Tuesday, December 23, 2014

Farm In The City - Family Outing

Hai.

Harini team lead kasi cuti sebab nanti christmas kena kerja wuwuwu. Best betul bila orang lain kerja kau cuti wiwiwi. Tapi nanti orang lain kerja semua cuti heh. Sebab tu aku tak berlagak dekat mana mana laman sosial bila aku cuti hari ni. Satu hari je pulak tu sebenarnya hahaha. Lain la kalau sampai new year TL bagi cuti.

So di sebab kan aku cuti seiring dengan waktu cuti sekolah, mak aku decide nak bawak kitorang jalan jalan. And sebab haritu masa pergi MAHA orang maha ramai, so tak pergi pun tengok rabbit la pony la apa jadah haiwan kat MAHA tu, kitorang decide nak pergi Farm in The City yang terletak di Seri Kembangan. Sebenarnya kalau ikutkan takde la jauh pun dari PJ, tapi ikut saranan waze yang bagi jalan keluar masuk sana sini terus rasa cam nak gi Kelantan dah jauhnya. K over.


Sebenarnya boleh tengok more info kat facebook diorang kat sini - https://www.facebook.com/FarmInTheCityMalaysia/

Sampai sampai akan nampak souvenir shop. Memang masa mula mula sampai rasa cam "haaa ni ke tempatnya?" Tapi jangan risau, bila masuk memang rasa macam kat dalam farm. Heheh. Harga tiket untuk dewasa RM38 and kanak kanak RM25, tapi kalau tunjuk MyKad boleh dapat RM30 untuk dewasa. Kalau nak tipu kata adik adik umur bawah 12 tahun, sila sediakan kalkulator untuk menjawab jawapan "mereka lahir tahun berapa?" bhahaha. Jangan jadi cam kitorang, kantoi pulak adik 14 tahun, tapi kata 11 tahun. Sekali orang kaunter tanya, "lahir tahun berapa?" '2001'. Krik..krik...sila kira pakai kalkulator sekarang. hihihi.



Ni kat depan souvenir shop. Beli beli tiket semua kat dalam. hihi. Dah beli tiket semua, first section ialah kura kura. Mula mula ingatkan ada dua tiga ketul je kura kura, pastu bila bagi makak taknak pulak tu. Hmmm. Sekali jalan depan depan ada banyak lagi kura kura macam macam jenis dalam akuarium besar. Hihi.

Dia taknak makan. Orang tu kata dah kenyang. 

Sama taknak makan, 

Bulbasaur yang dah berapa kali evolution tah.
Lepas section kura kura, ada section burung pulak. Kat sini nanti dia letak makanan burung kat tangan kita, pastu hulur je tangan tu. Berduyun duyun burung datang. Serious takut okay sebab kaki dia cengkam cengkam tangan kite, pastu beaks dia patuk patuk tangan kita sebab nak makan. Aku je bising sebab takut. Malu T_T

Takut T_T


Tapi best. Hehehe




Dia tak kembangkan pun sayap dia pehal tah wuwuwu

ramai betei.

Seramnyaaa berpeluh tengan k. 
Lepas kat bahagian burung masuk bahagian ular pulak. Memula masuk cam tengok kiri kanan, "oh ular. Mak aih besarnyaaaa :O." Sekali nampak sign board "caution!look up!" Hambik kauuuuuu ramai nau ular berselirat kat atas bumbung lutsinar ituuu T_T. Tapi tak tangkap gambar pun sebab takut and geli punya pasal. Jap nak google carik kat blog lain.

okay pic ni taknak besarkan. Aku nak copy URL pun seram seram sejuk pun. Taken at this blog - adi sarah berkisah


Grrrr ambik kulit buat handbag dengan kasut kang baru tau. haaa. 


Okay aku malas nak fikir lepas ni section mana lepastu section mana so aku upoad je gambar banyak banyak terus. Hihihi.

