yep, you guessed it, to being jobless. that's it. that's the content of the post.
to more exciting (ke?) things to look forward to.
bye
Monday, June 15, 2020
Saturday, May 16, 2020
WFH during RMO to WFH forever
Hi. I've lost count on what day of RMO we are in today. Okay tak sebenarnya harini takde siapa update dekat group office so aku malas nak kira walaupun its just a click away je kalau google. a gittewwww.
Last week kitorang ada division meeting. annnnd guess what? we wont be coming to office anymore unless there's a need to. As the title says, office kitorang memang dah start WFH full time. well almos full time la. people can still go to office on Tuesday and Thursday. Hari lain kerja dari rumah
well ada pros and cons lah to me. Pros dia very very flexible working hours. say if you're comfortable and more productive during the night, then buat la kerja time malam. Janji kerja siap kekdahnya. Boss aku siap cakap kalau nak pergi hospital ke, checkup ke, beli groceries ke pergi je. Cuti tak tolak. As long as you are there when needed. Tapi im pretty sure tak ada meeting terkejut ke apa. Rasa boss aku cakap kalau nak buat meeting pun ada SOP, macam 2 hours earlier ke apa tah. Gitu la
Lagi satu pros is kurangnya mengumpat hshshs. tu sebenarnya cons jugak untuk aku sebab tak dapat jumpa kawan kawan. sobs sobs.
Lagi cons, untuk aku lah is aku tak bebas sangat nak gerak sana sini. Sebab sini nak gi mana2 kena naik kereta, and kalau grab jauh. camtu la. tapi time time sekarang ni nak keluar pun buat apa. carik penyakit je.
Tapi okay la, boleh la tengok anak lebih sikit. Aku decided to hantar dia taska selang sehari. Sebab Taska pun tak galakkan untuk anak2 ramai kat taska. So selang sehari la minah tu pi sekolah. Ni bila tanya "nak pergi sekolah tak?", terus dah jawab "taknak". Padahal dulu pergi sekolah, kalau orang ambik awal kau buat muka kan sebab tak sempat main. haiyo si tembam ni
guess that's it for today. also maybe akan start blogging balik. dah alang duduk rumah. time tak busy la tapi.
bye
Last week kitorang ada division meeting. annnnd guess what? we wont be coming to office anymore unless there's a need to. As the title says, office kitorang memang dah start WFH full time. well almos full time la. people can still go to office on Tuesday and Thursday. Hari lain kerja dari rumah
well ada pros and cons lah to me. Pros dia very very flexible working hours. say if you're comfortable and more productive during the night, then buat la kerja time malam. Janji kerja siap kekdahnya. Boss aku siap cakap kalau nak pergi hospital ke, checkup ke, beli groceries ke pergi je. Cuti tak tolak. As long as you are there when needed. Tapi im pretty sure tak ada meeting terkejut ke apa. Rasa boss aku cakap kalau nak buat meeting pun ada SOP, macam 2 hours earlier ke apa tah. Gitu la
Lagi satu pros is kurangnya mengumpat hshshs. tu sebenarnya cons jugak untuk aku sebab tak dapat jumpa kawan kawan. sobs sobs.
Lagi cons, untuk aku lah is aku tak bebas sangat nak gerak sana sini. Sebab sini nak gi mana2 kena naik kereta, and kalau grab jauh. camtu la. tapi time time sekarang ni nak keluar pun buat apa. carik penyakit je.
Tapi okay la, boleh la tengok anak lebih sikit. Aku decided to hantar dia taska selang sehari. Sebab Taska pun tak galakkan untuk anak2 ramai kat taska. So selang sehari la minah tu pi sekolah. Ni bila tanya "nak pergi sekolah tak?", terus dah jawab "taknak". Padahal dulu pergi sekolah, kalau orang ambik awal kau buat muka kan sebab tak sempat main. haiyo si tembam ni
guess that's it for today. also maybe akan start blogging balik. dah alang duduk rumah. time tak busy la tapi.
bye
Wednesday, May 13, 2020
RMO - Day 57 - Things I Bought during RMO
Hi All. Sekarang pukul 6.07am, tarikh 13/05/2020. Saja online lepas subuh walaupun aku tak semayang subuh pun hshshs.
Keeping this here as one of the memoirs of RMO. Gittew. Sekarang dah tukar jadi CMCO. Controlled Movement Control Order which im pretty sure there are still some people who are stupid enough not to understand it and thought that the MCO is over. Apo pergi beli groceries bawak anak letak dalam trolley tu. haih entah lah. dah agak panjang intro ni. moh kite start walaupun benda ni aku sorang je yang baca kekeke.
