Friday, September 11, 2015

Convocation Week - Part 2

Hi All.

Jerebu teruk kan kat luar tu? bhahaha sumpah hambaq intro. Sebenarnya online nak isi form kerja kosong, tapi sementara ni belum ada borang untuk diisi lagi. Anyway, ni nak sambung episode convocation week haritu.

Haritu masa the day of the convocation itself memang busy dengan parents. So nak lepak dengan kengkawan tangkap gambar loncat2 tepi tasik semua memang idok le. Plus it was a special day to most of our parents kot, harus lah focus kepada parents 100% je haritu. hehehe. Plus lagi sebab besok tu dah plan nak buat picnic dengan rakan rakan sambil ambil gambar. hehehe.

Kemain tau kat group whatsapp kata theme picnic hari purple. Gigih nak beli baju purple. Nak pulak gaij baru keluar. Nasib baik Bee ingatkan aku ada beberapa baju purple. Kalau ikut nafsu emmm beberapa helai baju purple gua beli. Besok pagi gerak ambil Shafa dulu kat rumah pak cik dia, pestu ambil senah dekat KTM. Ambil shafa,  gua dah, "Eh mana kaler purple kau? Ni oren okay." Shapa kata "aku takdak baju purple semua tinggai kat Kedah. Ni bunga kecik2 kaler purple ni jadi la." Ambil Hasnah, keraguan tu hilang sikit sebab ada 40% kaler purple kat baju dia."

Madihah paling awal sampai. Padahal dari Banting tu, paling awal sampai. Ceq ni dari PJ pun awal jugak sampai. Yang dekat Bangi, Bandar Seri Putra taktau awat jauh sangat nak sampai Putrajaya tu. :P

Sementara tunggu diorang sampai, kitorang set up tempat picnic dulu. Paling penting bawah pokok. Walaupun daun cam tak berapa nak ada, tapi okay la hahahhaa.

Semua dah sampai terus makan. Sebab lapaq ngat. Janji pukul 9 pukul 10 baru mula hahaha. Jadi takde siapa terpikir nak tangkap gambar setting picnic tu.hihihi. Banyak diorang bawak belon. Props katanya.

Peniup dan pemecah belon kekeke

Ostat ostat baru balik Mesir buleh la PM. hikhikhikhik lalalalarik nanti madihah gigit dengan braces dia.
Lepastu masa tengah lepak lepak kekenyagan, Ain passing sorang satu benda macam mask yang orang pakai pergo masquerade party tu. Aku dah pelik apehal dia tak bagi aku ni. Siap tunggu ni hulur tangan. Keliling orang tengah makan buat tawaf. Sekali dia kata "Weh dah habis. Takde dah benda ni." Aku cam, emm owwwkayy. Sekali, keluar dua mask kaler putih. Time tu dah cam, apekehe ni? Ghupanyaaaa ada seperaisss. kekeke. MAN I LOVE SURPRISES. Especially the ones that actually surprised me. and 

Sebab aku dengan angah dah nampak ciri ciri nak jadi bini orang (nampak je, belum lagi hahahahaha), so diorang buat ala2 pre bachelorate party gitu. Kemahen. Time tu baru perasan aku dengan Angah je pakai baju kaler purple. (including the photographer lol :P). Padahal kalau ikutkan obvious kot sensorang tak ikut tema kaler purple. Time tu lambat pulak nak pickup hehehe. 






Kena paksa pakai mask bulu bulu tu hahaha.

Angah hambaruddin sangat aku kena paksa dia buat peace ke pape pose ke. hahaha



THAT fake laugh. hahaha < fake hahaha as well

okay semua pandang yang kat tengah.

Me : "Looks at Angah" 


Okay semua tunjuk diorang (angah and I)

Me : Points Angah

Ain : Yang kau tunjuk angah sekali buat apa? Orang tunjuk kat kau dengan angah.

Hence the pose up there. hahahha

The final result. :)

hasnah and the invisible Horse. Eh cam tajuk buku enid blyton pulak. hiks.

Or maybe Hasnah and the invisible toilet seat?

giving em blessings. amboi .

a little too early. was so excited i guess. hahaha. 

Sebab katanya takleh baling mortarboard. so yeah. hahaha. plus kalau mortarboard rosak kena bayar.

AGAIN TOO EXCITED.

Tenaga dah habis.

No...no...no....tenaga sentiasa ada untuk bergambar. hahaha


Shapa kot ye pun kuat, berlakon la sikit main tarik tarik. hurmmm.


Confuse time ni kena gelak ke kena suram sebenarnya muka memasing. 

masing masing suruh posing and berlakon , nombor 1!

again!

Taktau nak nak pi mana tah tu.