Ohhhh ada lagi satu section kitorang pergi, tapi tak sempat tangkap gambar sebab takut. Sectio kambing ngan rusa. Kambing ni bukan jenis ngembek tepi jalan kecik kenoet je okay. Ni kambing besarrrrr. Perangai panjat pagat cam kucing okay. Ni memang tak sempat ambik gambar sebab takut. Hahaha. Tapi video ada la. Tapi rajin pulak aku nak upload tunggu lama lama. Google je lah jap eh. Hews.

Mana tak cuakkk T__T hahah [source]

Passion fruit garden ni takde apa sangat. Tapi ada la buah dia juntai juntai kat atas. Hehe. Mak aku nak petik sebijik, siap tanya orang tu lagi. Tapi dia pun cam hesitate je nak bagi ambik. Sebab takut boss nampak katanya. Kalau cemtu takpe lah mak kata, last last tak ambik. Heheh.


Besar uolls. Nak jugak rasa sebenarnya wuwuwu.
Bawah ni tasik ada angsa angsa semua. Tapi sebenarnya aku tak perasan pun tasik ni. Hahaha. Tengah sibuk buat apa tah. Tapi belah sini angsa, belah lagi satu ada fish feeding. Ikan koi cantik cantik.


Canoe tu tak sure boleh guna ke tak. 

Kitorang sampai pagi by the way. Kalau show burung ke otter ke tu semua tengahari. Ada fennec fox feeding, tapi tu pukul 12 sampai 4 tak silap. Dah la comel sedih tak dapat tengok. T_T. Dalam cage dia tidur je. grr comelnye. 

Fennec Fox. Terpaksa google sebab gambar sendiri hampir tak nampak. [source]




ostrich's eggs.

white crow. wewuuuu.


Eh ni gambar bird feeding tadi. 

well tak jumpa, scarecrow tengok dari jauh je. hews. 
Jalan jalan lagi. Ada rabbit ngan guinea pig pulak. Memula ingatkan takleh pegang. Sekali eh ada pintu masuk ni. Hewsss. Bestttt sebab dapat pegang and bagi makan rabbit ngan guinea pig besar gila. Mak cakap orang terengganu panggil arbok.Tapi bila google arbok keluar arbok pokemon pulak. Nasib tak keluar arbok pondan. Eh?

*gigit*

Tengah dating kene kacau, memang dia abaikan la daun tu. Hehe

Geram sebab dia taknak makan. 

Makan leeee.

Sian makan daun kering je T_T. Guinea pig tu makan comel je. Hews.



Sian kene boikot tinggal sensorang T_T nasib baik comel grr. 


Arbok feeding.

Ni pekerja kat situ bagi untuk tangkap gambar. Aku saje je tanya

"Will it bite?"


'Come onnn its rabbit'
Jalan depan sikit, ha ni la tasik yang tadi tu. Tapi kat bahagian sini banyak gila ikan. Nanti pekerja kat situ bagi makanan ikan, pastu campak. Tu jadi macam kat bawah ni. Mak aku bagi cadangan suruh bawak balik satu biji makanan ikan tu, nak tengok kucing kat rumah makan ke tak. -.- hahahah.




Saje bergambar depan rumah orang. Best gila diorang rumah kat situ aman je kot. 

Kid at heart okay walaupun luar muka semua dewasa. hews


Lepastu ingatkan dah habis pusing dah. Sekali jalan belah depan sikit, jumpa ponies raccoon dan haiwan haiwan di bawah ini. Hew. Yang kat bawah ni raccoon. Ya Tuhan comel sangatttttt seriouslyyyyyyyy. Mula mula macam takut nak bagi dia makan, sebab nampak macam tajam je kuku ngan gigi dia. Tapi kakak aku paksa jugak bagi makan sebab nak tangkap gambar.


Comel sangatttt dia pegang slow slow je tangan kite pastu makan Takde gigit gigit ke apa.



alololo comel sangat rasa nak bawak balik je T___T.
Oh by the way makanan dia cam makanan kucing je. Friskies ke apa tah. Ha kira boleh la bawak  balik rumah, makanan kucing banyak kat rumah ni. Hewww.