1. Febreze
Febreze ni aku beli sebab anak aku pampers bocor. So nak feeling iklan bini harith iskander merungut tilam berbau hapak dan hancing, beli la febreze.
2. Stuffs from Guardian
4. Mouse
5. Downy 2.4Lx 2
7. Baju Tidur budak
9. Mauripan Instant Dry Yeast and Plastic Food Wrap
10. Sambal Garing Che Nor and Maggi Pazzta
Keeping this here as one of the memoirs of RMO. Gittew. Sekarang dah tukar jadi CMCO. Controlled Movement Control Order which im pretty sure there are still some people who are stupid enough not to understand it and thought that the MCO is over. Apo pergi beli groceries bawak anak letak dalam trolley tu. haih entah lah. dah agak panjang intro ni. moh kite start walaupun benda ni aku sorang je yang baca kekeke.
1. Febreze
Febreze ni aku beli sebab anak aku pampers bocor. So nak feeling iklan bini harith iskander merungut tilam berbau hapak dan hancing, beli la febreze.
| photo credit [shopee] |
2. Stuffs from Guardian
Pantyliner, Deodorant, Tissue Kotak, and Facial Cleanser Aiken. Yang ni lama nak mampus process order. Ada la dalam 9-10 WORKING days ya. Tapi aku redha je la sebab expect pkp sambung lagi sebab time tu kes banyak gila.
3. Ubat Berak anak
Duphalac Syrup. Anak aku memang ada masalah buang air besar. Makan dia takde masalah sangat. Cuma tu la, aku tak macam mak lain ada je idea nak masak itu ini bagi sayur and buah tu nampak sedap. Jadi dia pun jarang makan buah and sayur. Bila masak tu, potong kecik2 sebab letak dalam mihun la, mee goreng la.
Duphalac ni memang pediatrician yang suggest so dia safe okay untuk anak kecik kau. jangan pakai Lactule. Lactule tu untuk kite2 yang dewasa ni okay la.
4. Mouse
Aku dah penat pakai wireles asyik kena beli battery je. Plus before cuti yang sepatutnya 2 minggu tu je, aku tinggal mouse wireless aku and bawak balik wired mouse separa rosak aku yang kemudiannya menjadi fully rosak. hshshs. susah kay nak buat kerja takde mouse. Mouse ni laki aku pilihkan. Dia kata kalau aku yang pilih mouse tah pape nanti. cheh.
![]() |
| [source] |
Ye, aku beli softener pun online. Sebab offline dia mahal, and susah kot nak carik yang 2.4L. Busuk2 pun yang tinggal kat Tesco tu yang size kecik.
6. Barang dari Alpro pharmacy
Second time nak beli barang dari pharmacy aku tak beli kat Guardian dah. Taubat lahum bak kata ustaz2 penceramah. Beli Pad, Masks, Sanitizers and Champs untuk budak tembam tu. Dah la first time makan, mintak banyak kali. Kau ingat tu gula2 ke apa???
| champ perisa ni. Tablet dia kecik je sebab tu makan 1 tak puas 🤣[source] |
Baju tidur murah je kat shopee. Takde carters2 eh musim gaji kena tolak ni hshshs.
8. Portable Sewing Kit
Every house needs a portable sewing kit. pshh. kisah dia sebab patung anak aku koyak. Tu je. Lepastu nak kukuhkan alasan, nanti senang nak jahit nametag anak dah ada tempat jahit. kekeke
![]() |
| silakah beli.berbaloi2.pastu takyah letak dalam butter cookies punya bekas[source] |
9. Mauripan Instant Dry Yeast and Plastic Food Wrap
Ni time tu susah sangat nak carik yeast yang 11g tu yang ada free delivery. Aku beli yang besar terus. Kelmarin buat donut nasib baik hidup lagi yeast tu. Nak buat roti tapi malas nak try selagi dapur tak betul2 kemas.
![]() |
| [source] |
Sambal Garing untuk makan time sahur, magi pazzta untuk anak. Sian dia mak dia ada kat rumah pun kena kerja. Takde masa nak tung tang tung tang kat dapur.