Fake Laugh, How-to.

time ni Eija dengan Senah yang snap gambar jubah memasing. Aku dengan Ain dah kehausan kepenatan terus capai ayaq. Jubah kitorang pun tah tergantung kat mana tah. hahaha




Cikgu taskaaaaa hihihi




Fly me to the mooooon

Sonah bab bab melompat bagi je kat dia. 



Dah letih melompat sana sini dengan jubah tebalnya, buang tebiat pe hahaha.

Tapi bila suruh pose, sempat aja!


Behind the scene. Captured by Bee. hihih.



aaaaand back to square 9 :)



LOVING THISSS. my current desktop wallpaper. 

semua dah gilo. even angah yang berpurdah tu pun sama okay hahahah

jubah ada 4 yo maaf la madihah. Bee posing ala ala model butik shah alam :'D

shapa dan imej divanya berubah tiada. 






Dah habih berlengaih bergambaq semua, kami kemas kemas and bersiap nak pergi solat kat Masjid Putrajaya. hihihi. Flat terus rasanya bila sampai. Dalam hati niat "okay, nak solat dulu. Lepastu sementara tunggu orang lain habis solat, boleh baring rehat rehat."

In the end.....aku orang last yang solat. Ye la tengok phone dulu lah. Tetiba orang call dulu lah. Last last emmm orang lain terbaring aku baru nak angkat takbir. kekeke.













boleh nampak tak apa yang aku cuba sampaikan kepada kalian melalui rajah rajah di atas? hihihihi. 

Lepas semayang niat di hati nak makan nasi kukus terpaling sedap di dunia dekat bukit mahkota, sekali dia tutup pulak. hurmmmm :'( nak pergi makan tomyam terpaling sedap di dunia pulak kat restoran selasih, kedai belum bukak. hurm.. last last makan kedai arab (tapi order tomyam) dekat bandar seri putra itew. 



okay ni ambik kat twitter sebab tak jumpak gambaq dalam pesbuk. hihihi.

Pas makan, kami pun masing masing pulang ke sarang memasinggg. Kalau besok tu tak kerja dah tidur kuis sekali dah ngan ain capa bee angah. Tapi kerja punya pasal, terpaksa ku gagahi pulang jua ke rumah. Ye la, kalau aku tak kerja, siapa nak reset and unlock account users tu semua? amboi huahuahaunakberentikerjapleaseT_T

Anyway, terima kasih semua yang telah menjayakan surprise ini. Thanks jugak madihah bee diniy angah shafa bagi chocolates and bear untuk kitorang. hehehe. Thans jugek kepada Paan sebab tolong ambikkan gambar kitorang. Kalau kahwin cop. Eh? kakaka

Oh walaupun berapa kerat je yang baca blog ni, tapi akan ada part 3 untuk convocation week ni. hahahaha. khas untuk budak IT iolls uolls. 

Dah la nak semayang pestu nak makan. (perlu la beritahu). Okay bye,




Friday, September 4, 2015

Convocation Week - part 1(kot?)

Hello.

Before you guys start reading this post, please put on Vitamin C's Graduation song first!! Been waiting for this right moment to play that song hahahhaa. Not that i havent played it before while driving  hehehe. Saje nak bagi emosi. hihihi.

So last week was our convocation day. But took us a week to settle up few things before we can actually wear that robe and naik pentas ambik scroll. Phewh dramanya. A week before convocation tu berapa kali pergi kuis. Settle yuran jubah, ambil jubah, rehearsal tapi datang time rehearsal dah lama habis etc. Sampai Farah ingat aku dah berhenti kerja sebab asyik pergi kuis je kerjanya. Ye la sekali pergi berapa gambar masuk instagram. hihihiks.

Guess i'll start with our convocation day. Cause a week before that was nothing. hahaha. Just pergi kuis > tangkap gambaq > balik. zzzzz. Or maybe i'll start with the rehearsal day. Which we...em....arrived late? Hihihi. Masa rehearsal tu sempat la jalan jalan pergi ekstival, carik tudung untuk convo. Specifically kena pakai tudung putih or cream. T_T Pestu dah jumpa tudung murah, jual kat orang (which she didnt use it at all hurmmm), and bought the same one at warta for Rm37. X(


Nasi kukus kat bukit mahkota terpaling sedap ever T___T

Menumpang bilik orang. Dah habis madu sepah dibuang pergi jalan tempat lain kekeke.


masa convo tu kitorang keluar awal. Pukul 5.30 umi dah kejut suruh mandi and sesiap. 6.22 am dah gerak dah rumah uolls. Sebab dekat kad jemputan tulis "pintu akan ditutup jam 8 pagi." abah was a bit pissed off with that sentence. hahaha. he said it sounded rude. Masa sampai sempat makan. 7.30 orang merayau rayau lagi. Tutup dewan apanya -_____- Anyway, my parents were among the firsts who went in :') And aku terkapai kapai kat luar PKK pegang jubah, hood and mortarboard dengan hanger, tak jumpa orang lain :')

FINALLY MET SOMEONE.okay tak dia lambat. jumpa akak akak dahulu. 

masa dah terkapai kapai tu call kak zahidah, sebab tau kak zahidah mesti awal gila sampai. ehehhee. pestu baru tau rupanya kena beratur kat sebelah PKK. Kalau tak sampai orang dah habis grad aku tunggu je kat depan PKK. sobs.