ARGH COMEL NYEHHHH T___T

Okay ni taktau siapa ambik gambar ni. Tapi yang penting, comel jugakkkk T_T

Okay siapa dapat teka haiwan bawah ni dia memang terer lah. Okay malas ah nak teka teki sangat, haiwan bawah ni skunk weh. Skunk. Yep. Pelik kot skunk bukan warna hitam putih ke biasa nya kan. Semua cam pelik skunk kaler ni.


Iguana ni. emm tak minat so biasa biasa je. huahuhua



Weh landak dia besar gilaaaaaa. Biasa nampak kat petshop kat bandar seri putra tu kecik je. Ni besar okayyyy.


Ni macam kancil la. Apa tah nama dia tadi tak ingat. hews

Again, merak yang taknak kembangkan belakang dia tu.

Burung ni garang. Uncle tu acah acah kacau dia pun dia nak patuk. Garang uolls.



Okay rasanya banyak jugak haiwan kitorang missed tadi. Ada kucing hutan comel sangat tapi tak nampak sebab dia tidur. Parrot ada tapi kitorang tak ambik port sangat sebab cam banyak lagi haiwan lain yang best dari parrot. Eh? Hahahaa. Ayam pun banyak tadi tapi kitorang cam "oh ayam. K. To KFC we go." wiwiwi,

Over all okay la tempat ni. Even kalau hujan renyai renyai pun jangan risau, dalam tu hujan tak rasa sangat, Tempat tu redup so need not to worry, takyah guna payung pun hewhew. 

Lepastu most all of the animals boleh pegang and bagi makan. Patut la kadang kadang ada yang taknak makan sebab orang datang asyik bagi makan je. hihihi. Tapi rasanya sesuai kalau pergi pukul 10 - 11 camtu la. Sebab datang pagi pagi banyak haiwan tidur T__T

Okay aku pun nak kena tidur dah besok kene kerja kul 4 pagi T____T

bye.


Friday, December 19, 2014

Office's not-so-christmas celebration

Hai.

This week (and last week) have been the most stressful weeks for all of us. Dengan tak cukup manpower lagi dengan major issues lagi almost every freaking day. Pengsan T_T i cant believe we survived those two tiring weeks. Macam nak gila hari hari angkat call, tak campur dengan user annoying,  perangai kalau dah taktau IT tu buat cara taktau, ni tak, degil taknak dengar advise grrr.

So harini, lepas beberapa hari stress teramat sangat, team lead aku dengan besar hatinya belanja semua orang breakfast nasi lemak. Eh hello, ini bukan  nasi lemak harga RM1 lepastu tiga suap je dah habis makan okayyy. Ni nasi lemak van, nasi lemak maybank kot. Nasi lemak biasa har ga RM1.20 dapat banyak gilaaaaa nasi kot. Kenyang sampai lunch. Mula mula nak belanja McD nasib baik tak jadi hehewww kalau tak habis usaha dah dua tahun boikot.

Balik dari beli nasi lemak (we waited for like 50 minutes cemtu), tengok kat group chat, lagi sorang pulakkk management team nak belanja Subway wewuuuu lunch tak yah keluar duit wiwiw. Padahal hari hari tak keluar duit, balik rumah makan mak masak Alhamdulillah hehe.

Tak lama lepastu tengah buat kerja, sorang lagi pergi meja ke meja ambik order. Ada yang nak belanja air pulakkkkk. Aku mintak twister peach tapi tak dapat sebab jaya groceries tak jual twister katanya. Jadah tah, 7 eleven ada kot twister camne jaya groceries yang besar tu takde twister. Tapi okay la dapat ganti air lain hehew.