11. Chipsmore, Munchys and Captain Oats Oatmeal
12. Blouse
13. Ankou Airtight Food Container
Yang ni mak sukaaaa sangat! Lama tau dok dalam cart, dok survey survey sebab for me mahal la price range dia starting from RM25 satu camtu. Kononnya nak tukar bekas2 serbuk kari, garam gula kat dapur semua tu. Carik punya carik last2 beli jugek kekeke. Nak beli bekas biasa tu rasa cam membazir kalau beli 1-2 je. 1-2 bekas tu boleh dapat free dengan pembelian kuih raya which aku tak beli pun tahun ni hahah.
Beli kay siapa yang carik food container yang betul2 berkualiti
![]() |
| [source] |
14. Panty Liner, along with Pringles and Andes Chocolates
Asalnya nak beli panty liner je hshshs. tapi nampak produk lain yang menarik tu selit sekali.
15. Khind FPC900 Mini Chopper
16. Flash Card Jawi
| [source] |
Ni pun lama dalam cart. Haritu nampak ada orang beli kat twitter. Lepastu dok usha2 tapi fikir nanti dulu lah. Tapi setiap kali aku kena pakai lesung batu, or chopper kecik which aku rasa maybe dalam 0.1L kot size dia, setiap kali tu aku rasa aku kena beli benda ni. Susah kot chopper kecik kalau nak masak dalam kuantiti yang banyak. Aku kena 2-3 trip nak bagi chop semua bahan tumis.
Kalau pakai lesung batu, memang makanan jadi lagi best, lagi rasa.Tapi lesung batu kitorang kecik. so kalau banyak benda nak tumbuk tu, dia punya terkeluar2 dari lesung tu. Mak rimas ya!
| [source] |
Yang ni aku beli untuk anak aku. Sebab dia macam phase nak belajar, and tiru semua benda. So elok lah ada benda ni. Kalau tak asyik mintak nak main Pou bodoh tu je kat phone aku. Btw aku baru tau pronunciation dia is Poo as in taik.Mungkin sebab tu dia bentuk segitiga cam taik tu?
17. Kuah kacang segera Mama
Sebab tak jadi raya. Beli instant je la labuuuu.
18. Toys
- Bouncing the Room. Yang ni kononnya nak main satu family la. Sekali anak aku buat susun2 dalam measuring cup. Susun ikut warna. and last2 kena sorok dengan bapak dia sebab ayam kecik2 tu asyik hilang je hshshs.
| [source] |
- Ice Cream cart toy. Yang ni anak aku sukaaaa tapi bisingnya lagu dia ya Allah. hahaha. tapi sebab dia suka biar la. kesian asyik buat ice cream guna lego je (yang dah sorok jugak hshshshs)
![]() |
| [source] |
Ni baru dari shopee and lazada. Luar shopee and Lazada tak termasuk hshshs. Tapi tak banyak sangat la. Just tudung from tudungpeople, Gene Martino and makanan dari peniaga kat Taman ni.
Dah la nak tidur bye. Ngantuknya dah pukul 7.13am dah weh.
Sebab aku tak puasa and tak ada meeting harini, nak check in pukul 10. Bye!
Saturday, April 25, 2020
RMO - Day 39 - Whats Wrong With Secretary Kim
Hi.
Have you ever watch a drama, and wish it would never end, but at the same time you do want to know the ending? A K-drama to be exact. I just did.
Nak nangis sebab cerita tu dah habis tengok, tapi at the same time still nak cerita tu continue. tsk tsk tsk yes what a complicated human being us women are.(nak gak tiber salahkan women complicated).
Cerita yang aku tengok tu, Whats wrong with Secretary Kim. Aku sebenarnya dah fed up nak habiskan CLOY tu, so takat episode 4 suku je mampu tengok. Satu hari tu lepas subuh, aku baring2 nampak cerita ni kat netflix. Try tengok 1 episode, sekali sampai ke next next episode sampai la habis.
Previous post aku ada cakap kononnya CLOY tu very the typical kan cerita dia? Ni pun lebih kurang typical hshshsh. Part romantik tu je la tipikal. Tapi jalan cerita dia unique sebab dia takde 2nd hero and heroin. Lepastu tak ada mak hero yang merentan taknak heroin jadi menantu. Memang focus kat diorang je.

Watak sampingan dia pun kelakarrrrrrr sangattt. Boleh tak lepas gaduh dengan laki aku, aku pi sambung tengok cerita tu, lepastu tergelak kuat pulak tu. Bengang la laki aku cerita dia, nampak bini cam tak kisah, tak ada impak lepas pergaduhan mulut pun. hahaha.