Sampai baru pakai jubah, hoodie and mortarboard tu. oh sesiapa yang pakai tudung, please pakai shawl je jemah. Senang hidupmu dunia akhirat. unless kau tak kisah nak tudung bawal depan tu penyek dek mortarboard tu, silakan. contoh sepergi rajah di bawah.

Thanks kak zahidah pakai kan jubah and mortar board. :') 

Thanks kak zahidah sebab selalu ingatkan kite pasal assignment yang nak kena hantar. Pestu sama sama siapkan network design and sama sama terlupa. Padahal benda dah ada manual tinggal buat je, tu pun tak dapat ;') Pestu sama sama buat FYP macam orang gila, sanggup tunggu Sir Irwan habis kelas malam, padahal besok tu mock present je . Ingat lagi kelas first sama, kelas sir irwan......time tu first class habis pukul malam sangat. 11 lebih baru habis....time tu baru start rapat ngan kak zahidah . plus 2 orang je perempuan waktu tu hehehe. 


we survived degree together Alhamdulillah. Walaupun FYP semua present last minute, assignment selalu last minute, datang kelas selalu lewat few minutes, etc ;') Teringa time sem 1 ada lecturer suruh kitorang ambik banyak subject. Siap cakap "ambik subject X X X , nanti fail nak repeat senang ada masa lagi -___-" hahahaha misss K. And we didnt failed any subjects Alhamdulillah. well maybe except for usrah. thats exceptional okay! hahaha


and for us, we survived both foundation and degree at kuis. Alhamdulillah. Dari zaman gua rebel masa asasi dulu taknak pakai stokin pergi kelas (oooo rebel angat) sampai zaman redho ikut peraturan, dari zaman kasut tinggi time asasi, sampai kasut flat tapak dah haus tak reti reti beli baru, dari zaman rajin nak mix and match baju pergi kelas and tudung, sampai pakai tudung sama je pergi kelas, and dari zaman takleh hidup tanpa berada di dalam kepompong senah, sampai senah keluar dari kepompong kitorang. hahaha. and that was the time where i learn how to survive, being the only girl in the class wasnt that easy kay. I had to keep my face straight when other people are laughing along with their classmates, and there i was, sitting  alone infront/at the back of the class staring at my phone. Padahal time tu data plan dah habis :') Tetiba terjumpa jodoh ada orang usha kite eh kbai kakakaka. 


Still with the skema pose!!!

BCNTs and BSEs! Btw baju tu size S okay. Just so you guys know tehehe. 

lama sangat beratur.

candiddd. not so candid la tapi yang belah kiri tu. *emoticon mulut senget sebelah*

ini live update from the other side of sebelah pkk. hikhik.

walaupun muka haku dah terlepas, takpe la masukkan la jugak gambor ni. Nak tunjuk suasana graduan masuk dewan. gitu graduan. kekeke.



LOOK HOW BORED EVERYONE WAS. harharhar.


And so was this guy i guess. hahaha. 

gambar atas pentas ada baru ambik last week. tapi zzzzz malas nak semangat kesukanan macam orang lain siap scan. plus rumah takde scanner, rosak. bhahaha. 

Keluaq dewan jumpa abah je tak jumpa umi, pestu nak nangis. tehehe. dah la call tak dapek. takde coverage kat luar tu. sobs

abah boleh dikatakan seorang yang busy. jadi masa mula dapat tau tarikh konvo, awal awal dah cakap "abah kena freekan 29 august. takde siapa leh pergi orang kahwin time tu." tapi petang tu pergi jugak wedding. lepas konvo. nasib baik iolls sesi pagi hihihi.

abah kite beria nak snapkan :')



Lepas tu, abah kengkonon nak pi tapak ekstival nak tengok ada jual jual apa. Rupanya abah nak pergi sebab kesian kat anak dia. Ye aaa taknak la pergi, ambik scroll, blah centu je. Pestu tau aku dah pergi masa rehearsal tu teruih straight pergi wedding kat damansara. Tak sempat nak ambik gambar, bunga, chocs etc dengan kawan kawan pun. Memang melekat ngan parents time tu hihihi. Lagipun dah plan nak pergi picnic besok tu so takde hal la. Masing masing pun faham time tu busy ngan mak ayah. so takde istilah nak tacing takleh tangkap gambar ngan retis aku. Eh?


Okay mula mula ingat nak compile satu post tapi tetiba cam malas sebab gambar picnic tu banyak. hikshiks. so kena ada special post hikshiks.