Dah nak dekat balik dapat pulakkkkk chocolateee emmmm. Eh ni bukan coklat biasa biasa beli kat kedai depan eh, aku pun taktau coklat apa tapi sedap la. Dah la dapat lebih sebab dapat paling last so ada lebih hewhewwww. Tapi tu la tinggal pulak dalam locker kat office. Jangan harap aku nak tinggal kat atas meja. Takut orang ambik sebab chocolate sedap mihihihih.

As a new starter, i am proud to be part of O****. Tapi part belanja je lah, part tetiba ada major issues tak sempat nak rehat sampai ada satu hari tu kena qadha subuh, time tu rasa  cam nak berhenti kerja bhahaha.

Pastu pastu lepas dah kurang orang rasa cam boleh jadi diri sendiri boleh campur campur ngan orang.Kalau tak dulu i was in my own world. Tak campur orang sangat, duduk je pandang screen kalau takde kerja. Hewwww Alhamdulillah. Never knew work could be this fun. (TIME ORANG BELANJA AND TAK BANYAK KERJA JE FUN K)wiwiwiw.

Dah la besok nak tengok hobbitzzzz byebye. Semoga tak tidur. Heheh sebab tak follow dari awal. Tapi sebab orang beriya ajak and belanja tape lah wiwiwi.

Kbai.

Friday, December 12, 2014

Kerja Vs Study

Hai.

Dah kerja ni banyak pulak benda banding banding dengan time belajar. Tapi ni dari sendiri punya point of view sahaja lorh. Hehehe.

Masa;

Belajar - aku taktau la orang lain camne tapi time belajar aku banyak gila masa terbuang begitu sahaja. huahuahua. Kira memang relax habis la. kawan kawan hanya akan nampak aku busy masa besok tu dateline hantar assignment. Termasuk lah FYP. Few days before presentation baru semua nampak aku start buat kerja wuhahaha.

Kerja - krik....krik.....give me back my youth! give me back my life! give me back my freedom! grrrr. Tapi its not that bad actually. Aku kerja shift pagi. Tengahari dah balik rumah. Hews. Tapi still macam orang takde life. Hujan pun taktau kat luar tu.

Workload;

Belajar - workload depends on lecturer and time management kau lah. Kalau aku lagi suka lecturer bagi kerja pastu habiskan time kelas jugak. Jenis yang bagi assignment suruh bawak balik emmm memang sehari sebelum hantar lah baru nak tanya azuan fahim "@fahimBlurpp @azuanwahid assignment dah siap ke? Tanya ghazali sekali." or vice versa. Tapi biasanya fahim yang akan "@aliahwafa email assignment please. nak buat contoh." hmmmmm dah la sampai sekarang tak belanja aku kfc ke apa 6 sem berkhidmat bersama.

Kerja - Minggu ni dah start dah workload macam orang gila sebab tak cukup orang T_T. Banyak kena transfer masuk project baru. Tapi yang okay nye kerja kau habiskan time tu jugak, balik relax takyah nak angkut kerja bawak balik rumah. Weolls bukan macam orang orang management ke manager2 bos bos yang tak reti IT tapi bajet pandai tu okay. Bawak kerja balik rumah, guna VPN pastu connection tak betul salahkan IT. grrrr.

Kawan;

Belajar - time ni la time carik kawan kawan . Hewhewhew. Tapi depends ah jugak. Macam aku took quite a lot of time jugak la nak serasi dengan orang orang di kolej. Hewhew. Tapi kira okay la kalau makan ada member lepak sekali. Kalau sorang pun sekali sekala je. Nak buat heart to heart session sama ada di rumah atau di kolej, nak gelak gelak ngumpat roomate melalui aplikasi whatssapp, nak lepak kedai makan tomyam yang ada katil dan langsir serta kipas, nak dapat surprise sempena birthday kau yang dah berlalu 3 bulan yang lepas dan sebagainya. Hews tbh i miss my girlprengs.

you know who you areeee. lets do this again sometimes. hews


Kerja - susah la nak carik kawan yang nak jadi rapat kau boleh share serba serbi. Aku awal awal kerja memang diam manjang. Dah masuk second month kerja baru reti kawan dengan orang. Tu pun nasib baik satu kepala. Hews. Dulu guna kite-awak, sekarang gigih tukar jadi aku-kau supaya tak awkward sangat hewss.