Biasa k-drama dah boleh expect, episode 14 bersama, episode 15 berpisah + hujung episode bertemu, lepastu episode 16 reconciliation. Aku confident ingat dia confirm berhenti and nak sambung belajar kat episode 15 tu, sekali episode tu dia propose. Wehhh serious kelakarrr.
Tadi dengar lagu dia kat youtube,tengok comments semua tak boleh move on lagi. Last aku rasa camni time tengok Goblin kot. cuma goblin heroin dia cam biasa je so takde rasa nak tengok lagi. yang ni aku rasa possibility akan masuk list cerita untuk tengok time makan.
cakap pasal list cerita untuk tengok time makan, here's mine:
1. modern family
tu je. hshshsh. kalau time study dulu parent trap duk ulang berapa ratus kali sampai hafal dialogue. Dulu takde netflix account so tengok je la apa yang ada kat external hard disk tu.
Okay dah tu je nak rant. Blog ni pun aku dah set to private. Rimas la kang sampai kat officemate, diorang tu bukan boleh percaya sangat. hshsh
bye
Have you ever watch a drama, and wish it would never end, but at the same time you do want to know the ending? A K-drama to be exact. I just did.
Nak nangis sebab cerita tu dah habis tengok, tapi at the same time still nak cerita tu continue. tsk tsk tsk yes what a complicated human being us women are.(nak gak tiber salahkan women complicated).
Cerita yang aku tengok tu, Whats wrong with Secretary Kim. Aku sebenarnya dah fed up nak habiskan CLOY tu, so takat episode 4 suku je mampu tengok. Satu hari tu lepas subuh, aku baring2 nampak cerita ni kat netflix. Try tengok 1 episode, sekali sampai ke next next episode sampai la habis.
Previous post aku ada cakap kononnya CLOY tu very the typical kan cerita dia? Ni pun lebih kurang typical hshshsh. Part romantik tu je la tipikal. Tapi jalan cerita dia unique sebab dia takde 2nd hero and heroin. Lepastu tak ada mak hero yang merentan taknak heroin jadi menantu. Memang focus kat diorang je.

Watak sampingan dia pun kelakarrrrrrr sangattt. Boleh tak lepas gaduh dengan laki aku, aku pi sambung tengok cerita tu, lepastu tergelak kuat pulak tu. Bengang la laki aku cerita dia, nampak bini cam tak kisah, tak ada impak lepas pergaduhan mulut pun. hahaha.
Tadi dengar lagu dia kat youtube,tengok comments semua tak boleh move on lagi. Last aku rasa camni time tengok Goblin kot. cuma goblin heroin dia cam biasa je so takde rasa nak tengok lagi. yang ni aku rasa possibility akan masuk list cerita untuk tengok time makan.
cakap pasal list cerita untuk tengok time makan, here's mine:
1. modern family
tu je. hshshsh. kalau time study dulu parent trap duk ulang berapa ratus kali sampai hafal dialogue. Dulu takde netflix account so tengok je la apa yang ada kat external hard disk tu.
Okay dah tu je nak rant. Blog ni pun aku dah set to private. Rimas la kang sampai kat officemate, diorang tu bukan boleh percaya sangat. hshsh
bye
Thursday, April 9, 2020
RMO - day 23 - how to be a perfect mom. Not.
hey yall.
Today is the 23rd day of the MCO. Not complaining, merely just wanna let out some steam here. betul ke tidak ayat mak tu, lantaklahhh.
dalam masa 23 hari ni i think today is kind of the busiest day of working from home. meaning that dari pagi tercongok depan laptop, reply whatsapp, meeting and so on. also mandikan anak, basuh kain and masak in between. masak taknak kurang pulak kan nak yang renyah renyah je. time time ada meeting sibuk nak pi buat bergedil la apa la.
in between buat bergedil, join meeting pulak. memang hujung2 baru focus yer kak temah. in between buat bergedil and meeting, sibuk tunggu rider pulak nak hantar butter cake. erghh tak sabarnya cant wait to taste it. been wanting a butter cake since last 2 weeks. tapi butter cake ni actually aku mintak tolong husband ambikkan, which is double the pressure. he's the kind of guy yang kalau kata on the way, will keep on asking "dah kat mana dah?". tried my best to not tell him about me buying cake online, tapi terpaksa jugak la sebab tadi kelam kabut dah rasa. tapi okay la he did help me so i thank him for that.
em i also felt bad for not being able to be the kind of moms that can cook on time, feed their baby on time. play with them. im not competing against anyone, but yeah i do compare myself with them sometimes. jenis ada je masa untuk main dengan anak + masak + kerja + kemas rumah like erghhh stahp being so perfect. plus point, dapat jaga badan at the same time.
i know not everything you see on social media is true, plus takde orang kat social media aku yang perfect pun sebenarnya. sendiri je over thinking hshshshs.
entah lah, as i said i just wanted to let things out of my chest.
