingkat bla bla bla, room bla bla bla, department bla bla bla. 

Tak terpikir la pulak aku cakap menganggur akak tu cam terkejut. Siap tanya menganggur sepenuh masa tu tak tahan. Dah macam profession pulak - menganggur sepenuh masa - full time jobless. wiwiwiwi.

So lepas ni dah tau la nak larikan diri camne. hikhik. Tak pun time free dengar je la akak tu cakap. Sian. Mesti dia penat kena call orang and hadap orang tah sapa sapa tah sebab nak dapat duit. Takyah memarah la eh kalau tak suka. Cehwah, kemain. Dah ada pengalaman memang la, kikiki.

Okay tu je nak cakap. Bye bye.



Sunday, March 8, 2015

Dinner Reunion Asasi 5 - Birthday

Haiii.

Semua orang pergi wedding, so aku sensorang kat rumah. okay tak, ada makcik yang datang tiap tiap minggu untuk gosok baju. So yeah. Aku terselamat la dari pergi wedding. Hehehe. Tapi makcik makcik kata kalau kite malas gi wedding orang lain, nanti time kite sendiri kahwin orang taknak datang, Aintah lah makcik malas nak pikir. hewhewhew

So last week, satu dinner yang telah dianjurkan oleh Sufi, Izzat dan rakan rakan. Kire okay la ada orang nak jalankan jugak, jadi planner buat majlis makan makan camni. Bukan senang nak handle ramai ramai tu. 4 thumbs up (termasuk ibu jari kaki) for them. Hehehe.

Kitorang satu geng siap sewa hotel kau. Sebab masing masing punya sticker koleh dah expired, pastu malas nak deal dengan guard. hehehe. Tapi sewa hotel depan kolej tu je la. Okay la tidur sempit sempit peluk peluk. wakakakaka peluk lah sangat.

Kitorang antara yang paling awal sampai, sebelum maghrib dah sampai. So boleh la cop tempat duduk best best sikit wiwiwiw. Gigih tu lepas solat asar gerak, tahan wudhu supaya tak batal, sampai sampai boleh maghrib terus.



Dah datang awal pastu taktau nak buat apa.....tangkap gambar je lah. Dah nama perempuan. wiwiwi. Bila geng sufi dah sampai semua, kitorang tolong tolong la susun susun door gift kat meja. Tukar meja sampai 3 kali. tsk tsk tsk. Ye la taktau nak buat apa sangat. Kikiki. Pukul 8 lebih macam tu orang dah start sampai sikit sikit. Yang datin datin lambat sikit la mai, mekap mekap dulu. Datin seri paling lambat sampai. hehehe jangan maraaaah gurau saje. Kitorang je jenis malas mekap gamaknya,jenis malas nak siap sangat. hehehe. Baju aku pakai pun baju gi office hari jumaat. Casual katanya. hahaha. 

Dalam pukul 8.30 lebih macam tu, majlis pun start dengan bacaan doa, and lagu kuis serta lagu batch. Kah lagu kuis tu aku tipu, and lagu batch tu tak pernah wujud pun. Lepas bacaan doa, terus start dengan cabutan bertuah. Time tu aku memang tak harap bertuah pun sebab hadiah dia mug, and rumah dah banyak mug. Ngamuk omak den kang balik bawak mug lagi. hahaha.


Lepas cabutan bertuah, baru lah boleh start makan. Syukur Alhamdulillah dapat table-mate (amboi bahasa apa ni) yang takde malu malu nak ambik makanan. So leh lah jadi among the first yang beratur ambik makanan. Lapau weh hehehe.



Orang lain makanan penuh lagi, kitorang orang tengah beratur makanan nak habis makan dah hewhewhew.




Sebab kan mengikut kata kata hikmah ladies first, maka lelaki terpaksa la nganga dulu sambil tunggu orang perempuan ambik makanan. Tau je lah orang perempuan camne, Nak ambik nasi borak, nak ambik ayam kampung borak, nak ambik ikan pari borak. hehehe.



Persembahan oleh Acai dan Bob. Taktau pun ada persembahan, khusyuk sangat makan nampaknya :'D



Lepas habis makan, sesi yang ditunggu tunggu pun bermula. Sesi tukar tukar hadiah. Sempat la beli masa dating kedai jepun sebelum datang kuis. Wiwiwiw





Aku beli hadiah untuk tukar tukar tu jam loceng tau. Sekali boleh pulak time tengah tengah sesi tukar hadiah tu boleh bunyik pulak. kantoi la aku bagi apa. Nasib baik time dia bunyik tu, hadiah dah sampai ke penerima. So takde la malu sangat. Wiwiwi. Akak kedai hadiah tu lupe nak tutup time test battery petang tu. Dia pusingkan jarum je grrr.