Senyum;

Belajar - time belajar aku macam tak kuasa nak senyum kat orang tak kenal kalau jumpa tetengah jalan. Sebab biasanya orang perempuan ni kalau jumpa sebolehnya akan cuba avoid eye contact. Time jalan terbuat eye contact, bukan nak senyum, buat buat pandang phone. Emmm pang kang. Eh cam cakap kat diri sendiri lak hik hik. Kalau lelaki pulak emmm ustat ustat banyak nanti kite senyum keluar tazkirah kang cehwah takde lah. Time belajar aku memang sombong. Haid (period).

[source]


Kerja - Nak tak nak memang kena senyum just to be polite. No matter how much I hate that one person, jumpa senyum gak, hai jugak. Ah hipokrit betul environment kerja ni. Dah la hari hari kerja menipu user macam satu kewajipan hmmmm. Tapi ye la time kerja biasanya orang senyum kite senyum balik. Vice versa. Kecuali that one time i smiled at one of the team leads at my office, then he replied me with a frown. Lepastu aku jumpa orang terus rasa ragu ragu nak senyum.


Dah la dah ngantuk nak tidur bye.

Saturday, November 29, 2014

Malicious Gossip

Hai.

Cehwah tajuk nak gempak je, padahal takde siapa baca blog dia tu. Ada aku kisah la pulak~

Anyway, tajuk tu sebenarnya sebab haritu kena buat macam test apa tah dekat office. Siap takyah angkat call lagi time buat tu wehuuu. Ada kena buat test pasal Fraud dengan Bullies ke gossip camtuh tah. Tu mengada letak tajuk acah acah bijaksana. Pastu time TL approve untuk aku tak angkat call, aku saje je buat test tu lama lama. Sebab time tu nak balik dah. kekeke maaf.

Sekarang dah nak dekat dua bulan kerja. Wehuu nanti tinggal 1 bulan je probation lepastu boleh mintak cuti mihihih. Tapi tak kuasa la aku nak mintak cuti banyak banyak kali. Oh sebenarnya aku nak cakap pasal gossip.

Dah dua bulan kerja macam macam pulak gossip kat office tu. Sebenarnya awal awal masuk memang dah ada dah. Dengar je diorang cerita. Tapi tak sebut nama, sebut panggilan. Makcik and abang  la biasanya panggilan tu. Minggu ni, baru la aku berani nak tanya sesikit pasal gossip gossip ni. Kalau tak gua pasang telinga je. Hewhewhew. Sampai ada officemate perasan, "si wafa ni dengar je ni. Konon je pusing terus buat kerja. Telinga pasang." mehehe.

Awal awal masuk diam je la. Mana berani nak tanya tanya. Orang gurau pun aku punya jawapan mostly sama je "eh pehal aku pulakkk hahah." or, "dont la J. Stop tricking meee i know your tricks already." Cehwah tapi dah lama lama baru la reti nak balas panjang panjang sikit.

Telinga pasang pun, i choose not to believe all those gossips k. Semalam tau gossip dari S, H, dan H. Time tu baru tau la, ooo orang ni macam ni, orang tu macam tu. Memula je terkejut. Tapi lepastu, emmm baik la jangan percaya and buat kerja sendiri je.

Kalau tak buat kerja pun, J, officemate pinoy akan buat lawak sama almost everyday time dia boring. Which aku pun akan respon lebih kurang sama je tetiap hari. hehehe.

Okay tu je nak cerita. Gila la nampak macam bosan kan kehidupan aku bila dah kerja. Time kerja memang social life dengan kawan kawan kurang. Nak keluar either malas, or takde duit, or malas nak keluarkan duit. Kira kalau kuar pun mostly dengan family. Tu pun gi kedai depan. kakaka.