Thursday, April 2, 2020
RMO Day 16 - of Jobs and selfish idiots
Hi.
Since RMO ni banyak dengar company yang buang orang, or ada yang tak dapat gaji langsung. ada nampak few tweets lalu timeline kena buang kerja :(
Tapi Alhamdulillah current company punya plan, instead of buang orang or potong separuh gaji, kitorang dapat Day Off on Friday, meaning that gaji tolak prorated based on how many fridays ada on a month. Contoh kira sehari gaji RM32, kalau ada 4 kali Jumaat dalam bulan tu, 4*RM32 = RM128 kena tolak dari gaji.
Which is fair enough i think. ada part lain yang dia freeze, dental and gym. Tapi nasib baik PM Care tak freeze, lega sikit dengar. in case sakit ke apa time cuti ni. takde la risau nak korek duit kat mana. And we were told that the founder of the company will not be receiving his salary for 6 months, to help sustain the company.
Lega sebab company cakap if possible taknak buang orang,hence the off day on friday initiative. tak dapat imagine kalau tiber kena buang, balik office lepas RMO nak ambik barang semata. hopefully tak la.i still have a lot to learn from my team, and a goal to achieve. gitu tau ada goal sekarang. dulu kerja nak duit je hshshs. ye la nak nak gaji seiring dengan naik pretasi kerja la. takde la nanti orang kata "eh apehal dia naik gaji, dapat bonus tapi kerja cam haram eh?". Contoh. Aku tak pernah cakap kat orang camtu hikhikhikhik
anyway, hope we all can get through this together. cant wait for this covid season to end. jangan lah degil, duduk la rumah. jangan la jadi taik macam patient136 tak reti nak quarantine and jadi punca 2nd wave. jangan jugak jadi orang kaya benak mont kiara time time ni sibuk nak jogging dengan alasan tak ramai orang dasar elitist selfish ya. tadi keluar kat news masih ada orang balik dari luar negara tak self quarantine sampai government carik tempat and hotel to quarantine those selfish assholes.
okay tu je. akhir kalam.
bye.
Since RMO ni banyak dengar company yang buang orang, or ada yang tak dapat gaji langsung. ada nampak few tweets lalu timeline kena buang kerja :(
Tapi Alhamdulillah current company punya plan, instead of buang orang or potong separuh gaji, kitorang dapat Day Off on Friday, meaning that gaji tolak prorated based on how many fridays ada on a month. Contoh kira sehari gaji RM32, kalau ada 4 kali Jumaat dalam bulan tu, 4*RM32 = RM128 kena tolak dari gaji.
Which is fair enough i think. ada part lain yang dia freeze, dental and gym. Tapi nasib baik PM Care tak freeze, lega sikit dengar. in case sakit ke apa time cuti ni. takde la risau nak korek duit kat mana. And we were told that the founder of the company will not be receiving his salary for 6 months, to help sustain the company.
Lega sebab company cakap if possible taknak buang orang,hence the off day on friday initiative. tak dapat imagine kalau tiber kena buang, balik office lepas RMO nak ambik barang semata. hopefully tak la.i still have a lot to learn from my team, and a goal to achieve. gitu tau ada goal sekarang. dulu kerja nak duit je hshshs. ye la nak nak gaji seiring dengan naik pretasi kerja la. takde la nanti orang kata "eh apehal dia naik gaji, dapat bonus tapi kerja cam haram eh?". Contoh. Aku tak pernah cakap kat orang camtu hikhikhikhik
anyway, hope we all can get through this together. cant wait for this covid season to end. jangan lah degil, duduk la rumah. jangan la jadi taik macam patient136 tak reti nak quarantine and jadi punca 2nd wave. jangan jugak jadi orang kaya benak mont kiara time time ni sibuk nak jogging dengan alasan tak ramai orang dasar elitist selfish ya. tadi keluar kat news masih ada orang balik dari luar negara tak self quarantine sampai government carik tempat and hotel to quarantine those selfish assholes.
okay tu je. akhir kalam.
bye.
Thursday, March 26, 2020
The Unpexted Long Leave - A Pandemic
Hi.
Macam biasa tajuk kena exaggerate, baru sesuai dengan keperibadian diri. hahha okok tak. ya Allah rindunya blog ni. havent been on it since last year i think.