Cabutan bertuah, dapat kat kroni kroni sendiri je. Hehehe.


Again, ain cabut utuk kroni kroni je wiwiwi

Time tukar hadiah aku diri sebelah husna, sekali dapat hadiah pun dari Husna. Husna bagi selimut kain bulu bulu yang dap dap buat tidur tu. Baru semalam keluarkan dari kotak sebab malas  nak ambik selimut kat bawah. hehehe.


Hadiah aku dapat kat si Hamzi. Tak memasal semua tau apa aku bagi. Hadiah tu dok kringggg kringggg. Pandai pulak tu akak kedai tu set, lagi setengah jam nak habis majlis dia set. Kire cam alarm la nak gitau masa dah nak habis hahaha.

Senah dah macam boss boss bagi hadiah kat staff dah aku tengok. 






Bagai langit dengan bumi ha kau si Juni dengan Bob ni ha. 

Lepas habis sesi tukar tukar hadiah, ada sesi photography. Salute la siapa yang plan system tukar hadiah haritu, sebab tak serabut dan menyerabutkan. Kan kadang2 tukar2 hadiah mesti serabut, tak cukup hadiah la apa la kan. Ni elok je senang je. Hewhew





 IT DAN POSE SKEMA BERUBAH TIADA DULU KINI SELAMANYAAAAA. 


SE, Network, Multimedia. Dah keluar, kerja sekarang dengan course kelaut bezanya. Semoga Tashia berjaya bekerja di dalam bidang yang seiring dengan pengajiannya di kolej. hehehe.

Puan Rabeah and us. Yang lain dah kemana tak tahu. Kitorang dulu time asasi, course IT, Arab and Komunikasi selalu gabung kelas untuk subjek2 yang wajib ambil ni. Tapi ni je la yang tinggal. Arab lain ada, Anis, tapi taktau gi mana time ni. komunikasi krik krik taktau mana akak akak tu berada. 



Anndddd last but not least, the best people who lighten up my college days. hehehe. Tadaaaaaaaa. Gegeleng kiri nama diberi. Panjang sangat kalau nak cerita salasilah nama tu. Tapi pencetus idea ummah tu adalah Ustaz X lah. Dia takde lah exactly inspirasi kitorang nak cipta nama tu. Tapi dia kira contribute beberapa percent la. Kekeke. Tak terpikir pun nak buat nama group ke apa. Termelekat pulak nama tu. hihihi




Sorry la kawan kawan time makan makan tu aku ngantuk gilaaaaa. Dah kerja tidur awal manjang so pukul 11 tu dah rasa macam pukul 1. hehehe. So ada la dua tiga orang tegur aku dah sombong. Hakikatnya aku mengantuk. 

Habis majlis tu nak dekat pukul 12 jugak. Eh ke aku salah tengok jam eh? Kul 11 lebih la habis event tu. Ye la kau ingat perempuan cukup ke tangkap gambar 3 kamera je? Kamera sendiri lagi mesti sorang satu nak personal gambar dalam phone. Supaya takyah tunggu orang lain whatsapp dah boleh terus masuk dalam instagram dah. hihihi.

Balik tu nasib baik ada kedai runcit bukak, so boleh la beli ubat gigi la berus gigi la syampu lah. Masa packing masing2 bajet hotel dah sediakan. Sekali datang ada sabun mandi je. Lain kau pikir sendiri nak gosok gigi pakai jari ke camne ke. Hahahah.

Pastu balik tu aku still tak boleh tidur okay. Diorang ada plan nak kenekan Eija and Diniy. Belated birthday for Diniy and becoming birthday for Eija. Eija sambut awal 2 minggu okay. hahahah. Main true or dare. Nasib baik nama iolls tak kene chuolls. Kalau tak mesti nak tau citer pasal abam panjang kakakaka. 


Kek besday beli last minute. Nasib baik okay lagi kondisi kek ni. Sebab sebelum tu Bee ingat dalam kotak ni hadiah so dia tunggang terbalik je sebab time tu tengah gelabah nak sorokkan hadiah Eija and Diniy. hahahaha

That night was a success i guess. hehehe. Makanan sedap and plan semua teratur. Dah la kitorang perempuan datang lenggang kangkung je. Tolong letak doorgift je kat meja kekeke.

Thanks eberibadehhh.