Tapi okay gak laa macam tu. Tak keluar jimat sikit duit. kalau keluar dengan family pun biasanya jimat jugak duit. hihihi. Kalau dating pun dedua tunggu gaji masuk baru boleh plan macam macam. hihi.

Okay dah tu je. tetiba terpikir bagus jugak zaman zaman chatting kat ym (rindu ym, T_T) dulu, tak sangka sekarang boleh diaplikasikan time kerja. hehehe.

Okay bye. Cerita tepape tah. byebyebye

Monday, November 24, 2014

Tua

Hai.

Tadi aku bukak LMS, portal kolej aku. Bukak sebab nak ambik files time praktikal dulu. Sekali bukak bukak dapat error message ni.



 Cehwah kuatnya pengaruh kerja dalam kehidupan seharian aku. Hari hari time kerja kalau nak lari dari user "can you please send us a screenshot of the error message?"

Anyway, you see you seeeeeee. Please refer to ALUMNI PORTAL. Feh feh feh. Tua betul rasa. Rasa macam baru semalam umur 19 tahun, dengan gigi besi bawak beg tarik masuk kolej. Dengan handphone sony walkman flip warna purple yang dah separuh nyawa tapi internet access free nya, dengan lagi satu phone samsung yang ada wifi tapi cikai tapi time tu android belum famous so semua cam "wahhh wak wak wak pakai phone apa wak?" kahkah. Phone murah je wak jangan nak excited sangat okay.

Tetiba tau tau je dah habis foundation. Tu ye la setahun je. Takleh blah degree 3 tahun rasa macam 3 hari dah kenapa ni gilaaaaa arghhh i kenot brain this. -____- Dah la most of the time aku melepek je kat bilik sebab tak banyak kelas, tu pun masa still cepat jugak berlalu.grrr.

Dah la nak walk down memory lane japs. Besok nak balik realiti. Masuk office, tambah sakit belakang, layan user bodoh tapi berlagak pandai. Tapi nasib baik Aussies tak semua perangai macam tu.

Dah lah bye.

Monday, November 17, 2014

Kadang kadang abah kite sweet

Hai.

Semalam phone mak aku ada problem. Something to do with her memory card. So abah tiba tiba ajak pergi beli memory card. Masa tu dah pukul 6.30 petang. Bayangkan la betapa malasnya aku. Aku ni memang jenis malas keluar rumah semenjak dah habis belajar and dah start kerja ni. Tapi sebab abah macam beriya ajak aku, and since sekarang dah jarang jumpa abah sebab jadual bekerja masing masing, aku pun gagahkan diri ikut. 

Abah pergi beli memory card dekat kedai samsung. Padahal phone SONY tu. So macam biasa lah masuk kedai phone, let parents do their work. Kerja anak anak adalah testing devices yang ada dalam kedai alat elektronik tersebut,be it kedai samsung or apple or sony. hehehe. 

Aku pun macam hint hint abah suruh tanyakan orang tu boleh tak letak memory card untuk phone aku jugak (hakikatnya dah tau memang ada internal memory je takde slot untuk SD card). Just to buy the time, nak main camera lagi time tu. Mihihi. 

Tak lama lepastu orang tu pun cakap memang takleh letak memory card, masa orang tu cakap tak boleh, aku saje cakap "hmmm terpaksa la beli phone baru. *ketawa mischievously*". Lepastu macam krik krik aku pun pergi sambung main kamera.

Tetiba abah pergi kat aku.

"You wanna buy new phone now or nak play around dulu?"