So sekarang tengah cuti RMO - restriction movement order @ PKP - perintah kawalan pergerakan @ MCO - Movement control order. From 2 weeks duration, it got extended to another 2 weeks. Nak dekat sebulan jugak duduk rumah. Gila, tapi bersyukur. Been wanting to spend time with my baby a lot. Kat office asyik rindu rindu, ha kau amek. Tengok muka tu hari hari 24/7 lol
Tapi susah jugak sebab iolls bukan kira cuti ya, kita Work From Home. But kinda relieved sebab kerja2 pending dah settle before kena cuti haritu. Nasib baik!!!
Em makanan pulak setakat ni.....nak masak lebih2 pun barang limited. We bought what we think is necessary for a 2 weeks time. Bawang merah, bawang putih, telur, mi kuning, sayur sikit and that's that i think. Nak beli roti ke apa memang tak sempat sebab tak ada cash at that time. Bawang je dah RM6 okay kau ghasaa. Time tu ada RM10 je kat tangan.
Konon nak feeling la masak Burnt Cheese Cake(again), kek batik la apa jadah la, nan hado okay. Jimat jimat sebab malas nak suruh husband keluar banyak kali. Tak lari pun benda2 tu semua. Cuma ada la few times teringin benda manis kitorang GrabFood Secret Recipe and Baskin Robbins hewhew. Flavor Caramel Fig Cheesecake. PLEASE BELI YA SEDAP SANGATTTT.
I think thats about it. just wanted to make a blog post to somehow remember this tough times. lol tough la sangat orang suruh duduk rumah je pun. but on a serious note there are people out there who have to struggle during this RMO. I pray nothing but the best for them, and also for all of us.
Well except maybe a few......hahhaha okok tak. Nak mengumpat post lain.
Stay safe everyone, and please dont be selfish when buying groceries ya. Semalam nampak video sekor sekor beli roti sampai 5-6 bungkus kau nak buat apa???? Nak buat taik pun jangan la dengan roti je. Cam ba alif ba ya ye perangai. Maghoh ni maghohhhh. (okay changed my mind. when i say except a few, i meant orang2 yang habiskan barang kat pasaraya lepastu end up benda tu expired kat rumah dia)
Bye.
Macam biasa tajuk kena exaggerate, baru sesuai dengan keperibadian diri. hahha okok tak. ya Allah rindunya blog ni. havent been on it since last year i think.
So sekarang tengah cuti RMO - restriction movement order @ PKP - perintah kawalan pergerakan @ MCO - Movement control order. From 2 weeks duration, it got extended to another 2 weeks. Nak dekat sebulan jugak duduk rumah. Gila, tapi bersyukur. Been wanting to spend time with my baby a lot. Kat office asyik rindu rindu, ha kau amek. Tengok muka tu hari hari 24/7 lol
Tapi susah jugak sebab iolls bukan kira cuti ya, kita Work From Home. But kinda relieved sebab kerja2 pending dah settle before kena cuti haritu. Nasib baik!!!
Em makanan pulak setakat ni.....nak masak lebih2 pun barang limited. We bought what we think is necessary for a 2 weeks time. Bawang merah, bawang putih, telur, mi kuning, sayur sikit and that's that i think. Nak beli roti ke apa memang tak sempat sebab tak ada cash at that time. Bawang je dah RM6 okay kau ghasaa. Time tu ada RM10 je kat tangan.
Konon nak feeling la masak Burnt Cheese Cake(again), kek batik la apa jadah la, nan hado okay. Jimat jimat sebab malas nak suruh husband keluar banyak kali. Tak lari pun benda2 tu semua. Cuma ada la few times teringin benda manis kitorang GrabFood Secret Recipe and Baskin Robbins hewhew. Flavor Caramel Fig Cheesecake. PLEASE BELI YA SEDAP SANGATTTT.
![]() |
| [source] |
Well except maybe a few......hahhaha okok tak. Nak mengumpat post lain.
Stay safe everyone, and please dont be selfish when buying groceries ya. Semalam nampak video sekor sekor beli roti sampai 5-6 bungkus kau nak buat apa???? Nak buat taik pun jangan la dengan roti je. Cam ba alif ba ya ye perangai. Maghoh ni maghohhhh. (okay changed my mind. when i say except a few, i meant orang2 yang habiskan barang kat pasaraya lepastu end up benda tu expired kat rumah dia)
Bye.
Subscribe to:
Posts (Atom)