Say whaaaaaaa :O

Tapi aku cakap tak perlu lah since phone is not my priority right now. Rela kot restart phone banyak kali pun. Tapi i jokingly added "tapi kalau nak beli jugak kat sebelah ada mac store tau." *ketawa hikhik* Sempat jugak tambah  "if you wanna buy me something please buy this camera for me instead." *sambil tunjuk Samsung NX Mini. Siap ajak testing ambik gambar lagi.  hehehehe. Tapi he prefers smart phone punya camera instead of camera camni. Hmmmm 

Dah boleh start menabung dah ni. [source]

Abah kite ni sebenarnya sweet. Tapi in his own way lah.  Tapi kalau beliau belikan jugak NX Mini tu mesti lagi sweet plus cute miut. Tehehe. 

Anyway i prefer tangkap gambar guna camera instead of phone sebab specs dia lagi best. Plus rasa macam real sikit dari tangkap gambar guna phone. Kalau guna phone tu gambar biasa biasa nak upload kat instagram lepastu letak filter okay lah. hehehe.

Okay lari topik. Ni nak cerita pasal abah ke pasal memory card ke pasal camera sebenarnya? 

Okay byebye.

Friday, November 14, 2014

Tempat Kerja

Hai.

Eh dah sebulan kerja lah yeay baru perasan. Lagi 2 months probation pastu leh mintak cuti. Eh? kikiki. Ye la dalam 3 months probation ni mana leh cuti. Dah la public holiday tak cuti. 24/7 available okay service desk yang support O (bukan nama sebenar).

Anyway. For a first job aku agak culture shock lah jugak sebab tetiba kerja shift (amboi ayat). Masa interview kemain "yes yes i am okay with night shift. I am not married and i dont have any commitments right now." Kemain la nak dapat kerja punya pasal. Last last hambik kau first shift lepas training pukul 4 pagi T_T.

Mula mula asyik nangis je sebab kena bangun pukul 3.00 nak siap siap pergi kerja. Dah la tak cekap lagi nak buat kerja tetiba dah kena start buat kerja. Lepas dah two weeks kena tukar shift baru pulak. Dapat pukul 5 am. Tapi aku sendiri minta tukar balik pukul 4 shift. Hehehe. Sebab shift awal dapat balik awal. Lepastu semua orang mesti macam "wah bestnyaaa nak balik dah." Sometimes "eh you tak boleh balik, stay sini. OT OT." Tadi masa nak balik TL cakap camtu tak memasal semua pandang grrr malu i. I dah la diam je kat office. hikhik.

Lepastu kitorang kalau kerja ada group chat. Kalau nak keluar pergi break ke berak ke memang kena ikut queue. Contoh kalau ada orang nak gi toilet, nanti kena tunggu orang tu balik. Break pun sama. Paling tak suka user drag waktu break grrr. Paling tak suka lagi kalau orang yang break sebelum kita balik lambat. Nanti nak gi break kena tunggu. 

So far kerja ni okay gak laa. Awal awal gila gelabah angkat call. Aku rasa aku orang paling gelabah time tu. Lepastu dah lama lama dah confident sikit baru okay. Padahal kadang kadang aku goreng je.

Contoh ;

1) can you please send us an email regarding this issue.. There's an application for it but i currently dont have the access for the application.

Kat intranet most of the applications ada shared login credentials sebenarnya.


2) "Can i speak to your supervisor please?"

'sure one moment.' 

*pass phone kat mana mana senior yang free time tuh*


3) "Please reboot your machine and give us a call back if the issue still happens okay?"


And ada lah beberapa ayat gorengan lain yang aku belajar. Awal awal dulu cuak. Nak nak pulak slang Australians ni banyak pulak. Ada yang okay okay la. Ni dah biasa sikit aku agak agak je apa dia nak sebenarnya. 

Oh besides than Australia we also support Manila, India and Malaysia (bawah satu level tapi network down dia paling bising padahal kitorang pun affected jugak).

Okay lepastu dah ada orang call kite terus terhenti nak type. hihihhi. i love you btw. hihih

Shift pagi ni dah biasa tidur awal, so weekend pun pukul 9 dah nguap nguap melampau tau. Okay dah nak tidur.
Byebye.